Hoe aan geld komen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe aan geld komen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:20

waarom is het raar als je geen reserve achter de hand hebt, geen paard te kopen?
Ik vind het juist erg raar wel een paard te kopen, maar niet verder kijkt dan je neus lang is.

De aanschaf is idd helemaal niks in vergelijking met de volgende kosten.
En waarom moet het paard dan de dupe worden van iemand die oh zo graag een paardje wil, maar het niet kan betalen.

Genoeg mensen die om een fijne verzorger staan te springen
En dat is wat ik dus ook gedaan heb, tot ik een pot bijelkaar gespaard had omdat ik al jaren vast werkte en toen pas een eigen paard heb gekocht.

dan zou ik ook altijd oneerlijk tegen mezelf zijn geweest zeker? Haha!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:23

hey weiffie
Me broertje was eerst schoonmaker in een machine fabriek nu draaid die achter de machines en verdiend die automatisch meer .
Probeer gewoon een bedrijf op te zoeken of vraag aan mensen hun hond uit te laten voor beetje geld doe je dat vaker zul je zien dat het wat geld opbrengt.
En als het ECHT helemaal hopeloos is :
ga dan met sammy langs de deuren !!!!!
met een verhaaltje : deze pony moet ik wegdoen als jullie me niet een kleine bijdrage geven als ik het maar 1 of 2 euro alles is IETS moet je maar denken succes he
en meis ik hoor het wel van je via msn !!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes Mieke + veeeeeeel liefs .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:27

Ik weet niet of er in groningen veel kassen bedrijven zitten , maar die werken vaak 7 dagen in de week.

Stap daar eens binnen..met name rozen kwekerijen.

Krantenwijk is ook een goed idee.

Citaat:
met een verhaaltje : deze pony moet ik wegdoen als jullie me niet een kleine bijdrage geven als ik het maar 1 of 2 euro alles is IETS moet je maar denken succes he

Maar laat dit alsjeblieft uit je hoofd...dat is gewoon bedelen.
We leven hier niet in afrika ofzo.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:40

Nee we leven in Nederland das soms al ERG genoeg !!!!!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:46

mischien je moeder lief aan kijken om het huis schoon te maken voor wat geld
auto's wassen bij kennenssen of famillie huis schoon maken
(dee ik vroeger ook )

ik heb ook 3 paarden staan wel gratis dan maar heb ook niet meer dan 400 euro op mijn bank staan

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:18

Jij praat over geld lenen. Door lenen maak je schuld, een schuld die steeds verder oploopt.
Hoe wil je die ooit afossen als je niet aan geld kunt komen? Verward

En met de pony langs de deuren gaan vind ik echt een heel dom advies. Denk je nou echt dat mensen daar intrappen? Daarbij, met een beetje gezond verstand zou dat helemaal niet mogen hoeven.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:35

runningkawa schreef:
je pony verkopen
want op zulke basis is het niet eerlijk een paard te hebben.
Leuk als hij wat ernstigs krijgt en mensen niet zomaar een paar duizend euro voor je ner willen tellen, want die weten ook dat je het niet terug kunt betalen.

verder is er als 16 jarige genoeg werk, maar je moet het wel willen en niet kieskerig zijn, maar alles pakken wat kan.
Ja, dat betekend vroeg opstaan, of niet kletsen bij vrienden omdat je moet werken.

Wil je graag een paard, dan is het dat en anders weg doen.
heel hard, maar zo is de grote mensen wereld waarin jij toch deel wilt nemen.

goh en ik voorspel nu al dat dit niet is wat ze wilde horen Lachen

Ik vind jou niet eerlijk, dus alleen rijke mensen kunnen paarden houden? Ze zal heus ook nog ouders hebben die haar bij zo'n situaties helpen. Ik heb nu nog geen eigen paard omdat ik dat pas wil als ik van school af ben en werk heb met vast inkomen. Ik ben nu 21. Maar als zei het zo wil dan laat haar toch. Zolang zij en haar paard maar gelukkig zijn.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:36

precies schatjes helemaal mee eens ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:38

Rijke mensen, nee ben ik ook niet
Werk ook maar gewoon in de tuinbouw.
Maar wel verstandige mensen (niet dat ik dat altijd ben, m aar denk wel iets verder door dan ik wil een paard, en jij zo te horen ook)

En als haar ouders helpen, wat is dan het probleem met de castratie?
Dus dat kan ik uit haar verhaal niet opmaken

het is pas gemeen een paard te kopen, wat je niet goed kunt onderhouden

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:48

pff, ik wil eerst van die luisjes afkomen die me shetje heeft en daarna beslis ik zelf of ik hem nog wil houden of niet! Knipoog Clown

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:18

je bent bijna 16, dus je woont nog thuis neem ik aan. kunnen je ouders het deel dat jij (nog) niet hebt voor je betalen, met eventueel erbij dat je het terug betaald. (wat me geen groot probleem lijkt, want zo'n casteratie is ongeveer 100/150 euro geloof ik..)

