Wat deden jullie de eerste dag met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Re: Wat deden jullie de eerste dag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:22

Lekker in de bak losgooien, dan krijg je een mooie show Haha!

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:24

barreltjuh schreef:
Zoals de titel al zegt wat deden jullie de eerste dag met je eigen paard?En hoe reageerde je paard op de nieuwe omgeving, stal etc....

de eerste 2 dagen lekker niets doen alleen los in de wei
en de derde dag lekker wandelen
en de 4 de dag lekker rijden
(nou ja lekker haha)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:44

Een lekkere buitenrit maken Haha!.
Dennis is blijven staan bij zijn vorige eigenaar op stal en ik had hem al een jaar verzorgt. Er veranderde dus voor hem helemaal niets, alleen dat ik z'n eten betaalde ipv zijn vorige eigenaar.

Met Uk heb ik niets gedaan, die was pas 4 maanden toen ze hier kwam. Met haar moeder heb ik ook niets gedaan(is niet van mij, maar staat wel bij mij en haar eigenaar heeft haar nog nooit irl gezien), eerst maar even lekker het land op. We hebben nl 4 uur met noodweer naar huis gereden dus ze waren goed moe!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:05

hij werd meteen gecasteerd...arm paard...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:12

Toen ze hier rond 3 uur kwam heb ik haar op de wei gezet. Daar heeft ze de rest van de dag gestaan en savonds is ze op stal gegaan. Ik ben pas de volgende dag gaan rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:17

Dat ik mijn paard kreeg had ik nog geen zadel en geen hoofdstel voor haar, eigenlijk helemaal niets. Ze kwam met een dunne deken, en een halster. De eerste week, anderhalve week heb ik haar losgegooid, op de wei zetten was niet mogelijk, het was Oktober en ik stond op een manege.

Mijn merrie was net daarvoor uit Canada geimporteerd en had in korte tijd al veel meegemaakt. Ze keek wel om zich heen, was duidelijk nog niet de oude, had last van een gigantische Jet Lag, en haar conditie was zwaar onder peil. Voordat ze een beetje gewend was waren we een half jaar verder....maar echt raar heeft ze nooit gedaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:19

Een aantal uur aan de hand laten grazen en laten bewonderen door vrienden die even een kijkje kwamen nemen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:08

Mijn (eerste ) paardje komt zaterdag denk dat ik hem lekker ff los zet en natuurlijk lekker poetsen enzo. Miss ff longeren.

p.s. ik voel me net een penny dat ik nu al bezig ben te denken wat ik volgende week ga doen Clown

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:04

hem ( = jaarling) meteen in de weide gezet bij (brave) douwe. arme douwe had meteen al een paar rake meppen te pakken omdat hij wou kennismaken met dokusje terwijl die met zijn neus in het gras dook : 'laat me met rust, ik wil éten >;) Vork '. goh, wat wás dat beestje gestressed Gaaaap Haha! !

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:10

S'morgens om 11 uur was hij er en heb ik hem in de wei gedaan.
Toen ben ik s'ávonds nog even bij hem wezen kijken en verder niets Lachen

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:12

ik heb er 2 weken bijna niets mee gedaab!
gwn laten wennen in de kudde en aan de stal. wel geborsteld natuurlijik!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:13

de eerste dag laten wennen aan de stal, de wei, en aan het andere paard, en aan jezelf! en poetsen! verder doe ik niks!!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:51

nero hebben we eerst alleen in de wei gedaan om zijn stress een beetje kwijt te kunnen
na een uur of 2 een halve dag binne gezet met de andere paarden dicht in de buurt en de volgende dag allemaal de wei op en dat ging super goed Lachen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:14

Even terugduiken in mn hersenen, is al weer 2 en half jaar geleden

We hebben hem zelf opgehaald aan t begin van de middag.
Toen we op stal aan kwamen eerst maar ff zn nieuwe box laten zien.
Daarna mn zadel gepast en een deken gepast.
's avonds is ie los in de bak geweest, nieuwsgierige vrienden/buren en stalmensen wilden hem ff zien lopen.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:17

knuffelen Cool

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:17

De eerste dag?...jeetje zeg das alweer bijna 10 jr geleden Bloos

Heb hem in een aparte wei gezet naast zn toekomstige weidegenootjes om rustig te wennen na een kleine week heb ik hem bij de rest gezet. s'Nachts gewoon binnen in zn stal.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:44

Er vanaf vallen Haha! haha.
Mijn paard schoot meteen de eerste dag de hele bak door en stond in de hoek ineens stil.

