IEDEREENS HULP GEVRAAGD! (betreft paardenrevalidatiecentrum)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: IEDEREENS HULP GEVRAAGD! (betreft paardenrevalidatiecent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:00

Ik zou er geen gebruik van maken, ten eerste omdat me dat veel te duur is, en ten 2e wil ik mijn paard zelf verzorgen als hij wat heeft, die verantwoording laat ik niet over aan iemand anders. Ook zou ik mijn paard niet zo ver weg willen neer zetten, al helemaal niet als hij wat heeft (is ongeveer met losse auto anderhalf uur rijde voor mij)

Voor andere mensen is het misschien een uitkomst maar ik zou mijn paard er absoluut niet neer zetten Clown

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:09

Geen idee waarom er in mijn vorige berichtje alleen een smiley staat... haha

Wij beseffen dat mensen die hun paard bij huis hebben of goedkoop bij een boer staan, niet onze doelgroep zijn. Hier mikken wij dan ook niet op.

Ik heb zelf een paard gehad welke tot 3 x toe weer terug valde in revalidatie na een peesblessure. Dit kwam steeds door een om de hoek scheurende tractor of een rondspringend kind o.i.d. Ik had er best wat extra geld voor over gehad om dit te voorkomen. Nu was ik weer extra geld kwijt aan DA-en en smeerseltjes. Je kent t wel. Ik heb ook maar een normaal inkomen en betaal al snel zo'n 350 euro per paard als je alles bij elkaar optelt. (op t land laten zetten kost geld, stapmolen gebruiken kost geld enz... en een zooi vrije dagen voor alle DA bezoeken) Vervolgens moest ik opbouwen met rijden en dan loop je
tegen het probleem van slechte bodems en een supergek paard op door alle drukte op stal. Mensen die hier gefrustreerd van raken, en daar op oplossing voor zoeken.
Die kunnen denk ik prima bij ons terecht.

En Breitling: Nogmaals, als je het te ver rijden vindt, kun je beter niet reageren. het gaat even niet om de plaats van het object. Als we bij jou in de buurt gaan zitten, vinden meensen uit Amsterdam het te ver. En het is een feit dat het hier in de buurt stikt van de pensionstallen (waar je bij sommigen zo 350 euro betaald, alleen aan stallin!) en in het noorden, zuiden en oosten, hebben veel meer mensen de ruimte om hun paard thuis of ergens anders goedkoop te stallen. Wij zijn hier al een hoog bedrag stalling gewend. Hier in de buurt kan je niet voor 100 of 150 euro je paard op een behoorlijke stal zetten. Ik kan me voorstellen dat je het dan te duur vindt.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen die nog nooit de frustratie van een (eeuwig) geblesseerd paard hebben meegemaakt, zich niet goed kunnen verplaatsen in hoe dat voor de eigenaar is. Ik heb hier zelf heel veel ervaring mee en persoonlijk had ik mijn paard misschien wel op zo'n stal neergezet. Ik was niks duurder uitgeweest.

Ik snap ook dat mensen graag zelf voor hun paard willen zorgen. Dat is dan ook een kwestie van persoonlijke mening en persoonlijke situatie. Wel is het altijd mogelijk om langs te komen uiteraard!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:18

1
Wat zou voor jou een gegronde reden zijn om van onze stal gebruik te maken?

Ruimtegebrek op eigen stal, medisch toezicht op deze stal(?).

2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.

Hetzelfde als dat ik op mijn pensionstalling betaal, voor mij ligt dat bedrag dus rond de 300 euro. Dit uitgezonderd kosten van medicijnen en consulten van dierenartsen enz.

3
Wat is voor jou een reden om GEEN gebruik van deze faciliteit te maken?

Dat ik mijn paard in handen van anderen moet laten. Ik denk dat het idee op zich goed is, maar dat meer mensen er gebruik van zullen maken als zij zelf hun paard bij de revalidatie kunnen begeleiden met gebruik van de faciliteiten die jij hen biedt.

4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?

Ja.

