wie gaat er mee naar Frankrijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:11

wauw dit lijkt mij ook ontzettend leuk! Hier droomde ik als penny-meisje al van, een trektocht te paard Bloos Frankrijk is wel een eind, en al die voorbereidingen..
Ik vind ut wel een superleuk idee! In de toekomst wil ik zoiets ook zeker een xtje doen Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:33

Zo gaaf plan zeg !!! Het is alleen wel LA langue en na een ontkenning wordt 'un' vervangen door 'de' Tong uitsteken }>
Laatst bijgewerkt door Maroush op 04-02-05 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:33

Famke_a4pje schreef:
wauw dit lijkt mij ook ontzettend leuk! Hier droomde ik als penny-meisje al van, een trektocht te paard Bloos Frankrijk is wel een eind, en al die voorbereidingen..
Ik vind ut wel een superleuk idee! In de toekomst wil ik zoiets ook zeker een xtje doen Lachen

Drie jaar is wel 'in de toekomst hoor' Knipoog

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:37

Maroush schreef:
Zo gaaf plan zeg !!! Het is alleen wel LA langue en na een ontkenning wordt 'un' vervangen door 'de' Tong uitsteken }>

Bah...en ik dacht echt dat deze zin zonder spelfouten was Bloos Haha!
Naja, ik zei al 'zoiets dan'. Een cursusje Frans kan ik ook nog wel gebruiken, maar je begreep wel wat ik bedoelde toch?? Tong uitsteken
Mijn middelbare school leraar Frans zou trots op me zijn iig!!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:37

Het lijkt me echt superleuk om te doen..Maarja zou maar al te graag met willen, maar dat vinden mn ouders niet zo'n goed plan denk ik en ik heb er niet het geschikte paard voor, tenzij het allemaal hele rustige wegen zijn...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:31

Hoi!!

Ja zomer voor mij omdat ik nog op school zit dus het moet in de vakantie vallen!
Ik wil ook in frankrijk gaan wonen, maar ik zal eerst mn opleiding af moeten maken, dus wordt pas over 3 jaar, maar ondertusesn wil ik wel een trektocht houden!! ik zit er zoiezo de hele zomer eigenlijk wel Haha!

En ik spreek geen woord frans, ja bonjour, en plus vite (of hoe je dat ook schrijft:P) want alle kennisen in frankrijk spreken engels:P maar ik wil zo graag frans leren:P

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:42

Ik denk dat Fenna dit helemaal super gaat vinden!!! Als we nu een flinke buitenrit hebben gemaakt (2 tot 2,5 uur) dan wil ze nog steeds niet naar huis! Ze vind het heerlijk om buiten rond te lopen Lachen

Maar Fenna is er nu ook nog te jong voor, ze is bijna 5 en we moeten nog veel trainen! Al zijn we wel al een beetje begonnen, we maken eens per week een verre rit en willen dat steeds een beetje uitbreiden.

Rustdagen zijn wel zo verstandig, ik ben sowieso niet van plan om elke dag te rijden ook al zijn we gewoon hier thuis. Het moet ook leuk blijven voor de ponies!

Om te beginnen lijkt het mij leuk om in Nederland rond te rijden, dus Blossom als je paardje zo ver is dan geef je maar een gil
Ja . Dan doen we gewoon rustig aan, zeker als jouw paardje nog jong is! Er zijn heel veel natuurcampings in Nederland waar je met paard kan overnachten, dus dan kunnen we makkelijk van camping naar camping. En als we het ergens heel mooi en leuk vinden kunnen we wat langer blijven ook Lachen. Wat ook erg handig is, is dat we allebei in Zuid Holland wonen, kunnen we in de buurt beginnen....

Dit jaar ga ik proberen om met ponies op vakantie te gaan, ik denk naar de veluwe. Kan ik vast een beetje oefenen met vreemde omgevingen enz. Ik heb er echt zin in!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:55

Is dat niet gewoon de Pelgrimstocht? Ik meen dat daar echt een "route" van is!
Kennissen van mij zouden deze een paar jaar terug gaan rijden, maar dat is door kreupelheid van een van de 2 paarden niet doorgegaan. Het lijkt me wel ontzettend gaaf! Succes met het plannen en rijden!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:34

Niet dat ik weet, ik wilde gewoon de leukste campings uitzoeken en daarheen rijden Lachen Maar als er een tocht is kan dat natuurlijk ook! Ik zie wel, dat beslis ik dan wel met de reisgenoten (haha, klinkt bekend)

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 19:20

Destinietje schreef:
Is dat niet gewoon de Pelgrimstocht? Ik meen dat daar echt een "route" van is!
Kennissen van mij zouden deze een paar jaar terug gaan rijden, maar dat is door kreupelheid van een van de 2 paarden niet doorgegaan. Het lijkt me wel ontzettend gaaf! Succes met het plannen en rijden!

