merrie of ruin???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: merrie of ruin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:37

voor mij geen merries meer.........heb er twee gehad en toen zei ik "nu nooit een merrie meer" maar dat zei ik na de eerste al Haha!

een ruin is imo toch wat stabieler en heeft in ieder geval geen last van die zeikerige buien.....van die "blijf van m'n lijf buiën" Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:48

Ruinen zijn niet per se braver dan merrie's. Maar ze zijn wel gelijkmatiger.

Ik heb echt voor een ruin gekozen, nooit geen last van hengstigheden en die van mij is elke dag even blij (en stout)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:17

ingvdh schreef:
Ruinen zijn niet per se braver dan merrie's. Maar ze zijn wel gelijkmatiger.

Ik heb echt voor een ruin gekozen, nooit geen last van hengstigheden en die van mij is elke dag even blij (en stout)

Die van mij ook niet Clown Maar zodra mijn RUIN hengstig wordt, zal ik het laten weten. Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:48

Ik heb ook wel een periode gehad dat ik riep 'nooit meer een merrie voor mij', nadat ik een vreselijke merrie op stal had gehad.
Daarna kreeg ik een ruin die zo mogelijk nog vreselijker was Knipoog
Nu rijd ik 4 merries en wil eigenlijk geen ruinen meer.
Als je een merrie er fijn door hebt dan gaat ze net een beetje extra voor je, en dat geeft echt een goed gevoel.
Net iets fanatieker, net iets minder laks, over het algemeen gesproken dan he.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:27

Zelf wilde ik altijd een ruin, vanwege het constante gedrag en omdat ik hiervoor een ruin had. Maar het werd een merrie, toch, en ik ben o zo blij. Als ik de ruinen om me heen zie, daar heb je meer mee te stellen dan met de merrie's op onze stal, zeg nou eerlijk: het blijven mannen. Mijn merrie was in het najaar erg hengstig, nu alleen pissen als ze een hengst ziet, voor de rest merk je er niets van. Ik vind haar schoon en ik weet niet, heb het idee dat ik nooit meer een ruin zou kopen. Ik vind dat ruinengeluid ook drie keer niets, tijdens het rijden. En dat ding dat er te pas en te onpas uithangt.. bah. Geef mij maar een merrie. Wahaha.

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 17:34

tja als je het zo bekijkt!! Clown

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:21

ikke schreef:
Nee hoor, dat verschil is nergens op gebaseert. Beter een brave merrie dan een nukkige ruin. Merries zijn wel iets wisselvaliger, maar ik ken bosjes merries waar je weinig tot niks aan merkt. Ik heb jaren een merrie gehad en ik heb er zelden problemen mee gehad. Ik vind het persoonlijk iets hebben, dat wispeltuirige, zolang het niet te erg is, geeft het persoonlijkheid aan je paard.

Zo denk ik er ook over, ik rij ook op een merrie en wil geen ruin meer. Of moet een leuke ruin tegen komen, maar vind een merrie toch wel leuk vanwege hun persoonlijkheid

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:25

En bij ruinen moet je dat dingetje ook wel eens wassen wat daaronder aanghangt. bij merries gaat dat wat vaker. Ik vind het juist leuk als ze hengstig is ( en dat is ze heel vaak), want dan kan ik haar mijn geile meid noemen hahahaha en hinikt ze zo mooi, maar doet dan absoluut niet vervelend naar mij toe, wel naar andere paarden, maar alleen met oren naar achter gelukkig.

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:46

Nou,ik kan jullie mededelen dat we een paardje hebben gekocht en het is een ruin!Maar dat was eigenlijk toeval,ik had besloten niet meer naar het geslacht te kijken,maar nu is het toch een ruin. Koe

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:57

merries zijn hengstig en duurder maar je kan er wel mee fokken en ruinen zijn rustiger en goedkoper maar daar kan je niet mee fokken. als je voor het goedkope gaat een ruin doen! Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:18

Ik zou zelf niet op geslacht gaan selecteren, je moet imo elk paard afzonderlijk bekijken. Al zal ik zelf niet gauw een ruin kopen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:16

Memuska schreef:
Ik zou zelf niet op geslacht gaan selecteren, je moet imo elk paard afzonderlijk bekijken. Al zal ik zelf niet gauw een ruin kopen.

Dan denk je hetzelfde als mij Haha!