Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nancyimka schreef:Hoi,
Okki was kreupel maar met jou mening van naar de kl*te gereden ben ik het helemaal eens!
Melcherd is alleen niet meer van Ton van Bemmelen meer.
gr nancy
PhiaBink schreef:Okki ook dood!!!! Istar had veel arabisch bloed en ook zo rug. Istar liep normaal en goed. Okki zal wel naar de ** gereden zijn.
Pfff hier schrik ik van. Ik zag hem laatst ook niet meer op de site staan.
Op zich had ik wel het idee dat ze me wilden leren hoe ik haar aan de teugel moest rijden, maar doordat de nadruk zo op dat koppie lag heb ik wel van voor naar achter leren rijden, i.p.v. andersom.
.)PhiaBink schreef:Ik
Er is land bij Liethorp, niet veel, maar toch. Nooit mogen de pony's op paarden het land in. Alleen met de jaarlijkse grote schoonmaak. Ik denk als die paarden en pony's 1 uur per dag lekker buiten mogen lopen, dat ze daar heel erg van opknappen.
Lieke schreef:PhiaBink schreef:Ik
Er is land bij Liethorp, niet veel, maar toch. Nooit mogen de pony's op paarden het land in. Alleen met de jaarlijkse grote schoonmaak. Ik denk als die paarden en pony's 1 uur per dag lekker buiten mogen lopen, dat ze daar heel erg van opknappen.
Dat is overigens wel verandert (veel klachten van klanten, die vonden dat de paarden de wei in moesten). Niet dat ze er veel ingaan, maar in de zomer wel eventjes en in de winter los in de binnenbak, nog veel te weinig imo, maar iig iets.
PhiaBink schreef:Bonito was die schimmel die vaak koliek had. Bonito werd vaak met slof gereden. Diego stond naast hem. Diego is later naar het plein gegaan in de container.
Rambo ken ik ook, stoer ding.
Ik bedoel de "hanger" in de ponystal. Als je via de bak naar binnen ging stond hij dan links als een na laaste.
Mijn paard stond in de houten box, de 3de stal naast Guus.
Ik keek een keer naar de site van Liethorp toen ik er 2 jaar weg was. Er waren al zoveel paarden en pony's weg, niet normaal meer.
Je heb ook zeker Misty gekend. Die pony had een gezwel onder haar staart. Daar is volgens mij heel lang mee gedoktert. Te lang als ik het zo zag. Ik werkte er net toen ze werd opgehaald.
Het Okki avontuur ook zeker meegemaakt??? Vrijdag avond zei ik nog tegen Carolien, vanacht komt het veulen. En ja hoor, de volgende dag was Okki er. Die zie ik ook niet meer op de site........
De paarden/ponywissel is daar net zo groot als de personeelswissels. Dit zegt vaak genoeg over de stal en de leiding van de stal.
PhiaBink schreef:
Heeft hij Melcherd verkocht?? Aan wie?
sammetje schreef:PhiaBink schreef:
Volgens mij verkocht aan Chantal.
Heb ik gehoord van Edith (een van je voorgangers bij Liethorp) staat met haar paard op dezelfde stal als ik.
. Bets kwam ik ook weer bij Edwin tegen. Edwin is weer een oud klasgenootje van mij. Een ettertje vroeger }> sammetje schreef:PhiaBink schreef:
Volgens mij verkocht aan Chantal.
Heb ik gehoord van Edith (een van je voorgangers bij Liethorp) staat met haar paard op dezelfde stal als ik.
PhiaBink schreef:Wij waren al op huizenjacht in die tijd, het is dat we nog niks hadden anders hadden we Okki gekocht en dan leefde hij nu zeker nog. We hadden al 2 paarden, Hunter en een fries die nog in Zeeland stond bij de opfokker. 3 was een beetje te.
Bij Istar de stoot teugel en een niet passend zadel. Tsja, dan kan je op je vingers natellen wat de gevolgen kunnen zijn.
missrosa schreef:PhiaBink schreef:Wij waren al op huizenjacht in die tijd, het is dat we nog niks hadden anders hadden we Okki gekocht en dan leefde hij nu zeker nog. We hadden al 2 paarden, Hunter en een fries die nog in Zeeland stond bij de opfokker. 3 was een beetje te.
Bij Istar de stoot teugel en een niet passend zadel. Tsja, dan kan je op je vingers natellen wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik weet dat nog, dat je op zoek was naar je eigen woonruimte met stallen. Ben toen nog eens bij jullie op visite geweest in Voorschoten. Toen waren jullie er al veel mee bezig. Echt super dat het jullie is gelukt!
Tja, dat zadel van Istar was ook wel heeeeeel lastig. Er hebben heel veel zadels op gelegen, zelfs zadels van pensionklanten, maar niets paste goed. Staarriem geprobeerd, maar daar had ze zo'n hekel aan. Toen ze drachtig bleek werd het daar aan geweten, en daarna was het ook wel wat minder. Maar goed, die wondjes bij de singel bleef ze houden, bontje hielp daar ook niets tegen.
Ik heb wel echt heel veel lol met d'r gehad. Een kleine dromer was het, en super arrogant! De pony die ik nu doe doet me veel aan haar denken. Ook zo arrogant, maar niet zo'n dromer.
Ik heb ook mijn protocollen er bijgepakt en heb tot '97 gestart. Daarna heb ik nog een jaartje bij de paarden van Carolien les gehad, en toen ben ik weggegaan. De lessen vond ik op zich niet heel slecht (hoewel dressuurmatig de nadruk te veel op de voorkant lag), maar ik had wel het geluk dat ik in de smaak viel bij degenen die les gaven, had je dat niet, dan kreeg je nauwelijks les. Voor de paarden weet ik het niet zo goed (qua voer, e.d. heb ik daar niet zo veel zicht op, kan me dat allemaal niet meer zo goed herinneren). Vond het idd. wel heel vreemd dat de paarden op een gegeven moment ook de stal niet meer uit mochten voor het poetsen, e.d., dat was het enige moment naast het werk dat ze er uit kwamen.
Sammetje--> Volgens mij hebben wij behoorlijk lang bij mekaar in de les gereden en trokken we ook een tijdje wel met elkaar op. Eerst op zaterdagmiddag en toen op zaterdagochtend.
Er gaat bij mij nog geen belletje rinkelen.
, dus nu 22 uur grijze muur staren. missrosa schreef:Sammetje--> Volgens mij hebben wij behoorlijk lang bij mekaar in de les gereden en trokken we ook een tijdje wel met elkaar op. Eerst op zaterdagmiddag en toen op zaterdagochtend.
PhiaBink schreef:Tsja, Edith reed een paard van een pensionklant bij Edwin van Egmond, Hazerswoude. Ik heb daar een paar maanden gestaan voor dat we naar Spierdijk gingen verhuizen. Daar hoorde ik dat ze ook 1 van de tig ex medewerksters was. Doe haar maar de groeten van mij. Ik was geloof weer de opvolgster van Bets . Bets kwam ik ook weer bij Edwin tegen. Edwin is weer een oud klasgenootje van mij. Een ettertje vroeger }>
er staat zelfs niks op hun website van bijv na een lange tijd is helaas overleden ofzo nee niks ze is op dus weg. Ik vind dit echt niet leuk meer voor die pony's.
PhiaBink schreef:Hoe heet jij dan????Er gaat bij mij nog geen belletje rinkelen.
sammetje schreef:Wat leuk!!! Maar wat is je echte naam dan? Het is zo jammer dat de profielen nog niet werken! Ik heb inderdaad eerst op de zaterdagmiddag gereden. (Daar ben ik begonnen) en later naar de zaterdagochtend.

missrosa schreef:PhiaBink schreef:Hoe heet jij dan????Er gaat bij mij nog geen belletje rinkelen.
Ik heet Chantal, was daar vooral bekend als Chantie P (heb een tijdje bij Turf in de les gereden).
missrosa schreef:Ik heet Chantal, was daar vooral bekend als Chantie P (heb een tijdje bij Turf in de les gereden).
PhiaBink schreef:Ik weet nog wel dat er 2 Chantals waren, Turf en jij dan. Ik kan me je gezicht niet herinderen. Kan je een foto PBen![]()
Ik ben een kruk in namen onthouden.
).