Heb je het dan over een Nederlandse of over de Franse tocht??

De enige pelgrimstocht die ik ken gaat naar Santiago de Compostela in Spanje.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:07

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:48

schaapjuh schreef:
Die sluiten op mekaar aan Knipoog Begint in Nederland en gaat via Belgie, Frankrijk naar Spanje (Santiago de Compostela).
Dit is een hele mooie culturele en spirituele route met veel natuur.
Toen ik nog in Frankrijk woonde (Tronget, Auvergne) kwam Lizzy regelmatig langs. Lizzy (elizabeth) woonde in de buurt bovenop een berg en op die berg was een rustplaats voor pelgrims die op bedevaart waren. Die berg grenst ergens aan het Pelgrimspad.

Lijkt me echt heel mooi om die route te nemen Lachen

Hm, klinkt allemaal erg aantrekkelijk.....
wie weet! Misschien doen we dat wel over een paar jaartjes..

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:50

Gaaf! Jouw droom is ook mijn droom (geweest). Ik heb al meerdere keren een trektocht gemaakt (van 2 weken dan wel) met een vriendin en onze pony's. Gewoon met de spulletjes op ons en de pony's gebonden en met kaart en kompas een poging doen om de goede richting op de rijden (is niet altijd even gemakkelijk op de kleine paadjes in de bossen, een goede wegzoeker word je zeker Knipoog ). Na mijn middelbare school wilde ik met mijn pony richting zuiden trekken maar helaas heeft een heftige hoefzweer (die een jaar lang verdween en weer terug kwam Boos! ) dit plan verknald. Dus de droom heeft (nog) geen werkelijkheid mogen worden.
Maar als je tips nodig hebt, kun je mij altijd contacten, ik heb wel wat ervaring met trektochten. Oke, niet van máánden maar toch een idee. In elk geval moet je niet vergeten dat je bepakt bent en bijna nooit recht toe recht aan naar je bestemming rijdt. Dus overschat je aantal kilometers niet. Aangezien je het overgrote deel stapt is 40 kilometer (30 op de kaart Haha! ) per dag voor een langere trektocht echt genoeg voor zowel paard als ruiter. Dit is natuurlijk mijn ervaring, ik moet erbij zeggen dat wij geen professionele trekkersspullen hadden. Een drafje liep uit op veel geshake en gehotseklots, en aan het eind van de dag stegen wij als cowboys met de benen wijd van het paard Bloos Bijna blaren op de kont! Haha.
Enne... 7u vertrekken, dat wordt vroehoeg opstaan: tentje afbreken, íédereen ontbijten (en liefst toch een beetje verteren Knipoog ), spullen góed inpakken, paardjes klaarmaken etc... Er komt veel bij kijken. Ook het boodschappen doen is niet altijd even evident. Uiteindelijk zijn wij bij onze laatste trektocht in de ardennen steeds met de paarden boodschappen gaan doen (even parkeren... Haha! ), dat gaf vaak wel grappige taferelen. En koken... tja, je gaat moeders kookkunst erna nóg meer waarderen Knipoog .

Ik ga stoppen want als ik over onderwerpen als deze begin kan ik nog uren (of beter pagina's) doorgaan.
Ik ga nu in mijn bedje stiekem met je meedromen. Echt hoor, zeker waarmaken deze droom!

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:04

Hey Blossom.. Ik zie dit topic nu pas. En ik ben ook van plan om zoiets te gaan doen, ik ben mn paardje net aan het inrijden dus zo'n trektocht word dan zeker ook voor mij een jarenplan. Maar iedereen verklaarde mij voor gek omdat ik dat wil gaan doen, nu lees ik dat er dus ook andere zijn die zo'n trektocht willen maken. Dus ik ga met je mee. Maakt mij niet uit hoeveel voorbereiding het kost. Dus houd mij op de hoogte als je het echt serieus van plan bent.

Groetjes,
Anneke

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 06:31

Oei..twee nieuwe reacties..
sorry voor de late reactie Levade! Ik heb je ge Pb't.

