Hoeveel is deze Haflinger ongeveer waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Hoeveel is deze Haflinger ongeveer waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:56

tyson20 schreef:
Ik en een vriendin hebben veulen en moeder van veulen daar gekocht. Voor veel te veel geld achteraf,en die vrouw bedondert je,verteld dingen die niet waar zijn.Meer mensen hebben zich gemeld dat die vrouw je bedondert

Dat hoorde ik al ja. Dat ze grote oplichter is. Ze had onderlaatst nog Haf te koop staan volgens mij. Was het een miskoop?

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:59

ik ben nog op zoek naar een haflinger Haha! jammer dat de foto het niet doet...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:05

Ben ik nou de enige die 1500 erg veel vind voor een licht beleerde haf Verward?

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:39

Ik rijd daar zelf niet hoor even tussendoor...
Hij staat idd in Lienden/Ommeren eigenlijk..
Ik doe 2 anda x arabs in Lienden dus...
En die worden echt op een andere manier beleerd....
Ik vindt het opzich ook niet zo geweldih kwa manier van inrijden Knipoog
Die vrouw tja ik mag er denk niet echt Vork
Mensen mogen Pben als ze iets willen weten wat ik hier niet ga vertellen Nagelbijten / Gniffelen

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:50

bij ons op stal staat nog een leuk haflingmerrietje te koop
6 jaar en goed onder zadel

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:32

esmir schreef:
Dressage19 schreef:
3 jaar oud en beleerd? lekker vroeg voor een haf! 5 jaar zijn ze pas goed rijp hoor. .

sorry, maar waar baseer je dat op? Verward

Algemeen bekend, vraag maar aan dierenarts, paardenkenner of dergelijke, natuurlijk kun je er wel op rijden maar halfinger is net als sommige andere rassen laat rijp (omdat ze pas laat zijn uitgegroeid!) dus wanneer je bijvoorbeeld pas met 5 jaar begint gaat hij/zij langer mee want gewrichten zijn dan sterker.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:33

Faniek schreef:

Neehoor, ik vind het ook veel, ik vind 1500 echt de max.. maarja het is wat een gek er voor geeft..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:47

[/quote dergelijke, natuurlijk kun je er wel op rijden maar halfinger is net als sommige andere rassen laat rijp (omdat ze pas laat zijn uitgegroeid!) dus wanneer je bijvoorbeeld pas met 5 jaar begint gaat hij/zij langer mee want gewrichten zijn dan sterker.
[/quote][/quote][/quote]

raar verhaal. maarja ik weet niet zo veel van haflingers, beetje raaar dat dat bij een haf ineens heel anders is dan bij een fjord ofzo.. zal wel weer aan mij liggen Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:54

Hm ik vind het ook aardig veel. ookal lijkt het me een leuk beest. maar toch niets voor mij, ik kan beter met merries omgaan. Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:28

Dressage19 schreef:
Algemeen bekend, vraag maar aan dierenarts, paardenkenner of dergelijke, natuurlijk kun je er wel op rijden maar halfinger is net als sommige andere rassen laat rijp (omdat ze pas laat zijn uitgegroeid!) dus wanneer je bijvoorbeeld pas met 5 jaar begint gaat hij/zij langer mee want gewrichten zijn dan sterker.

Hier ben ik het heel erg mee eens... haffen groeien vaak uit op latere leeftijden. Dat klopt.
Dat zie ik bij mijn merrie ook... ze was zo slank en rank op haar 3e en nu 2 jaar later is ze een lompe merrie geworden. Het klikt ook niet met haar.. ze is al bereden kon anders. Mijn jaarling begin ik 3 a 4 dat wel, maar pas op 5 jarige leeftijd intensief.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:29

Faniek schreef:
Dressage19 schreef:

Hier ben ik het heel erg mee eens... haffen groeien vaak uit op latere leeftijden. Dat klopt.
Dat zie ik bij mijn merrie ook... ze was zo slank en rank op haar 3e en nu 2 jaar later is ze een lompe merrie geworden. Het klikt ook niet met haar.. ze is al bereden kon anders. Mijn jaarling begin ik 3 a 4 dat wel, maar pas op 5 jarige leeftijd intensief.

Het is zo dat een haf op latere leeftijd uitgroeit, maar een haf staat bekend(bij mij) om zijn sterke rug en lijf! Dus vind ik het echt niet gek ofzo dat je een haf al beleerd op zn derde, maar dat vind ik alleen gelden als je recreatief rijdt, zoals ik Haha!

ik vind rond de 1500 echt een normale prijs voor een haflinger!

Faniek hoe kom je daar nou bij? : 1250 Verward bedoel ik niet l*llig gewoon serieus!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:59

dieneke schreef:
ik vind rond de 1500 echt een normale prijs voor een haflinger!

Faniek

hoe kom je daar nou bij? : 1250 Verward bedoel ik niet l*llig gewoon serieus!!

Hoe ik daar bij kom is omdat... waarschijnlijk naar de foto opzich kijkt, maar kijk nu naar het paard opzich en hoe nu de markt is.

Mijn merrie ga ik ook verkopen bijna 5 jaar denk ongeveer net zo beleerd als hem misschien nog wat verder. Zij is drachtig met veulen en daar moet ik aan denken tussen de 1500 en 1750. Is ook redelijk ook "alle" fokkers zeggen het.

Verder zijn laatste tijd merries erg in trek (overlegt dinsdag op hengstenkeuring van haflingers met fokkers) en ook wat over prijzen overlegd.
Dit beestje is 3 jaar oud is licht beleerd.. dus nog niet echt ver beetje buiten rijden enzo. Kijk op marktplaats en voor 1500 krijg je al een leuke betuigd en goed bereden merrie.

En ja 1500 is een leuke prijs voor een haflinger die goed beleerd is... vaak verkijk je op een foto.
Ik zit nu zelf al jaren in haflingers...

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:16

oke, ik snap wat je bedoelt! Ik zit ook vanaf dat ik met paarden om ga in de hafjes! We(de stal waar ik pension sta en 'werk') hebben vorig jaar een (licht)beleerde merrie voor 1500 euro verkocht, we reden er mee onder het zadel en voor de kar, een pittig beestje en 4 jaar met een goed stamboek!
Dus vandaar dat ik et even wilde weten!

Mijn merrie is 15 en was 1500 euro! Maar goed beleerd!!

Je verkijkt je idd vlug op een foto!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:45

dieneke schreef:
oke, ik snap wat je bedoelt! Ik zit ook vanaf dat ik met paarden om ga in de hafjes! We(de stal waar ik pension sta en 'werk') hebben vorig jaar een (licht)beleerde merrie voor 1500 euro verkocht, we reden er mee onder het zadel en voor de kar, een pittig beestje en 4 jaar met een goed stamboek!
Dus vandaar dat ik et even wilde weten!

Mijn merrie is 15 en was 1500 euro! Maar goed beleerd!!

Je verkijkt je idd vlug op een foto!!

Ja wat ik al zei merries zijn op het moment meer gevraagd. Kan wel were veranderen. En ze was ook al voor de kar en met zo'n jonge merrie is dat weer mooi met goed stamboek.
Bij een ruin is stamboek niet meer zo boeiend ook al heeft hij als vader Wallenstein niet meer echt super belangrijk.

Voor een 15 jarige merrie is dat ook geen gekke prijs als ze goed beleerd is etc.

Maar voor een 3 jarige ruin loopt de markt echt niet goed sorry.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:48

Ik wil ff iets over kwijt over de haflingers die in Lienden [Ommeren] staan.
Ik rijd die haflingers daar in, en het zijn superlieve beesten. Alles wat die vrouw zegt is waar >> geen onzin dus Boos!
En met dit beestje [Weredie] is ook niks mis, ja natuurlijk kan hij een x ervandoor gaan, of een bok geven, maar dat doet toch elk paard Verward
Sorry maar dit moest ik er ff over kwijt Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:07

Faniek schreef:

Nee hoor, zeker niet gezien de "markt" helemaal onderuit ligt!
Pony's en paarden zijn op dit moment geen klap waard, het aanbod is véél te groot en dat wordt steeds erger!
Ook al ben je geen handelaar, je krijgt altijd wel wat van de prijs af, alhoewel sommige mensen vragen om NIET te verkopen Knipoog !

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:29

Woow, de paardenmarkt is idd erg onderuitgezakt....
Laatst een kennis van mij een goed ingereden haf van 10 jaar verkocht, hij was uitgebracht tot de M, maar kon zeker veeeel meer, voor 2500.
Dat is, begrijp ik nu, dus nog wel best veel...
Ik vondt het erg laag klinken toen hij vertelde dat de pony voor die prijs wegging, want ik heb die pony toch wel is zien lopen en dat beestje kon het echt goed!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:51

Sissa schreef:
Ik wil ff iets over kwijt over de haflingers die in Lienden [Ommeren] staan.
Ik rijd die haflingers daar in, en het zijn superlieve beesten. Alles wat die vrouw zegt is waar >> geen onzin dus Boos!
En met dit beestje [Weredie] is ook niks mis, ja natuurlijk kan hij een x ervandoor gaan, of een bok geven, maar dat doet toch elk paard Verward
Sorry maar dit moest ik er ff over kwijt Haha!

