Bijna paard gekocht, mag het niet meer van ouders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijna paard gekocht, mag het niet meer van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:10

marjoleinie schreef:

EN DAT HET GEEN SPEELTJE IS WAT JE FF GOUW KOOPT WEET IK DONDERS GOED.

Even voor de duidelijkheid Marjolein, jij bent hier niet de gedupeerde maar de eigenarese die de stalling heeft opgezegd, hoefsmid heeft afgebeld, 2 andere kijkers heeft afgewezen, etc. etc..

Voor de rest is het mijn zaak niet maar dit is niet gegaan zoals het hoort.

Vriendelijke Groet....

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:13

Als je paard doet.. moeten je ouders(mits je 18+ bent) toch echt toestemming geven tot de definitiefe koop

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:14

marjoleinie schreef:
ik weet niet hoe ze erop komt en wat mijn ouders tegen haar hebben gezegd maar mijn ouders wisten degelijk wat ik van plan was en ik weet ook wel dat het geen fiets is en heb er ook goed over nagedacht en over gepraat

en mijn bericht was al geplaatst voor je hem had veranderd dus vandaar

en nogmaals ik wil het paard graag maar mij ouders willen niet meer dus wil graag weten wat ik daar aan moet doen.

EN DAT HET GEEN SPEELTJE IS WAT JE FF GOUW KOOPT WEET IK DONDERS GOED.

Tja, misschien had je eerst écht goed met je ouders moeten overlegen maargoed, het is nu al gebeurd.
Het enige wat ik niet helemaal snap, is waarom jij geen paard mag als je moeder allergisch is.
Je zou toch schone kleding aan kunnen trekken als je van stal vertrekt?

Het is wel een rotsituatie zo, hoop dat je met de eigenaresse het er over kan hebben.
Bel haar anders op en leg uit dat het niet kan, en dat jij dat ook niet had verwacht.
Of misschien wil iemand in je omgeving nog wel een paardje erbij, zodat het paardje niet naar de handelaar hoeft..... Ach gut

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:18

Er is overleg geweest met mijn ouders, meerdere malen heb ik van mensen gehoord mag het van je ouders.

Ik heb de situatie uitgelegd aan de eigenarese.

Ik vind het ook heel erg voor de eigenaresse maar met dit getwist kom ik ook niet verder, ik wil graag een oplossing een goude tip

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:22

Zijn je ouders niet mee wezen kijken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:33

Monster schreef:
Zijn je ouders niet mee wezen kijken??

Nee, die waren niet mee!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:01

Maar je ouders zijn dus wel eerder akkoord gegaan met het feit dat er een paard zou komen?
Wisten zij wel dat je naar dat paard ging kijken, ondanks dat ze er zelf niet bij waren?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:03

Als je ouders op de hoogte waren en toestemming hadden gegeven, vind ik dit dus echt zeer asociaal van ze... Zou hun dan ook eens vragen hoe ze dit op zouden lossen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:12

ik zou nu iid het probleem bij je ouders neeleggen

van jullie zijn meerdere malen accoord gegaan
nu is het feit dat ik de koop heb toegezegd en ineens gaan jullie niet accoord

vertellen jullie mij maar hoe ik dit moet oplossen,..

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:14

Ik volg het topic wel maar had nog niet geantwoord ofzo maar iedergeval:
- Ouders die waren er mee eens dat is toch nu wel zo'n 5x gezegd!
- De koper is minderjarig
- Laatste Moment ouders er niet mee eens

We weten nu wel dat ze het uitgebreid er over had gehad met haar ouders!!
Commentaar geven is niet wat ze zoekt
Ze zoekt een oplossing!
Stel je zit zelf in deze situatie waar wil je heen?
Je zoekt hulp geen nog meer kwaad dat op je af gaat!
Help haar gewoon oke? Knipoog

Ik stel iedergeval voor om je tegen je ouders te zeggen dat je het nu niet meer kan afzeggen of hun het zouden moeten afschaffen.
Jij hebt het niet gedaan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:41

Laat de verkopende partij anders kontakt opnemen met je ouders Knipoog .

De verkoper kan je ouders dan nog eens duidelijk maken, dat ook een mondelinge afspraak bindend is!
Mochten je ouders dan toch nog "dwars" liggen, dan leg je het probleem iig bij hun.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:53

Officieel, ben je handelingsonbekwaam omdat je nog niet meerderjarig bent. Je hoeft het paard dus niet af te nemen.
Voor jou is er dus niets aan de hand.