Yes, nog een reisgenoot! Leuk! Dat voor gek verklaren herken ik ja..maar je bent niet alleen hoor! Knipoog
ik ben nogal avonturistisch ingesteld en kan uren dromen over mijn komende avonturen, tsja....als je het nog niet in het echt mee kan maken dan maar in gedachten Haha!
Ik ben het zowiezo echt van plan, maar voor mij duurt het ook nog een paar jaar. Goede timing dus! Hebben we iig tijd zat om alles tot in de details uit te werken en genoeg geld te verdienen.
We houden contact (de komende paar jaar Tong uitsteken )!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:36

Hey het topic is weer terug!!
Bij mij is het ook iets anders gelopen, ik wou het dit jaar proberen met ponys van een kennis, maar ik heb sinds een week een eigen pony Haha!
Maar ze is nu 3 en nog niet ingereden, daar zijn we nu rustig aan mee begonnen, dus ik wil zeker ook wel mee, maar idd dan wel over een paar jaar, want ze moet eerst goed ingereden zijn en conditie hebben! ik hoop ook dat ik tegen die tijd een andere pony heb, want een tweede pony als pakpony o.i.d. is wel handig, vondt ik teminste toen ik kleine trektochtjes in frankrijk ging maken.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:12

We houden zeker contact, zeg waar woon je eigenlijk in zuid-holland misschien wonen we wel vlakbij elkaar. En ja ik ben ook nogal avonturistisch ingesteld, hetzelfde geld voor mn paard, die is ook wel in voor dat soort dingen. Nu ga ik er helemaal zin in krijgen.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:36

Oow wat een leuk topic!! Ik lees het nu pas...
Ook van mij is dit een droom!!! En hoop hem ook echt over een aantal jaar waar te kunnen maken!!! Ik zou eerst willen beginnen in Nederland, dat lijkt me al een hele uitdaging.
Mijn paardje is nu ook 2 (bijna 3) dus het is echt een toekomst-plan maar ik vid het echt leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met deze droom.
Misschien leuk om eens een soort 'meeting" te houden..??
Houd me iniedergeval op de hoogte van je plannen!!!
(ik woon trouwens in Brabant, misschien leuk idee voor eerste rit...van Zuid-Holland naar Breda, haha)
Groetjes Anne

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:12

Wauw, nog meer gegadigden!

Wel heel erg toevallig dat onze paardjes allemaal rond de
drie jaar zijn. Dan komt het voor allen toch pas over een aantal jaar uit...

Off-topic: Gefeliciteerd Toydoll met je nieuwe pony! Bevalt het een beetje?
Ik heb ook nog een shetlander, maar misschien niet zo heel handig om die mee te nemen als pak'paard' Haha! Op zich is een pakpaard wel handig,voor de tenten e.d, maar het kan volgens mij ook erg veel problemen met zich mee brengen.

Ik woon zelf in Gorinchem, tussen Breda en Dordrecht in...ook erg dicht bij Brabant dus. Zoetermeer is wel een eindje, wij gaan daar altijd snowboarden en zijn volgens mij een uurtje onderweg.
Mijn merrie, 2 jaar, heeft erg veel lef en wil altijd op onderzoek uit. Mooi dus voor tijdens de trektocht, maar niet mooi voor pakpaard Bloos

@ Alayda....welkomwelkom Tong uitsteken
Absoluut zouden we eerst in Nederland moeten trekken..en eigenlijk ook in de Ardennen om te kijken wat voor problemen je tegenkomt bij heuvelachtig landschap.
Het probleem waar ik zit is alleen dat je altijd de lek/linge/waal over moet steken....vooral richting Breda is een drama...op zich wel een goede uitdaging omdat we in Frankrijk vast ook onwijs grote bruggen/viaducten tegen zullen komen.

Absoluut een goed idee om te meeten, zometeen kunnen we niet eens een dag met elkaar opschieten Tong uitsteken.
Mijn eigen paardje is alleen nog niet 'rijbaar'.
We kunnen wel afspreken om over 2 jaar Nederland te doen (als Navaja vroeg/normaal ontwikkeld).

Laatst zei iemand tegen me dat het misschien verstandig was om een paard met huifkar mee te nemen..wat vinden jullie daarvan?

Klinkt erg gezellig!! Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:34

Blossomm schreef:
Wauw, nog meer gegadigden!