5
Zo ja, welke problemen ben je tegenaan gelopen tijdens het revalideren?
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))

Af en toe last van lessen die gegeven werden, waardoor niet altijd een bak vrij was waarin ik rustig onder de man kon stappen (dus eigenlijk alleen tijdens het revalideren onder het zadel).

6
Denk je dat deze stal voor veel mensen een oplossing kan bieden?

Ik denk eerlijk gezegd dat er niet erg veel mensen zijn die er een verhuizing naar een andere stal voor over hebben om hun paard op een plek met wellicht iets betere faciliteiten te laten revalideren. Zeker niet wanneer de eigenaar niet zelf degene is die het stap- en opbouwwerk doet. Daarom lijkt het mij een beter idee als uitgangspunt te nemen dat eigenaren zelf hun paard revalideren, met als optie dat een ander het voor ze kan doen (of gedeeltelijk wanneer men niet elke dag kan komen).

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:20

Ik ben pas op zoek geweest of er een dergelijke stal bestond, maar helaas heb ik niks kunnen vinden. Ik zou er zeker gebruik van hebben gemaakt. Mijn paard heeft een langdurige peesblessure en omdat ik zelf niet goed ter been ben kon ik zelf niet stappen. Dat hebben dus andere mensen moeten doen wat een hoop geld kostte en het bovendien soms niet bekwaam genoeg gebeurde. En het is logisch dat de kosten niet heel laag kunnen zijn, een blessure paard kost enorm veel tijd. Maar aan de andere kant besparen eigenaren misschien ook geld want als je paard beter en sneller revalideert hoef je ook minder vaak terug naar de veearts. Veel mensen hebben door een baan geen tijd om bv meerdere keren per dag te stappen en zo'n stal is in mijn ogen dan een prima oplossing.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:30

Fever schreef:

En Breitling: Nogmaals, als je het te ver rijden vindt, kun je beter niet reageren. het gaat even niet om de plaats van het object. Als we bij jou in de buurt gaan zitten, vinden meensen uit Amsterdam het te ver. En het is een feit dat het hier in de buurt stikt van de pensionstallen (waar je bij sommigen zo 350 euro betaald, alleen aan stallin!) en in het noorden, zuiden en oosten, hebben veel meer mensen de ruimte om hun paard thuis of ergens anders goedkoop te stallen. Wij zijn hier al een hoog bedrag stalling gewend. Hier in de buurt kan je niet voor 100 of 150 euro je paard op een behoorlijke stal zetten. Ik kan me voorstellen dat je het dan te duur vindt.
!

Je vraagt toch om reacties? je wilt toch weten of er animo voor is? en meningen horen? nou ik geef een mening wat ik er van vind en dan is het niet goed?

Blijkbaar ga jij er al vanuit dat ik hier voor 100 of 150 euro mijn paard kan stallen (was dat maar waar) ik sta op een luxe manege met alles er op en eraan en daar betaal je toch wel wat meer voor als 150 euro. Dat ik het te duur vind komt omdat als ik mijn paard voor bijv een maand of 3/4 bij jou neer zou zetten mijn huidige stalling ook betaald moet worden dus 2x stalling en dat vind ik te veel worden en vind ik het dus te duur!

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:30

Dankjewel Kareltje! Dat is een leuke reactie!

En Effy,

je hebt een goed punt. We twijfelen hier nog over. Meer mensen over het erf betekend meer drukte. We willen het graag zo rustig mogelijk houden. Maar zouden er meer mensen gebruik van maken als ze zelf hun paard kunnen verzorgen met ons als back-up?

Reactions please!

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:32

Beste Breitling,

geen ruzie hoor, bedoel het niet rot. Ik heb alleen al eerder in dit topic gezegd dat het misschien niet nuttig is voor mensen om te reageren als de afstand hen te ver is. En jij roept dit toch weer als argument aan. Maar ik vraag inderdaad om reacties en ben dus ook met de jouwe heel blij.

Het 100/150-euro-verhaal, was meer algemeen bedoeld, maar dat was niet helemaal duidelijk geformuleerd door mij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:37

jij zegt gelijk dat ik dan niet had moeten reageren.

