Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Je kan dan een paard de Z oefeningen laten zien, maar een harmonieus beeld geeft het in elk geval niet, en als je maar vaak genoeg start dat krijg je wel een keer punten. 
).
) dat je met het ene paard sneller in het Z dressuur komt dan met het andere paard maar toch blijf ik dat moeilijker vinden om daarop een mening te vormen.
ikke schreef:Mwah, dit gaat dus helemaal nergens over. Ik ken mensen die geweldig kunnen rijden, maar nog nooit een wedstrijdring van binnen hebben bekeken, en rampzalige prutsers (bijna dierenmishandeling) maar wel in de M of Z uitkomen. Het maakt ook niet uit welke wedstrijddisipline je bekijkt, het geclaimde niveau zegt niks over de kennis en kunde van de ruiter.
, helaas kan zelfs ik zien dat dat niet altijd het geval is. ikke schreef:Mwah, dit gaat dus helemaal nergens over. Ik ken mensen die geweldig kunnen rijden, maar nog nooit een wedstrijdring van binnen hebben bekeken, en rampzalige prutsers (bijna dierenmishandeling) maar wel in de M of Z uitkomen. Het maakt ook niet uit welke wedstrijddisipline je bekijkt, het geclaimde niveau zegt niks over de kennis en kunde van de ruiter.
sas00 schreef:Ja, ik vind het nog altijd moeilijk om hierop een mening te geven.
Tuurlijk vind ik het goed als iemand Z rijdt en echt ontzettend knap als een ruiter een paard van de B naar het Z weet te rijden... daar heb ik alleen maar bewondering voor.
Nog even over het springen...
Ja, ik denk dat je dan een paard met lef en een ruiter met lef nodig moet hebben.![]()
Het springen is volgens mij minder natuurlijk dan het dressuren, dus denk ik dat je paard dan echt wat moet kunnen en daarbij lef moet hebben.
Tuurlijk weet ik (voordat ik heel Bokt op me krijg) dat je met het ene paard sneller in het Z dressuur komt dan met het andere paard maar toch blijf ik dat moeilijker vinden om daarop een mening te vormen.
Misschien ook wel erg blond van mij![]()
Hoop nog altijd op jullie mening... vindt het eigenlijk zo erg van mezelf dat ik daarop nog altijd geen mening heb![]()

Citaat:Als je Z rijdt kan je pas goed rijden>
Pascha schreef:Je paard van groen naar het Z rijden vind ik een betere prestatie, dan het in een jaar van de B naar de Z rijden met een voormalig Z-paard waar alle knoppen al opzitten..... Dan zegt dat niks over je rijkunsten. Dus ik denk dat je daar een scheiding tussen moet leggen.
Sorry, ik ken paarden in met Z-niveau die door Z ruiters verreden zijn, toch lopen ze nog altijd in het Z (sommige hoger). Sommige zijn door een andere ruiter niet eens normaal te rijden, doordat er geen 'normale' knoppen meer op zitten. Dus dat het makkelijker is om een voormalig Z paard opnieuw door te rijden naar het Z is niet juist naar mijn mening.