Frankrijk is wel een eind, en al die voorbereidingen..Ik vind ut wel een superleuk idee! In de toekomst wil ik zoiets ook zeker een xtje doen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Frankrijk is wel een eind, en al die voorbereidingen..
}> Famke_a4pje schreef:wauw dit lijkt mij ook ontzettend leuk! Hier droomde ik als penny-meisje al van, een trektocht te paardFrankrijk is wel een eind, en al die voorbereidingen..
Ik vind ut wel een superleuk idee! In de toekomst wil ik zoiets ook zeker een xtje doen
Maroush schreef:Zo gaaf plan zeg !!! Het is alleen wel LA langue en na een ontkenning wordt 'un' vervangen door 'de'}>

. Dan doen we gewoon rustig aan, zeker als jouw paardje nog jong is! Er zijn heel veel natuurcampings in Nederland waar je met paard kan overnachten, dus dan kunnen we makkelijk van camping naar camping. En als we het ergens heel mooi en leuk vinden kunnen we wat langer blijven ook
. Wat ook erg handig is, is dat we allebei in Zuid Holland wonen, kunnen we in de buurt beginnen....
Maar als er een tocht is kan dat natuurlijk ook! Ik zie wel, dat beslis ik dan wel met de reisgenoten (haha, klinkt bekend) Destinietje schreef:Is dat niet gewoon de Pelgrimstocht? Ik meen dat daar echt een "route" van is!
Kennissen van mij zouden deze een paar jaar terug gaan rijden, maar dat is door kreupelheid van een van de 2 paarden niet doorgegaan. Het lijkt me wel ontzettend gaaf! Succes met het plannen en rijden!
schaapjuh schreef:Die sluiten op mekaar aanBegint in Nederland en gaat via Belgie, Frankrijk naar Spanje (Santiago de Compostela).
Dit is een hele mooie culturele en spirituele route met veel natuur.
Toen ik nog in Frankrijk woonde (Tronget, Auvergne) kwam Lizzy regelmatig langs. Lizzy (elizabeth) woonde in de buurt bovenop een berg en op die berg was een rustplaats voor pelgrims die op bedevaart waren. Die berg grenst ergens aan het Pelgrimspad.
Lijkt me echt heel mooi om die route te nemen
). Na mijn middelbare school wilde ik met mijn pony richting zuiden trekken maar helaas heeft een heftige hoefzweer (die een jaar lang verdween en weer terug kwam
) dit plan verknald. Dus de droom heeft (nog) geen werkelijkheid mogen worden.
) per dag voor een langere trektocht echt genoeg voor zowel paard als ruiter. Dit is natuurlijk mijn ervaring, ik moet erbij zeggen dat wij geen professionele trekkersspullen hadden. Een drafje liep uit op veel geshake en gehotseklots, en aan het eind van de dag stegen wij als cowboys met de benen wijd van het paard
Bijna blaren op de kont! Haha.
), spullen góed inpakken, paardjes klaarmaken etc... Er komt veel bij kijken. Ook het boodschappen doen is niet altijd even evident. Uiteindelijk zijn wij bij onze laatste trektocht in de ardennen steeds met de paarden boodschappen gaan doen (even parkeren...
), dat gaf vaak wel grappige taferelen. En koken... tja, je gaat moeders kookkunst erna nóg meer waarderen
.
)! 
Op zich is een pakpaard wel handig,voor de tenten e.d, maar het kan volgens mij ook erg veel problemen met zich mee brengen.
.
Blossomm schreef:Wauw, nog meer gegadigden!
Wel heel erg toevallig dat onze paardjes allemaal rond de twee/drie jaar zijn. Dan komt het voor allen toch pas over een aantal jaar uit...
Off-topic: Gefeliciteerd Toydoll met je nieuwe pony! Bevalt het een beetje?
