haha wat moet ik dan zeggen
ik heb een SCHIMMEl
elke morgen elke middag elke avond
Rolt ze haar eens in onze paddock
het is een appeschimmel van 12 dus beestje is bijna voledig wit
maar zolang ze haar amuseert
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
ik vind het nogal zielig voor een paard als het de hele dag op stal staat. Als ze dan nog in een paddock kunnen vind ik het al veel minder erg, maar de weide vind ik toch het beste
Sosha schreef:Ik heb een gigantische wei....... waar mijn Haflinger hooguit 1 uurtje in mag (m.u.v. de winter) omdat ie anders gek wordt van de jeuk (eiwitten). Gras (wat hier groeit dan) doet hem echt geen goed, ookal vind ie het heerlijk. Als de wei te nat (en dus glad) wordt, willen ze er niet eens graag in.
Zolang ze maar voldoende beweging krijgen, is het geen probleem en die van mij doen niet eens moeilijk over de paddock, terwijl ze toch een wei gewend zijn.
Maar goed, vandaag is het voor die van mij dus wel een ideale dag om ze in de wei te zettenEn dan ben ik toch wel blij dat ik 'm heb. Maar als het gras straks weer gaat groeien, zetten mijn buren de ponies er maar weer op! Heeft er toch nog iemand plezier van!
Poohbeer schreef:Als je denkt vanuit het paard, dat hij een kuddedier en bewegingsdier en dat hij zo'n 16 uur per dag normaal gesproken besteed aan kauwen/ eten (hetgeen nodig is voor een paard om echt gelukkig te kunnen zijn). Dan vind ik een paddock een paar uur per dag maar een mager alternatief voor weidegang.
Citaat:.Als ik al bij ons op stal kijk komen sommige mensen soms niet eens alle dagen en de andere dagen rijden ze een uurtje en verder komen die paarden er niet uit in de winter.
runningkawa schreef:Citaat:.Als ik al bij ons op stal kijk komen sommige mensen soms niet eens alle dagen en de andere dagen rijden ze een uurtje en verder komen die paarden er niet uit in de winter.
Schandalig
dat vind ik dus echt dieren mishandeling
en die mensen die zo hun paard laten staan, durven wel te zeggen dat ze vegetarisch zijn oid omdat ze zo van dieren houden..bleh
geloof dat ik veel ruzie had op zo'n dergelijke stal
). De hele winter stond het paard op stal. Wanneer ze kwam rijden was het paard natuurlijk op en top fris. Haar oplossing: kalmeringsvoer en slof eraan
.Alytje schreef:ik vind weidegang noodzakelijkik vind het nogal zielig voor een paard als het de hele dag op stal staat. Als ze dan nog in een paddock kunnen vind ik het al veel minder erg, maar de weide vind ik toch het beste
cissie schreef:Mijn paard staat thuis dus heb misschien makkelijk praten, maar ik weet 1 ding zeker hij zou nooit in (pension)stal zou komen te staan waar ze geen weidegang kunnen bieden.
Dat ze in de winter niet op de weide zouden mogen/kunnen kan ik nog inkomen, maar niet naar buiten dus niet iedere dag los in de bak of paddock vind ik belachelijk, wedstr paard, breekbaar paard, watjes paard, recreatie paard enz. maakt imo niks uit, een paard hoort zoveel mogelijk buiten te staan, het liefste ook swinters in de weide.
Als ik een paard zou hebben die om medische redenen niet op de wei zou mogen bv allergie of aanleg voor hbvh dan zou ik zorgen dat ie in een paddock of bak kwam te staan, maar altijd binnen of het grootste gedeelte vd dag binnen, vind ik niet paardwaardig.....sorry dat ik het zeg.
Noodzaak dus!
Sammiej schreef:Mee-eens
Een paard is een wild dier, gun 'm wat vrijheid in de weide
Citaat:Als ik een paard zou hebben die om medische redenen niet op de wei zou mogen bv allergie of aanleg voor hbvh dan zou ik zorgen dat ie in een paddock of bak kwam te staan, maar altijd binnen of het grootste gedeelte vd dag binnen, vind ik niet paardwaardig.....sorry dat ik het zeg.
en nee zielig is hij echt niet, hij kan zich uitleven.

parouscha schreef:Mijn paarden krijgen ook geen weidegang.
Vind het ook erg logisch, geen 1 pensionhouder doet aan weidegang hier in de omgeving.
En waarom wel ze vertrappen je hele land, en je hebt er in de zomer niets meer aan.
paard dat in een heel sociale groep staat en het is een vrij bevestigde rangorde) 23 uur per etmaal in een stal op te moeten sluiten. simongek schreef:Citaat:
En dan heb je nog van die mensen die een paard perse buiten willen hebben en dan gewoon de hele wei afzetten met stroomdraad want dan kan hij in ieder geval niet schuren.