Voor de verkopers.........ze hadden het kunnen weten, hoe bij een 17 jarige hoe de wet in elkaar zit.
Maar ik vind het dus erg vervelend voor de verkoper.
Afspraken maken en weer afzeggen. Je denkt dat je het paard verkocht hebt, belt dus potentiele ander kopers af en vervolgens staat het paard er nog steeds. Je steekt er ook veel tijd en aandacht in om het meisje alles uit te leggen.Ik zou ook pissig zijn.

Het verhaal van de stal al opgezegd vind ik vreemd, wat als het paard niet goedgekeurd wordt ?
Je kan dus niet alles op de 17 jarige gooien.

Al met al een vreemd verhaal, ook betreft wel of geen toestemming van de ouders.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:07

Sterre schreef:
Laat de verkopende partij anders kontakt opnemen met je ouders Knipoog .

De verkoper kan je ouders dan nog eens duidelijk maken, dat ook een mondelinge afspraak bindend is!
Mochten je ouders dan toch nog "dwars" liggen, dan leg je het probleem iig bij hun.

En daar is de oplossing... moet toch gebeuren want jij bent minder jarig =HANDELINGSONBEKWAAM, dus jouw ouders moeten dit
oplossen!
Blijf het wel een vreemd verhaal vinden... vooral nogal vaag.
Maar goed, dat is mijn mening.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:56

Nee hoor,

de overeenkomst is niet bindend vanwege bovenstaande reden, dus de ouders zijn ook niet aansprakelijk.

Het is wettig zelfs zo dat een minderjarige officieel zelfs niets mag kopen in de winkel en het gekochte op verzoek van de ouders teruggebracht kan worden.

dwz de overeenkomst wordt nietig verklaard.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:39

Het zal wel aan mij liggen, maar een meisje van 17 kan van mij echt geen paard kopen zonder dat ik de ouders hier ook heb gezien. Dan wordt er een bedrag overeengekomen (waar die ouders ook bij betrokken worden) en pas als ik dan wat handgeld heb gekregen is het paard verkocht.

Het is inderdaad een vreemde situatie dat de ouders opeens van mening zijn veranderd, maar ik vind de verkopende partij toch ook behoorlijk nalatig.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 01:09

kiana schreef:
Nee hoor,

de overeenkomst is niet bindend vanwege bovenstaande reden, dus de ouders zijn ook niet aansprakelijk.

Het is wettig zelfs zo dat een minderjarige officieel zelfs niets mag kopen in de winkel en het gekochte op verzoek van de ouders teruggebracht kan worden.

dwz de overeenkomst wordt nietig verklaard.

Dat heb ik eerder in dit topic ook geschreven...
Maar blijkbaar was dat niet genoeg Knipoog
Vandaar dat ik het nogmaals een bericht heb geplaatst maar dan dat de verkoper naar haar ouders moet als marjoleinie het niet alleen afkan.

Ik moet zeggen dat ik de verkoper van het paard niet begrijp.
Ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit aan een meisje van 17 verkopen zonder dat ik haar ouders gezien heb

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 01:48

Als de ouders, al dan niet mondeling, met de verkoper het eens zijn geworden over de verkoop, dan is hij bindend. Anders niet. Het is dus een zaak tussen de eigenaar en de ouders.

Trouwens heel raar dat iemand zijn stal al opzegt voor het paard gekeurd is..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 08:53

Een paar puntjes, als niet 18(volwassen) bent moeten je ouders beslissen over een aankoop van een aanzienlijk bedrag. Dat heeft de verkoper goed begrepen en er is dus geen sprake van een overeenkomst"waar je aan vast zit" .

Een ander punt is wel dat ouders, over het algemeen, niet zeggen: ja ga ja maar een paard kopen om vervolgens, bij aankoop te zeggen: Kan niet want ma is allergisch. Dat zal toch niet gisteren zijn opgekomen. Ik denk dan ook dat er meer speelt waar wij geen weet van hebben. Misschien "zouden ze er eens over nadenken" of hebben ze een vage toestemming gegeven zoiets als: Als je Salinero voor €1000,00 kunt kopen neem je hem maar mee naar huis. Maar dat is iets wat alleen jij weet, hie hebben ze toestemming gegeven en waarom gaan ze dan niet mee kijken? Ze zijn dus duidelijk niet serieus bezig met een zo belangrijke aankoop als een paard!