Wel heel erg toevallig dat onze paardjes allemaal rond de twee/drie jaar zijn. Dan komt het voor allen toch pas over een aantal jaar uit...

Off-topic: Gefeliciteerd Toydoll met je nieuwe pony! Bevalt het een beetje?
Ik heb ook nog een shetlander, maar misschien niet zo heel handig om die mee te nemen als pak'paard' Haha! Op zich is een pakpaard wel handig,voor de tenten e.d, maar het kan volgens mij ook erg veel problemen met zich mee brengen.

Ik woon zelf in Gorinchem, tussen Breda en Dordrecht in...ook erg dicht bij Brabant dus. Zoetermeer is wel een eindje, wij gaan daar altijd snowboarden en zijn volgens mij een uurtje onderweg.
Mijn merrie, 2 jaar, heeft erg veel lef en wil altijd op onderzoek uit. Mooi dus voor tijdens de trektocht, maar niet mooi voor pakpaard Bloos

@ Alayda....welkomwelkom Tong uitsteken
Absoluut zouden we eerst in Nederland moeten trekken..en eigenlijk ook in de Ardennen om te kijken wat voor problemen je tegenkomt bij heuvelachtig landschap.
Het probleem waar ik zit is alleen dat je altijd de lek/linge/waal over moet steken....vooral richting Breda is een drama...op zich wel een goede uitdaging omdat we in Frankrijk vast ook onwijs grote bruggen/viaducten tegen zullen komen.

Absoluut een goed idee om te meeten, zometeen kunnen we niet eens een dag met elkaar opschieten Tong uitsteken.
Mijn eigen paardje is alleen nog niet 'rijbaar'.
We kunnen wel afspreken om over 2 jaar Nederland te doen (als Navaja vroeg/normaal ontwikkeld).

Laatst zei iemand tegen me dat het misschien verstandig was om een paard met huifkar mee te nemen..wat vinden jullie daarvan?

Klinkt erg gezellig!! Knipoog

Ja een huifkar o.i.d lijkt mij erg handig!! Ik deed trektochtjes altijd met 2 paarden, waarvan ik bij een tassen erop had die ik volpropte met eten, drinken, kaart, ehbo kistje, extra teugels, singel hoofdstel, halster, en veel touw, handoeken, weet ik veel wat ik allemaal mee had:P als ik dat allemaal op die andere moest doen dan had die het wel heel zwaar, en ik reed bijna de hele dag door en dan kon ik van pony wisselen, zodat ze het teminste volhielden..
Ik vondt het toen erg handig.

Maar wat we ook moeten regelen is een persoon met trailer ofzo die wil ondersteunen mocht er een paard kreupel of een persoon ziek worden ofzo.

Blossomm -> ja ze is echt super! het is nog wel spannend met inrijden enzo, maar ik denk dat we er wel komen.

Maar als we echt naar frankrijk willen, ik weet niet waar jullie heen willen rijden, maar in loire atlantic (net onder brintannie) woont een kennis van mij, hij heeft zelf veel paarden en een boerderij met sta caravans en van die grote tenten, ik weet zeker dat we daar wel even mogen blijven. Het is vlak bij het stadje 'guerande' ligt dicht bij de kust en er is een hele grote polo manege, waar ook de wereldkampioenschappen zijn gehouden.
Ik dacht dat sommige niet meer terug wouden, maar ik zou bijv. daar even kunnen uitrusten en dan gewoon op de trailer terug ofzo
Of we moeten een (vee)vrachtwagen kunnen regelen (huren ofzo), die met ons 'meerijdt' oftewel, boodschappen voor ons doet en ons dat opwacht op de kampen, en dat we dan op bestemming eerst even uitrusten een weekje ofzo, en dan met die vrachtwagen alle ponys en ruiters weer terug naar nederland brengen...
Maar we hebben tijd zat om alles uittewerken.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:38

Hiihaaa, leukleukleuk... Met zn alle... Het is wel een goed idee ja, eerst rondje Nederland/ardennen. En een meeting is ook wel een superidee..

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:51

Toydoll schreef:
Ja een huifkar o.i.d lijkt mij erg handig!! Ik deed trektochtjes altijd met 2 paarden, waarvan ik bij een tassen erop had die ik volpropte met eten, drinken, kaart, ehbo kistje, extra teugels, singel hoofdstel, halster, en veel touw, handoeken, weet ik veel wat ik allemaal mee had:P als ik dat allemaal op die andere moest doen dan had die het wel heel zwaar, en ik reed bijna de hele dag door en dan kon ik van pony wisselen, zodat ze het teminste volhielden..
Ik vondt het toen erg handig.