Er staat in je eerste verhaal:

Zouden jullie van zoiets gebruik maken?

Dus geef ik hier antwoord op.

Nee dus! dat bedoel ik er mee te zeggen en geef ook even aan waarom niet, dus te duur, afstand te ver (maar dat wou je dus niet horen) en wil niet de verantwoording aan iemand anders geven over mijn paard.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:43

Nou, dit topic is niet bedoeld om ruzie te maken, ik probeerde vriendelijk te reageren. Maar laten we er over ophouden. Het is mij nu duidelijk dat jij er geen gebruik van maakt. Maar misschien zijn er meer mensen zoals Kareltje?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:50

Fever schreef:
Nou, dit topic is niet bedoeld om ruzie te maken, ik probeerde vriendelijk te reageren. Maar laten we er over ophouden. Het is mij nu duidelijk dat jij er geen gebruik van maakt. Maar misschien zijn er meer mensen zoals Kareltje?

Ik zie hier geen ruzie hoor. Geef alleen antwoord op je vraag.
Dat jij dat liever niet wilt horen is een ander verhaal Knipoog succes ermee OK dan!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:01

Fever schreef:
Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:

1

Als ik zelf de mogelijkheid niet heb qua tijd en accomodatie.

2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
300-350 euro denk ik. Je zit natuurlijk ook nog met een maandelijks bedrag voor je huidige stalling. Dit bedrag is dan voor een paard met een peesblessure wat dus weinig medicatie nodig heeft. Heeft het paard veel medicijnen nodig gaat de prijs ook omhoog natuurlijk.

3
Als ik zelf de mogelijkheid heb qua tijd en accomodatie, geld speelt natuurlijk ook een rol.

4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Peesblessures.

5
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
Tijdgebrek.

6
Ik denk dat er best wel mensen in geinteresseerd zullen zijn. Maar dat zullen mensen zijn met genoeg geld en weinig tijd. Ik denk dat mensen bij bijv. een peesblessure hun paard toch eerder een half jaar op het land gooien. Daarbij zal de prijs toch best hoog komen te liggen om het bedrijf winstgevend te maken, wat het weer onaantrekkelijk maakt voor de meeste mensen.

Laat nog even weten of het doorgaat, succes!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:57

Fever schreef:
Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:

1

Ik zou het nu eventueel doen, door stress en drukte en ik dus niet mijn paard veilig kan opbouwen (heb het zo druk dat ik er niet veel stress bij kan hebben).

2

Ik denk alles bijelkaar €300 per maand? Dus buiten dokterskosten.

3

Dat andere met jou paard bezig zijn om misschien een manier die jij niet goed vindt. Dus dat ze een andere manier hebben.
4

Dit is mijn 2de paard die langdurige blessure heeft en regelmatig in de buurt!! (staan er op dit moment 3 en van andere)
5

Drukte en onbegrip mensen om je heen (springend paard terwijl hun ook aan het rijden zijn in de bak), het paard zien bezig te houden ondanks bijna geen eten

6

Zeker wel, maar het probleem is dat het ook goedkoop moet zijn, anders (denk ik) zullen mensen beslissen er niet heen te gaan. En de prijzen bij A'dam zijn zeer hoog, dus dat wordt moeilijk om mensen buitenaf te trekken.
En dan misschien niet elke dag uitmesten? 2x per week is genoeg, ook goedkoper voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:06

Fever schreef:

Wij beseffen dat mensen die hun paard bij huis hebben of goedkoop bij een boer staan, niet onze doelgroep zijn. Hier mikken wij dan ook niet op.
!

Sorry, maar nu maak je een denkfout. Kom je een keer kijken hoeveel, zeer bemiddelde mensen hier hun paard(en) aan huis hebben? Paarden waar ik een groot deel van mijn huis mee kan aflossen Clown

Deze mensen hebben niet zomaar hulp, maar wel de financiele middelen om hulp in te schakelen.

(hintje, gebied loonse en drunense duinen, lekker buiten wonen in verbouwde boerderij. Misschien een optie voor je om hier goedkoper zo iets op te starten)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:51

russel schreef:
Fever schreef:

!

Sorry, maar nu maak je een denkfout. Kom je een keer kijken hoeveel, zeer bemiddelde mensen hier hun paard(en) aan huis hebben? Paarden waar ik een groot deel van mijn huis mee kan aflossen Clown

Deze mensen hebben niet zomaar hulp, maar wel de financiele middelen om hulp in te schakelen.

(hintje, gebied loonse en drunense duinen, lekker buiten wonen in verbouwde boerderij. Misschien een optie voor je om hier goedkoper zo iets op te starten)

Ik vind dat Russel hier een goed punt aan het licht brengt. Duidelijk is dat je je doelgroep moet afbakenen en ga er niet zomaar van uit dat mensen ana huis en boeren je doelgroep niet zijn...want het kost tijd en tijd kost geld bij deze mensen...maar die hebben geen last van eventuele dubbele stalkosten. Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:22

Citaat:
1

Wanneer ik mijn paard door tijdgebrek of ontbreken van faciliteiten niet de verzorging zou kunnen bieden die voor genezing noodzakelijk is.

Citaat:
2

Tsja, bij jullie liggen de tarieven voor pensionstalling waarschijnlijk een stuk hoger dan hier in Brabant. Maar meer dan €250,- zou ik er niet aan kwijt kunnen. Dat vind ik een heel reeël bedrag voor pensionstalling en alle diensten die jij hier noemt vind ik eigenlijk onder een goede verzorging vallen. Ik ga ervan uit dat mesten, voeren, weidegang en geven van medicatie op iedere goede pensionstal voor je gedaan kan worden.
Bezoeken van dierenarts en fysiotherapeut heb ik hier natuurlijk niet in meegerekend. Ik vind het niet meer dan normaal dat deze kosten apart berekend worden.

Citaat:
3

Afstand zou een bezwaar kunnen zijn. Ik wil mijn paard over het algemeen dagelijks zien en dat zou in deze situatie niet kunnen. En verder hoge kosten, wanneer ik het simpelweg niet zou kunnen betalen.

Citaat:
4

Niet uiteigen ervaring, maar om me heen heb ik geregeld mensen zien tobben met verschillende blessures.

Citaat:
5

Te weinig tijd van de eigenaar om het paard te stappen, af te spuiten, etc. Ook gebrek aan voldoende weidegang, zeker als een paard alleen moest staan.

Citaat:
6

Ik denk wel dat dit een mooie opzet is en dat er zeker behoefte aan zal zijn. Welk type eigenaren je zult gaan trekken zal denk ik voor een groot deel afhankelijk zijn van de prijzen. Niet elke paardeneigenaar is in de gelegenheid om dubbele stalling te betalen (je wilt je eigen stalplaatsje thuis ook garranderen). Daarbij is niet elke eigenaar even geduldig. Als herstel langer op zich laat wachten kopen sommige mensen liever een gezond paard...

Nog een algemene vraag :
Wat voor personeel denk je in dienst te nemen? Zijn er gedurende de dag mensen met een medische achtergrond aanwezig? Dan denk ik niet perse aan de dierenarts, maar meer aan het verzorgend personeel.
Ik persoonlijk zou in een dergelijk bedrijf verwachten dat er deskundige mensen met mijn paard bezig zijn. Daarmee maak je het onderscheid met een doorsnee pensionstal. Als je nl geen opgeleid personeel neerzet met een medische achtergrond, dan vraag ik net zo lief mijn stalbuurmeisje om mijn paard te stappen. Bij wijze van spreken, natuurlijk.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:46

Ik denk dat mensen die echt een sportstal hebben en meerdere paarden hebben te trainen/uitbrengen dat die er wel gebruik van zullen maken, zulke mensen hebben vaak te weinig tijd om lang met hun paard te moeten stappen.
Maar particuliere mensen zullen het minder snel doen, vaak hebben hun 1 paard en er dus meer tijd voor over.
Ik weet alleen niet of er erg veel trainigsstallen zijn etc in nederland en of ze misschien het gewoon overlaten aan personeel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:01

Allereerst moet ik zeggen dat ik het een geweldig idee vindt!!

