Heather Moffett zadel/ Flexion SBS: Iemand ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evenaar

Re: Heather Moffett zadel/ Flexion SBS: Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:35

Nee, kan dat een testzadel uit engeland? volgens mij is dat ook poepieduur!
Ik ga nog wel even wat rondneuzen.... Als iemand iets hoort of ziet over een 2e hands HM, liefst een GP, laat het mij dan alsjeblieft weten!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:09

Hoi,

Stomme vraag misschien maar wat is het verschil tussen de GP en de dressuur SBS ? Heeft de GP dezelfde zit als de dressuur ?

Op het forum van Heather wordt een 2de hands GP aangeboden. Maarre ook 2de hands zijn ze nog duur hoor. Ik geloof dat ze er 850 pond voor vraagt ........

Enne in Engelnad kan je wel een testzadel aanvragen voor een paar dagen. Dus misschien even een mailtje naar Heather om te vragen of ze ze ook naar Nederland opsturen.

Groetjes,

Maris

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:29

Idd nog steeds erg duur! Kan ik net zo goed een nieuwe kopen voor dat geld Lachen
Ik zou sowieso een GP nemen, dat is de veelzijdigheidsversie en schijnt bijna hetzelfde te zitten. Alleen kan je er ook mee springen en heb je iets meer knieruimte wat wel comfortabel is bij lange buitenritten. Omdat ik eigenlijk vooral recreatief rij is dat de beste keuze voor mij. Veel mensen op het HM forum die ervaring hebben met beide modellen raden toch het GP model aan omdat je hier net zo goed mee kan dressuren, maar dus ook de andere takken van paardensport mee kan beoefenen.
Dat testzadel is denk ik best een dure grap als het helemaal uit engeland moet komen! Stel dat ik het niets vind.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:25

Maar een testzadel is altijd nog goedkoper dan een verkeerd zadel kopen !!!

Wat zijn de kosten voor een testzadel trouwens ?

Ik zou ook voor een GP gaan denk ik. Zie idd allemaal verhalen van mensen die een dressuuur SBS hebben gekocht en toch liever een GP zouden willen hebben.

konden we samen maar een zadel kopen Knipoog
hihi.

Groetjes,

Maris

Dodger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:27

Gisteren, ik bereed op GP SBS. Het is zeer comfortabel maar is werkelijk vrij breed. Het heeft veel stekelontruiming niet. U hebt een omtrek van de dressagestijl voor het GP zadel nodig.

U kunt niet dat veel van de paardenbeweging voelen - die zeker met een treeless helft-zadel of een dartmoor wordt vergeleken

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:42

Maris schreef:
Ik zou ook voor een GP gaan denk ik. Zie idd allemaal verhalen van mensen die een dressuuur SBS hebben gekocht en toch liever een GP zouden willen hebben.

Dat klinkt net alsof het dressuurzadel niet zo goed/fijn zou zijn...
Ik ben in elk geval erg blij met mijn dressuurzadel. Ja Ik ken vooralsnog alleen mensen met een dressuurmodel en van deze vier (mijzelf incluis) ken ik niemand die hem zou willen ruilen.

Maar, het is maar net voor welk doel je hem wilt gebruiken: De mensen die ik ken rijden dan ook het liefst alleen dressuur. Dus als je van springen houdt is een GP natuurlijk de beste keus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:15

Oooh ik bedoel ook niet mee dat het dressuurzadel niet goed zou zijn hoor !

Ik zag trouwens op de site van HM dat het dresuurzadel een veel diepere zit heeft als de GP, kan me voorstellen dat dat lekkerder zit. Enne met een dressuurzadel kan je ook best springen maar niet zo hoog ( hoeft voor mij ook niet Knipoog )

Groetjes,

Maris

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:17

Ik dacht al dat je het niet zo bedoelde, hoor! Maar ik dacht: een beetje 'tegengas' kan geen kwaad. Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:44

Geef jij maar tegengas hoor Haha!

Jij bent ervaringsdeskundige , ik niet !
En ik ben best een beetje jaloers op je, zo'n mooi zadel !!!

Groetjes,

Maris

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:43

Idd, ik zou ook voor mijn zadel opkomen Knipoog

Voor mij zou een GP denk ik fijner zijn omdat ik vooral buiten rij en in de toekomst lange tochten wil gaan maken.
Maar ik hoef helemaal geen HM zadel meer, ik heb mijn droomzadel gevonden en nog 2e hands ook!! Nieuw was hij helaas niet te betalen.....