Daarbij moet je nooit een paard kopen omdat hij anders naar de handel gaat. Wat dat betreft zal je minder impulsief moeten worden bij het uitzoeken van een paard.( zegt zij, die na 1 rondje aan een longelijn een paard kocht voor haar dochter Haha! )

Ik denk dat je maar 1 optie hebt, duidelijkheid van je ouders: mag je dit paard niet of mag je geen enkel paard.
Pas als je daar een 100% antwoord op hebt kun je verder.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:01

Anoniem schreef:

Even voor de duidelijkheid Marjolein, jij bent hier niet de gedupeerde maar de eigenarese die de stalling heeft opgezegd, hoefsmid heeft afgebeld, 2 andere kijkers heeft afgewezen, etc. etc..

....

Dit is echt de grootste onzin, en de makkelijkste weg om iemand anders de schuld te geven. De eigenaresse had zelf moeten weten dat ze zaken deed met een minderjarige en de koop met de ouders moeten vast leggen. Kijkers helemaal afbellen voordat je het geld hebt en het paard daadwerkelijk weg is is ook niet handig, je had ze beter op afstand kunnen houden, wat er erg is aan de hoefsmid afbellen snap ik al helemaal niet,
En een stal opzeggen is al helemaal dom, wat als het paard idd was afgekeurd ? Waar had ze hem dan willen laten?
Vind het niet eerlijk als het zo op marjoleine wordt afgegeven...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:20

ik vrees dat dit een juridisch staartje zal krijgen, de koop is namelijk mondeling en schriftelijk gesloten! Daarnaast vind ik het behoorlijk dom van de verkopende partij om de stalling al op te zeggen voordat het dier daadwerkelijk verkocht is! Kijkers afbellen is ook niet slim, schuif dat dan naar voren toe, zeg dat je ze belt als de koop toch niet door gegaan is! Dan voelen die mensen zich maar op de 2e plaats gezet, maar de verkopende partij heeft altijd andere kopers achter de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:35

Marjolein heeft schriftelijk bevestigd het paard te kopen.
Dan vind ik het logisch een aantal zaken op te zeggen etc.
Ook was de eigenarese bezig met contact op te nemen met de ouders van Marjolein en toen ging de koop in ene niet meer door.
Toen de eigenarese de vader van Marjolein aan de telefoon had bleek hij totaal NIET ingelicht te zijn geweest over het feit dat zijn dochter een paard aan het kopen was.
Ook vermelde de vader dat de moeder dit ook niet wist.
Ze wisten zelfs niet dat ze was wezen kijken bij het paard.
De ouders waren zeer blij dat de eigenarese contact op wou nemen met hun want hun hadden nooit toestemming gegeven aan Marjolein om het paard te kopen en als ze dat wel had gedaan had ze hem terug mogen brengen.

Dit even om een aantal dingen duidelijk te krijgen.

@ Waterkippie als jij schriftelijk een bevestiging hebt van het feit dat je paard VERKOCHT is vind ik het niet meer dan normaal dat je andere kopers hierover informeert.
Anders komen ze kijken terwijl het dier dus pracktisch verkocht is en als die mensen het dier dan ook zouden willen kopen zit je weer met het probleem dat je hun dan moet vertellen dat het paard eigenlijk al verkocht is!
Ook niet zo netjes.
Als het paard niet goedgekeurd zou worden was ook rekening mee gehouden qua stalling opzegging.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:52

Dit is weer typisch zo'n voorbeeld van een verhaal waarbij je het gevoel hebt dat je niet alle informatie krijgt. Het verhaal rammelt aan alle kanten!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:56

ellenlouise schreef:
Dit is weer typisch zo'n voorbeeld van een verhaal waarbij je het gevoel hebt dat je niet alle informatie krijgt. Het verhaal rammelt aan alle kanten!

Ja, inderdaad...
Ik denk ook steeds meer dat de ouders er niks vanaf wisten.
Dat neemt niet weg dat ik het ook dom vind van de verkopster.
Welk meisje van 17 droomt niet van een eigen paard Vork

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:20

Maar hoeveel meisjes gaan dan zover dat ze echt naar een paard toe gaan en hem kopen???? Ach gut

De eigenaar is zelf natuurlijk ook erg naïef als ze de stal opzegt voordat ze geld in handen heeft en het paard van het erf afgaat. En dat stuk geloof ik dan ook niet.

Ze belde niet voor niets met de ouders om te overleggen, ze wist echt wel dat de koop nog niet rond was.

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:57

Citaat:
ik vrees dat dit een juridisch staartje zal krijgen, de koop is namelijk mondeling en schriftelijk gesloten!

Onzin, zoals al gemeld: meisje minderjarig, ouders hebben geen toestemming gegeven.