Haha dan mag je wel gaan zorgen dat je naam gezuiverd wordt! Iedereen hier in de omgeving die ooit maar heeft gehoord van die onzinpraktijken bij jullie weet hoe jullie zijn enzo. Het oneerlijk verkopen van haflingers e.d....laat me niet lachen...je hoeft niets goed te praten want het is overal al bekend...

Maar ik denk aan de prijs van 1250 hoor...maar als je 1500 als vraagprijs stelt krijg je er ook 1250 voor...

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:20

Oneerlijk verkopen..Waar slaat dat in godsnaam op Verward
Die beesten zijn gewone normale paarden..en heb jij er ooit 1 gekocht daar..vast niet Knipoog
Maar goed..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:33

Sissa schreef:
Oneerlijk verkopen..Waar slaat dat in godsnaam op Verward
Die beesten zijn gewone normale paarden..en heb jij er ooit 1 gekocht daar..vast niet Knipoog
Maar goed..

Nee maar goed ook! maar hier (tiel e.o.) gaat het al de ronde dat jullie dikke oplichters zijn....lees hier even de topics...zijn er meer met me eens hoor!! JAMMER!!!! Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:51

vette oplichters.Hanny kwam nog met fototoestel bij ponys toen ze weggingen en fotos van ons maken. Gewoon ontroerend. whahha. Hoorde bij het toneelspel

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:24

Ok, daar gaatie:

Wij hebben van de zomer een haflinger bij hanny gekocht. Zij vertelde ons dat het meisje dat haar "altijd" (enkele weken, zo bleek later)verzorgd had bij de verkoop wilde zijn. Ik kreeg erg medelijden met dat meisje want, zeg nou zelf, wie heeft niet eens eerder afscheid genomen van een paardje of dier wat je lief is, en stelde voor..... ze mag altijd komen kijken. Nou dat zou heel fijn zijn bla bla bla Toen puntje bij paaltje kwam was meisje ziek (?) en was zij er helemaal niet bij. Hanny zelf vertelde dingen als: "ik heb mijn rug gebroken, kan niet meer rijden en moet helaas deze paarden verkopen". Ze waren mak buiten in verkeer en waren echt beleerd onder zadel en zeker niet gekocht om met winst te verkopen. Alle argwaan die wij hadden wuifde ze weg. Als we naar het verleden van de paarden vroegen 'wist ze niets' en wilde ze ook niets loslaten want dat zou alleen maar vragen oproepen. Ze kreeg opeens bijna de neiging om ze (veulen en moeder) niet aan ons te verkopen, omdat we haar niet vertrouwden. Naar later bleek had ze al meerdere keren gezeur gehad van mensen waarbij bleek dat het paard spat had. Wij zijn zo stom geweest om 1950 voor de moeder en 450 voor het veulen te betalen terwijl het veulen niet eens een haflinger is, misschien. We hebben geen papier van het veulen en op haflingerforum blijkt nu ineens dat haflingers van hanny bij een stal vandaan komen waar ze haflingers door arabieren laten dekken. Je weet dus nooit iets zeker bij haar. En zij zei nog wel dat de vader een grote haflinger is (veulen is nu pas ongeveer 1.20 dus ... wat denk je zelf). Dat er niet gelogen wordt, dat is niet zo. Ik heb het idee dat de inrijdmeisjes zwijggeld krijgen. Ook in de zomer zoekt ze meisjes om op de paarden te rijden. Hou er rekening mee dat je bij haar een pony koopt dat net sinds een paar weken een (verkeerd) zadel op heeft. Met als gevolg dat het paardje echt niet de som geld waard is die zij er voor vraagt. Ik heb haar later gezegd, een paar weken nadat ik mijn pony gekocht had en zij alweer een nieuw slachtoffer op marktplaats had geplaatst.... dus toch handelaar??? Toen schreef ze terug: mag ik het paard van mijn vriendin niet verkopen? De weken daarop volgend stonden er steeds nieuwe haflingers op mp, die bij haar vandaan kwamen. Ik kan me niet indenken dat ze zóveel vriendinnen heeft. De hele zomer verkoopt zij haflingers, ik heb gehoord van iemand die daar dat paard met spat had gekocht dat ze (de paarden) daar drie keer over de kop gaan. Ze koopt ze voor een paar honderd euro, zet er een meisje op (die chagrijnig doet, snauwt tegen Hanny en er duidelijk voor betaalt wordt) en als ze niet meer bokken dan gaan ze de verkoop in. Ik wil beslist niet zeggen dat de beesten bij haar slecht behandeld werden, dat geloof ik ook gerust niet, maar ik wil wel zeggen: kijk uit waar je je pony koopt. Koop liever van een particulier en betaal niet teveel geld. Succes.