Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nu snap ik ook waarom dr zo veel bitten zijn
Breitling schreef:Rijd mijn 3 jarige kwwpner met een kneveltrens. Ben ik mee begonnen toen hij het sturen nog zo snapte en dit bitje fijn stil en zacht in de mond ligt en rij er nu nog steeds mee

weetnie waarom!
Marloez schreef:Breitling schreef:Rijd mijn 3 jarige kwwpner met een kneveltrens. Ben ik mee begonnen toen hij het sturen nog zo snapte en dit bitje fijn stil en zacht in de mond ligt en rij er nu nog steeds mee
Dat wilde ik dus altijd al weten
Is een dubbelgebroken kneveltrens dus eigenlijk een heel zacht bit en ligt die stil in de mond??
Ik rijd Dusty nu namelijk op een dubbelgebroken watertrens maar daar loopt ze een beetje scheef op.
Ik heb een thiedeman stang met tongvrijheid en daar loopt ze super op, maar toch heb ik liever een zachter bit. gewoonweetnie waarom!
Ik zat aan een bustrens te denken die ligt stiller in dr mond, maar als een kneveltrens nóg stiller ligt??
Breitling schreef:Rijd mijn 3 jarige kwwpner met een kneveltrens. Ben ik mee begonnen toen hij het sturen nog zo snapte en dit bitje fijn stil en zacht in de mond ligt en rij er nu nog steeds mee

weetnie waarom!
Ik trek het bit absoluut niet door Dustys mond hoor
*weetniet of je dat bedoelde maar ik zeg het maar even erbij
*

unamie schreef:een D trens heeft naar mijn idee dezelfde werking als een kneveltrens maar dan misschien (nog) wat zachter
ik wil graag een dubbel gebroken K&K D trens kopen voor mijn jonge paard
Tammie schreef:Ik rij met:
Myler Comfort Snaffle; Dressuurwedstrijden, springen, endurancewedstrijden, buitenritten, training western en dressuur.
Myler Low Ported Barrel Narrow; Westernwedstrijden, soms training western.
Hackamore; Endurancewedstrijden, buitenritten.
Supertje schreef:Ik zou voor hem nog wel eens zo'n Myler bit willen proberen, deze:
http://www.toklat.com/myler/images/g_mb ... .jpg[/img]
Het is niet dik, kan niet te ver scharen en heeft tongvrijheid. Maar om eens te proberen vind ik ze erg prijzig.... En helaas mag je er niet mee starten...

.