Paardje Kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Paardje Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:53

..kijk eens op sporthorsen.nl en daarbij staan ook weer gelijk zoveel links!...op marktplaats staan ook genoeg leuke paarden en hier op Bokt komen er ook zat leuke voorbij!...zoek eens via google...echt als je wil, kan je heel de dag achter je compie zitten om te zoeken!..en als je dan gaat kijken, neem iemand mee die verstand van paarden heeft, qua bouw, gezondheid noem maar op...liefst nog iemand die naar de gezondheid kan kijken van het beestje!

met zn tweetjes zie je meer dan alleen!

succes met zoeken!(en als je wat vind, wij willen FOTO'SS!!)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 11:55

Dat is waar, maar vaak ook erg nerveus!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 12:08

Dimitri schreef:
..kijk eens op sporthorsen.nl en daarbij staan ook weer gelijk zoveel links!...op marktplaats staan ook genoeg leuke paarden en hier op Bokt komen er ook zat leuke voorbij!...zoek eens via google...echt als je wil, kan je heel de dag achter je compie zitten om te zoeken!..en als je dan gaat kijken, neem iemand mee die verstand van paarden heeft, qua bouw, gezondheid noem maar op...liefst nog iemand die naar de gezondheid kan kijken van het beestje!

met zn tweetjes zie je meer dan alleen!

succes met zoeken!(en als je wat vind, wij willen FOTO'SS!!)

Is goed, ik zal zeker de fotos plaatjes. Het zal nog wel even duren, moet eerst nog hard sparen...en ik neem overal mn tijd voor. Maar uiteindelijk zal een paard er zijn!! Ik moet ook vene zien welke studie ik ga doen en of het te combineren valt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:41

Je kan ook langs handelstallen gaan, dan kun je verschillende paarden uitproberen binnen de prijsklasse waarin je een paard wil kopen.

Verder zou ik voordat je een paard koopt eerst eens langs een aantal stallen gaan, waar je je paard neer wilt zetten. Vaak zijn er wachtlijsten e.d.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:47

Als ik dit allemaal zo lees, lijkt het alsof je erg krap zit in je geld. Ik zou doorsparen totdat je genoeg geld hebt, om gelijk een leuk paard te kopen. Want het overzicht wat Brechtje gaf is wel erg aan de goedkope kant. Het is zo ontzettend duur, ik zou er echt overnadenken. Als jij van plan bent om een paardje van 6000 euro te kopen, zou ik zeker doorsparen tot 8000, want met paarden val je altijd duurder uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:26

Toen ik zo oud was als jij (moet je mij horen Bloos ) wilde ik ook maar al te graag een eigen paard.
Sinds je 10e jaar alleen verzorgpaarden rijden is inderdaad geen pretje, vooral als het weleens voorkomt als het paard ineens verkocht blijkt te zijn en meer van dat soort onzin.
De reden dat ik het niet heb gedaan is, omdat ik mijn studie voorrang wilde geven. Een studie is toch heel wat anders dan alleen school, het is een andere manier van leren, je begint in feite weer helemaal opnieuw.
Maar ook: als student heb je gewoon weinig te besteden. En als je op een ding niet mag bezuinigen, m.i. is dat wel op een paard of een ander dier.
Het zijn niet alleen de kosten voor stalling, eten, da, en hoefsmid, maar ook bijvoorbeeld voor tuig, zadelvet, laarzen etc. Ik noem maar een paar zijstraten. Paardrijden is gewoon een gruwelijk dure hobby.

Een andere motivatie was, is dat als ik veel uit mijn studie haal, ik later waarschijnlijk een goede bana krijg, en dan makkelijk een paard kan kopen en onderhouden. Ik koop tegen die tijd ook liever een paard wat ik echt wil, zonder op de centen te moeten kijken.

Ook wilde ik niet teveel gebonden zijn. Bijvoorbeeld een introductieweek is niet iets dat je kunt combineren met een eigen paard, maar ook bijvoorbeeld een project met meerdere studiegenoten.

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen