Paard 4 uur in de trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Paard 4 uur in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 00:08

Wie brengt haar naar Nederland Dabo Verward Meestal rijden ze gewoon aan één stuk door, hooguit even een chauffeurwissel onderweg en een stop bij een tankstation(tanken, wc en wat eten).

Lovemaan; ik ga regelmatig naar SGW's en die zijn voor mij regelmatig meer dan 3 uur rijden. Dan stop ik niet onderweg(of ik moet nodig naar de wc moeten Clown ). Als ik aankom kijk ik even of alles goed is en geef ik wat water als ze willen. Meestal haal ik bij Ot ook de bandages er dan af als ik die er al om heb.
Het zeiltje heb ik nooit dicht. Als het regent zou ik wel willen, maar mijn paarden hangen zo ongeveer over de voorstang als ik dat ding omlaag wil halen Bloos!
Uitladen onderweg doe ik al helemaal nooit Zie je me al staan langs de snelweg Knipoog En straks wil er één niet meer op, sta je daar. Gewoon lekker doorrijden, des te eerder ben je er ook Ja

Die van mij staan trouwens met de SGW's flink lang op de trailer. Meestal een uur of drie heen, toch al snel een uur of 6 op de wedstrijd(twee keer eraf om te rijden) en dan nog 3 uur terug. Heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad
(otje zeurt iig niet als ik na de springles eens een uurtje of twee op stal blijf helpen. Die staat wel prima op die trailer, is zijn rijdende stal *LOL* )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:01

Zover ik weet moet je een paard juist geen hooi geven in de trailer. In de trailer verliest een paard heel veel vocht en door hooi te geven krijgt hij alleen maar meer dorst. Onderweg moet je hem wel even bij een stop vocht aanbieden eventueel met elektrolieten toegevoefd. Wanneer je paard moeilijk drinkt onderweg, geef hem dan worstels en/of appels. Bij aankomst of voor vertrek kan je hem wat slobber voeren, zit ook veel vocht in.
Zeil zou ik open laten. Hij heeft behoefte aan frisse lucht. Ik geef nooit een deken op maar zorg eventueel voor een deken waar hij goed doorheen kan zweten zoals een wolle deken.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:48

@Gomir:
Narbella word door de trainers gebracht, die tevens mijn goede vrienden zijn Haha! Dus dat zit wel snor. Ik ga zelf ook mee. Ik ga er een week ongeveer van te voren heen, kan ik Narbella zelf ook lekker rijden, en beter leren kennen, en dan gaan we met zijn allen naar Nederland. Met de vrachtwagen, dus geen trailer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:49

Als ik mijn paard geen hooi geef op de trailer (zeker over langere afstanden) dan wordt hij erg onrustig. Lijkt me niet goed, daar gaat hij van zweten en het kost hem negatieve energie, en daardoor verliest hij veel vocht. Dan heb ik liever dat-ie wat te knabbelen heeft onderweg en hooi houdt daarnaast zijn darmen mooi op gang. Lachen

Dat hij dorst zou krijgen van hooi, daar heb ik nooit wat van gemerkt. En al krijgt hij dat wel, dan is dat IMO ook alleen maar positief, want dan drinkt hij juist netjes als ik hem een emmer voor zijn neus zet. Knipoog

Nat voer (slobber, appels, wortels) is idd ook prima aan te raden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:53

met pauzes; paard uit trailer, wat laten grazen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:44

cijsalover schreef:

In de berm langs de snelweg of op het parkeerterrein van een tankstation Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:48

Het hooi verhaal heb ik van een voedingsdeskundige van PAVO. Hij vertelde dit bij een clinic over voeding van sportpaarden.
Ik deed ook altijd een net in de trailer maar het enigste wat de pony's doen is het hooi uit het net trekken, ze eten het niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:56

cijsalover schreef:

Verward Verward Vooral doen, weet je tenminste zeker dat je vroeg of laat een keer flinke problemen krijgt; met laden of zo.
Wat denk je hiermee te winnen? In alle jaren dat ik al met mijn paard rondrace door NL en daarbuiten heb ik nog nooit gestopt en zeker niet uitgeladen, zelfs niet toen we 3 kwartier op de boot naar Terschelling moesten wachten, en nee, mijn paard was geen moeilijke lader, in tegendeel, als ik niet vlug was was ze eerder boven als ik.
De enige keer dat ik onderweg een paard heb uitgeladen was omdat de trailer van hun auto achter mijn vrachtwagen moest (ook naar Terschelling) en dat is toch net te tricky met een paard erop Cool

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 01:02

Ik zou wel even stoppen voor wat drinken ofzo, maar zeker niet het paard eruit halen...

En erin regenen? Ik weet niet hoe langzaam je moet rijden of hoe hard het moet regenen wil het de trailer in regenen, maar lijkt me nogal stug. Dus afhankelijk van hoe warm het is, en wat je anders doet het zeiltje wel of niet dicht doen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:15

Sanet schreef:
En erin regenen? Ik weet niet hoe langzaam je moet rijden of hoe hard het moet regenen wil het de trailer in regenen, maar lijkt me nogal stug. Dus afhankelijk van hoe warm het is, en wat je anders doet het zeiltje wel of niet dicht doen..

Jij hebt duidelijk nooit in een regenbui gereden met de trailer. Het regent inderdaad niet letterlijk in, maar door de luchtwerveling om de trailer komt er wel een hoop water binnen, weet ik uit ruime ervaring.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:40

ikke schreef:
Jij hebt duidelijk nooit in een regenbui gereden met de trailer. Het regent inderdaad niet letterlijk in, maar door de luchtwerveling om de trailer komt er wel een hoop water binnen, weet ik uit ruime ervaring.

Oke, dan zeiltje wel dicht.. Haha!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:23

het enige wat ik me kan herrineren van toen we mijn paard gingen halen in friesland (vanuit rotterdam) dat ik heel de dag in de auto heb gezeten!
we gingen om ongeveer half 10 weg en waren pas na 5en terug
we zijn op de terug weg niet gestopt ook omdat ik het paard natuurlijk niet goed kende en niet wist hoe hij zou regaren als ik (vreemde) opeens die trailer in kwam zetten.
hij heeft toen wel een rustgevende medicatie gehad...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:40

4 uur kan best zonder te stoppen.
als je hem daarna maar even lekker aan de hand laat stappen, en even rustig laat drinken. dn moet dat kunne Lachen