Ik heb ook nog een shetlander, maar misschien niet zo heel handig om die mee te nemen als pak'paard'Op zich is een pakpaard wel handig,voor de tenten e.d, maar het kan volgens mij ook erg veel problemen met zich mee brengen.
Ik woon zelf in Gorinchem, tussen Breda en Dordrecht in...ook erg dicht bij Brabant dus. Zoetermeer is wel een eindje, wij gaan daar altijd snowboarden en zijn volgens mij een uurtje onderweg.
Mijn merrie, 2 jaar, heeft erg veel lef en wil altijd op onderzoek uit. Mooi dus voor tijdens de trektocht, maar niet mooi voor pakpaard![]()
@ Alayda....welkomwelkom![]()
Absoluut zouden we eerst in Nederland moeten trekken..en eigenlijk ook in de Ardennen om te kijken wat voor problemen je tegenkomt bij heuvelachtig landschap.
Het probleem waar ik zit is alleen dat je altijd de lek/linge/waal over moet steken....vooral richting Breda is een drama...op zich wel een goede uitdaging omdat we in Frankrijk vast ook onwijs grote bruggen/viaducten tegen zullen komen.
Absoluut een goed idee om te meeten, zometeen kunnen we niet eens een dag met elkaar opschieten.
Mijn eigen paardje is alleen nog niet 'rijbaar'.
We kunnen wel afspreken om over 2 jaar Nederland te doen (als Navaja vroeg/normaal ontwikkeld).
Laatst zei iemand tegen me dat het misschien verstandig was om een paard met huifkar mee te nemen..wat vinden jullie daarvan?
Klinkt erg gezellig!!
Toydoll schreef:Ja een huifkar o.i.d lijkt mij erg handig!! Ik deed trektochtjes altijd met 2 paarden, waarvan ik bij een tassen erop had die ik volpropte met eten, drinken, kaart, ehbo kistje, extra teugels, singel hoofdstel, halster, en veel touw, handoeken, weet ik veel wat ik allemaal mee had:P als ik dat allemaal op die andere moest doen dan had die het wel heel zwaar, en ik reed bijna de hele dag door en dan kon ik van pony wisselen, zodat ze het teminste volhielden..
Ik vondt het toen erg handig.
Toydoll schreef:Maar wat we ook moeten regelen is een persoon met trailer ofzo die wil ondersteunen mocht er een paard kreupel of een persoon ziek worden ofzo.
Toydoll schreef:Blossomm -> ja ze is echt super! het is nog wel spannend met inrijden enzo, maar ik denk dat we er wel komen.
Toydoll schreef:Maar als we echt naar frankrijk willen, ik weet niet waar jullie heen willen rijden, maar in loire atlantic (net onder
brintannie) woont een kennis van mij, hij heeft zelf veel paarden en een boerderij met sta caravans en van die grote tenten, ik weet zeker dat we daar wel even mogen blijven. Het is vlak bij het stadje 'guerande' ligt dicht bij de kust en er is een hele grote polo manege, waar ook de wereldkampioenschappen zijn gehouden.
Toydoll schreef:Ik dacht dat sommige niet meer terug wouden, maar ik zou bijv. daar even kunnen uitrusten en dan gewoon op de trailer terug ofzo
Of we moeten een (vee)vrachtwagen kunnen regelen (huren ofzo), die met ons 'meerijdt' oftewel, boodschappen voor ons doet en ons dat opwacht op de kampen, en dat we dan op bestemming eerst even uitrusten een weekje ofzo, en dan met die vrachtwagen alle ponys en ruiters weer terug naar nederland brengen...
Maar we hebben tijd zat om alles uittewerken.
Wat een enthousiasme zeg....
annek schreef:Hiihaaa, leukleukleuk... Met zn alle... Het is wel een goed idee ja, eerst rondje Nederland/ardennen. En een meeting is ook wel een superidee..
Citaat:Ik heb trouwens een opsomming gemaakt van de mensen die misschien mee willen...ennuhh..hoe oud zijn jullie trouwens? (ik ben 20)