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:13

Ik vind wel dat je in noodgevallen op je ouders en/of ander betrouwbaar persoon moet kunnen vertrouwen( financieel)
anders is het idd niet verstandig om deze pony te houden.
En over geen werk kunnen vinden ik heb eerder teveel werk. (neem altijd alles aan Bloos ) Ik werk in een bloemen winkel voor 10/20 uur in een schoolweek(in de vakantie meer) ik longeer en rijd 2 pony's bij en ik pas regelmatig op. 3 banen dus. Maar ik heb dan ook 2 paarden op pensionstalling staan en betaal redelijk veel zelf. Maar voor noodgevallen heb ik een op een speciale rekening de nodige euro's staan. En als dat niet zou lukken zijn mn ouders bereid me te lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:38

Orange schreef:
Ik vind wel dat je in noodgevallen op je ouders en/of ander betrouwbaar persoon moet kunnen vertrouwen( financieel)
anders is het idd niet verstandig om deze pony te houden.
En over geen werk kunnen vinden ik heb eerder teveel werk. (neem altijd alles aan Bloos ) Ik werk in een bloemen winkel voor 10/20 uur in een schoolweek(in de vakantie meer) ik longeer en rijd 2 pony's bij en ik pas regelmatig op. 3 banen dus. Maar ik heb dan ook 2 paarden op pensionstalling staan en betaal redelijk veel zelf. Maar voor noodgevallen heb ik een op een speciale rekening de nodige euro's staan. En als dat niet zou lukken zijn mn ouders bereid me te lenen.

Ik heb ook 3 banen en toch krijg ik het voor elkaar tijd over te houden Bloos Ik snap dat niet.. Maar ik heb dan oook maar 1 pony die niet iedere dag brereden hoeft te worden..

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:40

runningkawa schreef:
Rijke mensen, nee ben ik ook niet
Werk ook maar gewoon in de tuinbouw.
Maar wel verstandige mensen (niet dat ik dat altijd ben, m aar denk wel iets verder door dan ik wil een paard, en jij zo te horen ook)

En als haar ouders helpen, wat is dan het probleem met de castratie?
Dus dat kan ik uit haar verhaal niet opmaken

het is pas gemeen een paard te kopen, wat je niet goed kunt onderhouden

Geef ik je ook gelijk in, alleen zet je het er nu wat aardiger neer Haha! Maar ik hoop dat haar ouders haar toch helpen. Mijn vader zou dat wel doen als hij het goed zou vinden dat ik een paard zou kopen. Mag dan wel al volwassen zijn, maar woon toch nog thuis vanwege school. En die maak ik eerst liever af. Ik hoop dat ik het kan volhouden geen paard te kopen haha. Maar denk van wel, want ik heb een geweldig verzorgpaard.

Mijn tip zou dus zijn om eens met je ouders te gaan praten van een plaats veel bijbaantjes te zoeken, want ik neem aan dat je ook nog op school zit, waar bij mij in iedergeval veel tijd in zit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:44

Mijn ouders betalen mijn paard en als er iets dringends is betalen ze dat ook. Maar spullen enzo moet ik zelf betalen, als het echt op dat moment nodig is schieten ze het voor, maar anders moet het maar wachten. We hebben hem tegen alle levensbedreigende dingen (koliek, gebroken been) verzekerd.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:53

Zigomar17 schreef:

Wat een slecht idee is dit zeg, Zij heeft er toch voor gekozen om een pony te kopen. Dan moet ze ook zelf voor die pony zorgen en niet andere mensen ermee opzadelen.
Als iemand bij mij zo aan de deur zou komen zou ik vragen of diegene wel helemaal lekker is.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 10:31

Ik wordt over minder dan 1 maand jarig en dan krijg ik ook wel geld van familieleden! Haha! ! Als er iemand een baantje weet in groningen, vertel het me a.u.b. Bloos