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:51

Mijn vriendin heeft een zadel van HM en is er ontzettend tevreden over. Ik heb er een paar keer meegereden en het zit als een luie stoel. Je krijgt in eerste instantie de neiging om een beetje onderuit te gaan zitten. (En de afstandsbediening van de tv te pakken met een zak chips).
Het voordeel van dit zadel, zeker op een jong paard, is dat het altijd goed blijft passen. De 'gewone' zadels op een jonkie, wat nog volop groeit, kunnen opeens niet meer zo goed liggen terwijl dit zadel wel goed blijft.
HM heeft zadels die je kunt proberen voordat je besluit er één te kopen. je zou even op haar website kunnen kijken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:53

Evenaar schreef:
Idd, ik zou ook voor mijn zadel opkomen Knipoog

Voor mij zou een GP denk ik fijner zijn omdat ik vooral buiten rij en in de toekomst lange tochten wil gaan maken.
Maar ik hoef helemaal geen HM zadel meer, ik heb mijn droomzadel gevonden en nog 2e hands ook!! Nieuw was hij helaas niet te betalen.....

Vertel over je nieuwe zadel!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:39

ja, Evenaar - vertel ! Welk zadel heb je gekocht ???

Groetjes,

Maris

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 02:19

ik zou hem dus ook blindelings kopen i've i had the money zie zoiets meteen zitten. maar er komt nogal wat verzendkosten overheen volgens mij?

PP weet jij dat nog?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:01

Pellie schreef:
ik zou hem dus ook blindelings kopen i've i had the money zie zoiets meteen zitten. maar er komt nogal wat verzendkosten overheen volgens mij?

PP weet jij dat nog?

Iemand heeft hem voor me gehaald Haha! Dus over de verzendkosten kan ik niets zeggen.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:31

Ja, mijn nieuwe zadel.... Het is een Continental Equiflex Endurance en staat op deze site:
http://www.trekkingsaddles-webshop.com/ ... rance.html
Ideaal voor 'vierkante' paardjes zoals die van mij Lachen
Ik heb hem 2e hands van iemand die er endurance wedstrijden mee heeft gereden, maar ze stopt geloof ik met endurance (of gaat minder fanatiek meedoen).
Ik ga hem straks even uitproberen... ben benieuwd!!!!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:02

Gefeliciteerd ! Wel een heel ander zadel dan de SBS dus.

Groetjes,

Maris

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:10

Inderdaad een heel ander zadel. Veel plezier er mee. Lekker rijden, ook voor je paard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:10

PeruaansePas schreef:

Dat klinkt net alsof het dressuurzadel niet zo goed/fijn zou zijn...
Ik ben in elk geval erg blij met mijn dressuurzadel. Ja Ik ken vooralsnog alleen mensen met een dressuurmodel en van deze vier (mijzelf incluis) ken ik niemand die hem zou willen ruilen.

Ruilen??? echt niet Haha!
Vind het wel bijzonder dat Cinny vindt dat je in een luie stoel houding komt te zitten, dit had ik bij de Barefoot wel, maar met de HM absoluut niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:13

Tja dat snap ik ook niet. Maar jij bent dus ook nog steeds een tevreden gebruikster (klinkt als een maandverbandreclame Verward ) Hahaha.

Je paard is zeker ook nog steeds erg blij met jou?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:19

hahahahaa, inderdaad, klinkt als....maar is het gelukkig niet Haha!
'k denk dat ze wel blij met me is, maar zeker weten doe ik niet, 't blijft tenslotte een fries hè Knipoog
En Maris, je mag mn zadel een keer komen testen, dat weet je.
(wel een endje fietsen, maar je moet er wat voor over hebben, hahahaha)

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 23:00

Ah, geweldig dat er meer mensen zijn die interesse hebben in dit zadel of er zelfs al één hebben!!

De reden dat ik dus dit topic gestart ben is dat ik nu een Barefoot heb, voor buitenritten bevalt hij prima, maar wanneer de training wat dressuurmatiger wordt, dan loop ik tegen het 'probleem' aan dat je toch behoorlijk breed zit, waardoor het lastig is je benen aan te leggen. En ik had gehoord dat dit bij de Flexion SBS niet het geval is.

Ik zou inderdaad ook eerst graag willen testen, want het zadel is te duur om op de gok uit Engeland te laten komen. En ik heb een IJslander en wil wel zeker weten dat het goed ligt. Is toch wat anders als de normale rijpaarden Pling

Ik heb gehoord dat dit via Elma Middel kan, heb haar een tijdje terug ook al ge-emaild, maar helaas nog geen reactie. Iemand anders nog suggesties?

Wie kan mij vertellen hoe de bevestiging is van de beugelriemen. Ik heb al wel begrepen dat ze eraf kunnen gaan als je valt, maar is het een rechte pin waar de beugelriem overheen hangt of zit er aan de zijkant nog wel zo'n opstand stukje met een draaipunt, zodat hij naar beneden kan. (hoe leg je dit anders uit??)

En zijn er hier ook mensen die zowel ervaring hebben met de GP als dressuur. Op het forum op de website lees je veel dat de meesten de voorkeur geven aan de GP, ivm de iets bredere zweetbladen, maar omdat ik zelf altijd erg 'lang' zit, neig ik meer naar de dressuur.