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:18

Rond 15.00 uur kwam Fire aan op stal! We hebben hem toen eerst even op het gemakje het erf laten zien en hebben hem daarna op stal gezet! Daar heeft hij de rest van de dag lekker uitgerust en kennisgemaakt met zijn twee stalgenootjes. Zelf ben ik er natuurlijk tot 's avonds laat gebleven en hem bewonderd!!
De volgende dag hebben we hem alleen in de wei naast de wei waar de andere twee paarden stonden gelaten. Dit vond hij geweldig!! Hij gaf een gigantisch mooie show weg en heeft de hele dag als een stoere bink door de wei heen gehuppeld! Ik heb toen natuurlijk veel foto's gemaakt! De dag daarna mocht hij bij de andere paarden wat eigenlijk meteen goed ging! Cool

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:24

ik heb nog geen pony.Maar ik weet wel welke het waarschijnlijk gaat worden.
En dit heb ik geplant wat ik met hem gaat doen,Als ik hem hebt de 1e dag

als het lekker weer is.
eerst rijden
en dan grondig wassen.
en foto's maken.En me ma wilt er ook vast op rijden

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:30

willeke16 schreef:
ik heb nog geen pony.Maar ik weet wel welke het waarschijnlijk gaat worden.
En dit heb ik geplant wat ik met hem gaat doen,Als ik hem hebt de 1e dag

als het lekker weer is.
eerst rijden
en dan grondig wassen.
en foto's maken.En me ma wilt er ook vast op rijden

Eerst rijden lijkt me niet verstandig. Laat het beestje eerst rustig wennen aan z'n nieuwe huis.

Ik kreeg mijn paard 's ochtends en ze was vrij snel gewend aan haar nieuwe huis. Toen ben ik 's avonds gaan rijden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:32

ojah ff voor de duidelijkheid. Die pony die ik waarschijnlijk ga kopen staat daar al.Maar dan als manege pony.Het enige waar hij aan moet wennen is zijn niewe stalgenoten naast hem.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:45

oehh de 1e dag dat was nog eens wat... haha
mn paardje (Quidou) 4 jaar (springgefokt hihi Haha! ) werd dus 's ochtends ± 11 uur uit de trailer geladen ik even met hem aan de hand door de bak gestapt en daarna even in een stal gezet...
daarna mochtie dus het weiland in. nou hebben wij dus 2 weilanden naast elkaar met een sloot ertussen en een brug met een hek (± 1.30 hoog) dus mijn paard ging in het rechter weiland en 2 merries stonden links... wij dachten laten we ze eerst even gescheiden houden zodat ze aan elkaar kunnen wennen zonder dat ze echt contact hebben maar daar was Quidou het niet helemaal mee eens...hij galopeert een rondje door t land wij stonden nog met zn 3en er was nog een klein stukje 'leeg' bij het hek hij komt op het hek afgegalopeert (vrij langzaam wij dachten dat hij bij het hek kwam staan) en springt opeens met een grote sprong over het 'lege stukje' hek. wij schrokken ons dus helemaal dood vreemd paard bij merries... galloperen ze met zn allen het weiland rond ene merrie slaat andere merrie bij mijn paard uit de buurt gevolg een merrie met een dik been en wondjes... maar goed alle paarden uiteindelijk weer gevangen zetten we mijn paard in het linkerweiland samen met een ouwe pony zodat ie wat gezelschap zou hebben rechts stond inmiddels een andere 3jarige ruin, zitten wij in de tuin wat te drinken rijd een kennis langs de weilanden met de auto... dus die belt in welk weiland wij Quidou ook alweer hadden gezet... dus wij zeggen links bleek dattie nou alweer rechts stond, toen was die dus voor de 2e keer over het hek gesprongen
's avonds heb k hem binnengehaalt en k heb de dag erna pas voor de 1e keer gereden... denk dat je de 1e dag niet meteen moet gaat rijden laat je paard eerst even rustig wennen

lekker 1e dagje of niet dan Knipoog

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:26

Vertroetelen en rijden. Mijn paard bleef in zijn vertrouwde stal staan, dus hoefde niet aan een nieuwe omgeving te wennen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:34

Ik ga ook niet rijden de eerste dag ten eerste omdat je idd aan elkaar moet wennen en hij aan zijn nieuwe omgeving en ten tweede heb ik dan nog niet eens een zadel Clown Gewoon lekker wandelen knuffelen poetsen en loszetten. En heeeeeeeeeeel veel foto's maken!! Cheese!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:01

Eerst rijden bij de oude eigenaar. Daarna ging ze de trailer op, naar onze stal. Dat was een ritje van zo'n 45 min, goed te doen dus. Daarna op stal gezet met hooi, stro en water en lekker met rust gelaten. (Er was trouwens storm die nacht Ach gut ).
De dag erop gewoon wezen rijden, ze was hartstikke braaf.