Cap valt af in harde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Cap valt af in harde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:59

Ik heb ook een moeilijk hoofd, casco cap paste ik dus ook echt niet, dat kon gewoon niet goed zitten bij mij (dus niet verkeerde maat of afstelling).
Veel andere caps ook niet, 3 ruitersportzaken afgezocht voordat ik de goede vond.
Laat je advieseren en check 3x of hij wel goed zit, hoe je, je hoofd ook houdt (ook schudden ed).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:15

regine schreef:
Ik had ook een Casco cap, de laatste keer dat ik van het paard viel lag de Cap ook achter in me nek. Terwijl die echt wel goed strak op me kop zit, de strepen staan soms op me voorhoofd! Als ik straks weer in het zadel kruip koop ik mooi een andere, heb mijn oog laten vallen op 1 van HH, neem iig geen Casco meer hoor er meer narigheid van.

Waarschijnlijk is mijn hoofd dan heel raar ofzo.
Hij zit bij mij namelijk erg los, ik denk zelfs iets té los. Maar ik heb nergens last mee dat hij verschuift tijdens het rijden. Ik heb deze week nog een eind gecrosst met David, nergens last van, alleen tranen in mijn ogen van de wind Knipoog En met Sem ook geen problemen gehad, toen die probeerde met zijn kont recht boven zijn voorhand te komen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:10

Hoi ik heb een cap met een bandje onder mn hals of hoe je het dan ook mag noemen geen kin kapje en ik trek hem lekker strak aan van binnen ik heb zo n bandje binnen die om mn hoofd zit. Hij valt nooit af.hij zakt wel eens voor mn ogen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:14

Ik begrijp echt niet dat jullie zoveel problemen hebben met Casco caps. Als hij afvliegt lijkt me toch echt dat hij niet goed past.

Het afgelopen half jaar ben ik regelmatig in volle vaart over het strand gegaan, soms tegen de wind in, en m'n cap zat altijd prima. Als er mensen meegingen die die zelf geen goedgekeurde cap meebrachten, kregen ze een casco van de manege, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat zo iemand die ik mee nam naar het strand z'n cap verloor.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:20

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:33

ik had eerst een harry's horse cap, maar nu sinds een tijdje een "nep pikeur" van IRH. en ik merkte echt duidelijk verscil. die ik nu heb voelt veel vaster op mijn hoofd en sluit veel beter aan dn die oude!
volgens mij sluit een casco ook veel slechter aan dan die ik nu heb.
en nee ik heb geen casco, maar heb hem wel opgehad en voelde duidelijk het verschil!