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:44

Ik ben zelf 17. Heb half jaar terug een shetlander gekocht omdat ik zelf verantwoordelijkheid wilde hebben voor een paard voor later als ik een rijpaard zou hebben die toch duurder is. Mijn andere paard betalen me ouders. Maar ik schrok me toch wel kapot toen ze opeens koliek kreeg. Iedereen een shetlander en zo jong koliek? Ja een ziekte ofzo zit in een klein hoekje. Als ze naar de kliniek had gemoeten had ik me geen raad geweten als me ouders niet achter me stonden! Ik heb 2 baantjes een krantenwijk en een uitlaathond van een uitlaatservice overgenomen. Ik ben elke dag van 5 uur sóchtends tot 10 uur sávonds bezig om 200 euro per maand te verdienen. Ik hou niks voor mezelf over alles gaat naar de paarden. Maar ik wou het dus dan moet je ook die verantwoordelijkheid houden! Maar ik had het neit gedaan als mn ouders er niet achter hadden gestonden. Als ik het echt niet red kan ik op hun rekenen.

De dierenarts kosten komen er nu weer aan van de koliek ben benieuwd me rekening weer leeg, maar ik heb haar wel gelijk vcoor 1000 euro verzekerd! Lager kon niet en ze is volledig verzekerd, ziekte/dood/onweer alles! Voor 80 euro in de maand! Ik denk dat je een shetlander als paard niet moet onderschatten nadat ik dit heb meegemaakt en ik neem echt het risico niet meer dat ik het gewoon niet kan betalen als ze ziek wordt of wat dan ook want dan heb ik voor mijn gevoel echt gefaald! Ik heb de verantwoordelijkheid genomen en nu moet ik die gewoon houden. Mijn dieren zijn mijn alles dat is gewoon zo daar kies je voor.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:46

Ik ben het eigenlijk ook wel met runningkawa eens, ik mocht dit jaar voor m'n 16e verjaardag een paard (na 10 jaar een grote droom die zou uitkomen natuurlijk Haha!) Maar toch heb ik er voor gekozen het niet te doen.. ik denk dat ik over 4 jaar of misschien korter het huis uit ga, dan ben ik net klaar met m'n opleiding en alles etc en wat dan? ik heb echt niet gelijk een wereld baan waar ik makkelijk een paard mee kan onderhouden.
Ik vind dat als je een paard aanschaft je idd een potje of iets moet maken voor evt noodgevallen, ziekte etc.
Maar ook dat je dr 100% voor gaat, het paard dat ik zou krijgen is misschien leuk voor 4 jaar als me ouders nog alles betalen maar reken maar dat als ik een eigen huisje heb het me zwaar tegen gaat vallen, ook zou ik er minder tijd voor hebben en niet het geld hebben voor een dure operatie etc en dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard.
Ik wacht nog wel een aantal jaren wanneer ik m'n leven op orde heb dus een vaste baan en inkomen en dan kan ik altijd nog kijken of ik een paard aanschaf.. voorlopig hou ik het gewoon bij m'n verzorgpaarden Knipoog

Maare je vroeg tips om wat geld te verdienen.. Tong uitsteken
Ik laat 4 dagen per week een hond uit hier in de buurt (80,- per maand)
Ook pas ik 1x per week 2 uurtjes op 3 kinderen (40,- in de maand)
Ik zou zeggen kijk een op marktplaats.nl want daar heb ik ze dus gevonden Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:49

Als ik jou was, zou ik in ieder geval niet langs de deuren hobbelen Knipoog
Inschrijven bij een uitzendbureau, had ik ook gedaan, op dat moment had ik 3 baantjes, nu ik met mijn opleiding ben begonnen (ik doe mijn opleiding via het ziekenhuis, daar ben ik nu in dienst) krijg ik ook geld binnen, met het uitzendbureau ben ik gestopt... maar nog steeds ben ik opzoek voor een baantje erbij. Op het moment werk ik achter de kassa bij karwei ruim een jaar nu, en nog ben ik op zoek, dit is wel lastig en probeer het te combineren met een hobby die ik thuis doe.

Als je geen reactie krijgt van bijvoorbeeld supermarkten is het een idee om er langs te gaan of er naar toe te bellen, of ze al iets meer weten van je sollicitatiebrief.
Werkgevers zien graag dat mensen het initiatief nemen om wat over te hebben voor hun baan.
Als jij ook niets meer van je laat horen, kunnen ze denken dat je niet echt de zin hebt om daar te komen werken, maar op het moment zou ik zeggen in jou situatie, alles is mooi meegenomen Lachen wat ik je kan aanraden is dus .. bel ze op! Knipoog

en succes!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 12:19

Bedankt! En wat Lisjuh 87 ook al zei "Mijn dieren zijn mijn alles dat is gewoon zo daar kies je voor". Dat is bij mij ook zo! Als er iets gebeurdt heb ik er alles voor over. Ja