Ik hoop hier meer info te krijgen, want mijn engels is niet zo goed... Knipoog

Marijke

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:48

Marijke80 schreef:
De reden dat ik dus dit topic gestart ben is dat ik nu een Barefoot heb, voor buitenritten bevalt hij prima, maar wanneer de training wat dressuurmatiger wordt, dan loop ik tegen het 'probleem' aan dat je toch behoorlijk breed zit, waardoor het lastig is je benen aan te leggen. En ik had gehoord dat dit bij de Flexion SBS niet het geval is.

En ik heb een IJslander en wil wel zeker weten dat het goed ligt. Is toch wat anders als de normale rijpaarden Pling

Wie kan mij vertellen hoe de bevestiging is van de beugelriemen. Ik heb al wel begrepen dat ze eraf kunnen gaan als je valt, maar is het een rechte pin waar de beugelriem overheen hangt of zit er aan de zijkant nog wel zo'n opstand stukje met een draaipunt, zodat hij naar beneden kan. (hoe leg je dit anders uit??)

Marijke

Ik vind wel dat je breed zit, eigenlijk als bij de Barefoot, maar om de een of andere reden (beugelophanging?) liggen je benen wel veel beter "aan". Bij de Barefoot staken m'n benen echt uit, bij dit zadel niet. (en ik ben dus een beginner) Het zal ook een kwestie van wennen zijn volgens mij. Je zit nu eenmaal meer naar achteren en daar zit toch die buik Knipoog

Elma gebruikt dit zadel ook op haar IJslanders, dat zal dus waarschijnlijk geen probleem zijn. Problemen onstaan zoals ik heb begrepen bij paarden met b.v. een extreem hoge schoft of een ruggegraat die uitsteekt, dan zul je toch moeten werken met b.v. dekjes die dit kunnen corrigeren.

Mijn zadel is een van de vorige modellen, de beugels hangen aan een rechte pin. Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij het nieuwste model is. Heb gelezen dat bij sommigen de beugelriemen van de pin afgleden. Ik heb zelf de beugelriemen onder het zweetblad hangen ipv erboven, misschien dat dit van invloed is Verward Heather vindt dit trouwens geen goed idee ivm de veiligheid. Zelf heb ik veiligheidsbeugels die dit hopelijk compenseren.

Voor de liefhebbers hierbij nog een foto.

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:07

Hoi,

Ja Kinke ik weet dat ik jouw zadel mag testen ( erg aardig van je ). Maar ik wil natuurlijk het liefste een zadel op mijn eigen paard uittesten.

Dus ik ben toch maar weer de abrefoot aan het overwegen. Torsion schijnt nu dekjes te hebben die ervoor zorgen dat je minder breed zit. Dus dat scheelt misschien al een beetje voor het aanliggen van je been en voor mijn heupen ! ( torsion dekjes passen waarschijnlijk ook wel onder de barefoot ).

Nog een tip - er staat nu een topreiter boomloos zadel voor ijslanders te koop op marktplaats ..........

Groetjes,

Maris

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:13

Ik denk eigenlijk wel dat je met een HM zadel wat minder breed zit , het is volgens mij toch een wat meer Engels model compleet met nog best hoge kussens eronder als ik het zo zie , waardoor je weer een beetje dat "dromedaris-effect" krijgt.

Je zit dan wat hoger boven je paard (vind ik op zich een nadeel voor het goede contact) maar daardoor heb je eerst een stukje zadel tussen je benen voordat dat paard ertussen moet , en zit je dus wat minder wijdbeens.

Even grofweg gezegd : Hoe hoger de kussens onder een zadel zijn hoe meer je op een A vorm zit ipv op een O vorm.

De HM lijkt mij een heel erg fijn zadel als je boomloos wilt maar wel echt serieus dressuur wilt trainen. Hij is toch echt daarop gericht gebouwd.
Ik geloof ook meteen dat je beenligging er heel makkelijk op in dressuurhouding gaat , dat is nu eenmaal het model van het zadel Lachen

Ik zou hem best wel willen kopen als ik heel dressuurgericht zou rijden !

Alleen ik vind hem wel ZO belachelijk duur...en het ziet er uit als een zadelmarktzadel vind ik , sorry als ik hiermee iemand beledig hoor maar het model oogt zo marktplaats-voor-200-euro ....echt jammer.

Natuurlijk gaat het om het comfort en niet om de belijning , maar voor deze prijs wil ik zelf toch eigenlijk wel een wat luxere uitstraling hebben.

Als je nu een foto ziet van een paard met een HM-zadel denk je in eerste instantie echt dat het zo'n prutgeval is Bloos

Of mag ik dit niet zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Het valt me gewoon enorm op dat uiterlijk , daar moet je echt wel even doorheen kunnen kijken Lachen

Een Barefoot is ook geen bijzonder mooi zadel maar dat is dan ook sowieso een heel raar model vergeleken met andere zadels Tong uitsteken