Lunatic"]
[quote="carola schreef:Lunatic, het is geen cliché dat arabieren er goed in zijn. Kijk maar naar de wedstrijduitslagen, arabieren zijn gewoon de endurance paarden bij uitstek.
Maar dit alles had je ook al eerder kunnen lezen in mijn stukjes, dus LEES voortaan alles eens goed voordat je begint te ze*ken!!!
Jij leest niet goed, ik zei dat ik het een cliche vind dat bepaalde rassen geen kans hebben in bepaalde takken van de paardensport
.
Dat Arabieren er goed in zijn, dat blijkt wel, maar dat zij alleen verder komen dan klasse I en II, dat geloof ik niet.
Maar we zullen wel zien, want ik ga met mijn FjordxArabier meedoen
.
Enne ik dacht juist dat Endurance een sport was die niet beoefend werd om te winnen
.
[/quote]
Jij denkt dus dat het niet waar is dat BEPAALDE rassen geen kans zouden hebben in BEPAALDE takken van de paardensport? Met andere woorden, volgens jou kunnen alle rassen alle takken van paardensport beoefenen? Tja, dan lees ik het toch goed hoor. Maar ik ga niet met je mee in die gedachte.
Tenminste, ieder ras kan de eerste klasse van een tak van de paardensport doorkomen. Ieder ras zou een B proefje kunnen rijden, zou een B parcoursje kunnen springen, en ja, ieder ras kan een Ie klasse rit uit rijden. Maar dat zeg ik de vorige berichten ook al telkens. (zie je wel, LEZEN!!!)
Maar om hoger te komen, moet je ene ras hebben dat is afgestemd op die bepaalde tak die je wilt beoefenen. Die beginnersrubrieken stellen niets voor, dat kan iedereen. Maar als je klasse 1 endurance rijdt, tja, volgens mij is dat nog niet het 'echte' werk.
En met Endurance is het nou eenmaal zo, dat je met een Fjord minder hoog komt als met een arabier. Met een Fjord in klasse III heb je meer moeilijkheden als met een Arabier in klasse III.
Met je fjord x arabje kun je dus best ergens komen, maar klasse 4 of 5 vind ik wel erg hoog gegrepen voor die kruising. Dat is gewoon niet eerlijk om te verlangen van je paard.
En Endurance zou niet om het winnen gaan? Nou, bij jou misschien niet, maar bij mij wel. In ieder geval, ik wil snel ritten uitrijden zodat ik verder kan naar een hogere klasse. Klasse 1 of 2 geven mij geen voldoening, ik wil hoger. Dat is mijn keuze, maar omdat dat mijn doel is, ben ik wel zo eerlijk geweest om er een paard bij te zoeken die dat doel kan waarmaken.
Het zo niet eerlijk zijn geweest als ik een fjordje of zo zou hebben gekocht.