Het spreekt voor zich dat je gewoon ontzettend goede zadeltassen moet hebben. Als je alles stevig en in balans inpakt en op pakt zal je paard er niet veel last van hebben.

Toydoll schreef:
Maar wat we ook moeten regelen is een persoon met trailer ofzo die wil ondersteunen mocht er een paard kreupel of een persoon ziek worden ofzo.

Iemand lokaal dan neem ik aan. Niet dat er iemand een half jaar parallel met ons mee rijdt voor het geval dat.

Toydoll schreef:
Blossomm -> ja ze is echt super! het is nog wel spannend met inrijden enzo, maar ik denk dat we er wel komen.

Leuk zeg....geweldige periode is dat altijd.

Toydoll schreef:
Maar als we echt naar frankrijk willen, ik weet niet waar jullie heen willen rijden, maar in loire atlantic (net onder
brintannie
) woont een kennis van mij, hij heeft zelf veel paarden en een boerderij met sta caravans en van die grote tenten, ik weet zeker dat we daar wel even mogen blijven. Het is vlak bij het stadje 'guerande' ligt dicht bij de kust en er is een hele grote polo manege, waar ook de wereldkampioenschappen zijn gehouden.

Bedoel je Bretagne? (http://www.frankrijkmenu.com/e6200j.htm)
Ik ben bang dat je dan een beetje ver de toeristenkant uitgaat. Ik heb geen idee hoe de routes daar zijn. Ikken het daar gewoon niet.
Mijn eerste beeld was richting de Pyreneen. Maar op zich maakt het me niet zo veel uit, als het maar een makkelijk haalbare route is waar je ook wild kan kamperen (in de Pyreneen kan dat gewoon)

Toydoll schreef:
Ik dacht dat sommige niet meer terug wouden, maar ik zou bijv. daar even kunnen uitrusten en dan gewoon op de trailer terug ofzo
Of we moeten een (vee)vrachtwagen kunnen regelen (huren ofzo), die met ons 'meerijdt' oftewel, boodschappen voor ons doet en ons dat opwacht op de kampen, en dat we dan op bestemming eerst even uitrusten een weekje ofzo, en dan met die vrachtwagen alle ponys en ruiters weer terug naar nederland brengen...
Maar we hebben tijd zat om alles uittewerken.

Tsja..ik zit toch echt aan een paar maanden te denken. Jij aan korter volgens mij.Het lijkt me namelijk sterk dat iemand ons een paar maanden lang achtervolgt met een auto/veewagen.

Ik loop nou idd al veel te hard van stapel. Bloos Wat een enthousiasme zeg....
Tong uitsteken

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:52

annek schreef:
Hiihaaa, leukleukleuk... Met zn alle... Het is wel een goed idee ja, eerst rondje Nederland/ardennen. En een meeting is ook wel een superidee..

Gaaf hè Haha!

Ik heb trouwens een opsomming gemaakt van de mensen die misschien mee willen...ennuhh..hoe oud zijn jullie trouwens? (ik ben 20)

Evenaar
Toydoll
(Marianna)
Schaapjuh
Annek
Alayda
en ik dan.
Verder heb ik nog een aantal mensen uit mijn omgeving die misschien mee willen.

Nieuw

Namiro

Ik heb niet de illusie dat iedereen meegaat, maar dit biedt wel potentie! Pling
Laatst bijgewerkt door navaja op 04-05-05 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:17

hey

ik wil oom wel mee!! helemaal gaaf! mijn paardje is nu ook pas 2 dus voor mij duurt t ook wel even! Haha!

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:30

Citaat:
Ik heb trouwens een opsomming gemaakt van de mensen die misschien mee willen...ennuhh..hoe oud zijn jullie trouwens? (ik ben 20)

Ok, ik ben 24..

[quote]Ik heb niet de illusie dat iedereen meegaat, maar dit biedt wel potentie![quote]

3 jaar is nog een lange tijd maar dit heb ik altijd al gewild, ik kon alleen de mensen niet vinden die dit ook wilde. Richting de pyreneen lijkt me wel een goed plan. Het maakt mij eigenlijk op zich ook niet uit, eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend in Frankrijk Tong uitsteken