1

Als je niet de mogelijkheid hebt om zelf meerdere keren per dag te stappen.

2

Uhm, daar zou ik best wel wat voor over hebben. Voor niets gaat de zon op. Wel minder dan voor in training zetten, want anders zou ik het op mijn huidige stal wel laten doen.
Laten we zeggen 400 euro.

3

De prijs evt. Verder neem ik aan dat je te allen tijde bij je paard mag komen kijken hoe het er mee is.

4

Helaas wel Huilen

5

Idd, de drukte op stal en de juiste bodem, het tijdgebrek, eigenlijk alles wel wat jij hier opnoemt

6

Ik weet het wel zeker

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:25

Niseyra schreef:
Ja je kan ook met de eigenaar van de pensionstal afspreken van wanneer tot wanneer je weg bent, en dat je in die tijd niet betaalt en de eigenaar hem in die tijd kan verhuren oid

hahaha grapjas denk dat de meeste je toch aan uitlachen. Je een box voor even bv 6 maanden verhuren is geen optie voor de meeste stallen. Ze hebben er niets aan en geeft onrust.

Ik kan niet zomaar even 2 pensionstallingen ophoesten. Als je bij ons meer als een maand wegblijft kan je korting krijgen en anders moet je opzeggen met het risico dat je box weg is.
Het is geen optie om erna naar een andere stal te gaan natuurlijk je staat ergens om een reden als ik niet tevreden zou zijn was ik allang weggeweest helaas is dat niet het geval.

Dan schrik ik nog even van het bedrag : 260 euro??? en dan nog verzorging pfff betaal nu 277 met gebruik van molen en alle bakken (3 stuks).
Denk de omgeving Amsterdam toch te duur is om zoiets op te zetten je zou dan toch meer naar de buiten en vooral goedkopere gebieden moeten gaan.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:17

Ik vind het een heel goed plan voor mensen die hun paard aan huis hebben of in een wei. Veel mensen hebben niet veel tijd voor de extra zorg voor het paard in zo een periode. Maar als paarden al op een pension staan, kunnen de mensen het daar ook doen, maar die hebben misschien niet zoveel verstand ervan. Ik woon in Limburg, dus is heel anders hier en veel goedkoper dan in randstad. Ik zelf zou als ik een eigen paard had het er niet heen sturen, vanwege de prijs en afstand. Maar als ik er in de buurt van woonde wel.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:19

Prisca schreef:
Niseyra schreef:
Ja je kan ook met de eigenaar van de pensionstal afspreken van wanneer tot wanneer je weg bent, en dat je in die tijd niet betaalt en de eigenaar hem in die tijd kan verhuren oid

hahaha grapjas denk dat de meeste je toch aan uitlachen. Je een box voor even bv 6 maanden verhuren is geen optie voor de meeste stallen. Ze hebben er niets aan en geeft onrust.

Ik kan niet zomaar even 2 pensionstallingen ophoesten. Als je bij ons meer als een maand wegblijft kan je korting krijgen en anders moet je opzeggen met het risico dat je box weg is.
Het is geen optie om erna naar een andere stal te gaan natuurlijk je staat ergens om een reden als ik niet tevreden zou zijn was ik allang weggeweest helaas is dat niet het geval.

Dan schrik ik nog even van het bedrag : 260 euro??? en dan nog verzorging pfff betaal nu 277 met gebruik van molen en alle bakken (3 stuks).
Denk de omgeving Amsterdam toch te duur is om zoiets op te zetten je zou dan toch meer naar de buiten en vooral goedkopere gebieden moeten gaan.

Idd daar ben ik het helemaal mee eens meer richting goedkopere gebieden gaan denken, want randstad is zeer duur, en wonen daar veel paarden mensen in verhouding met de rest van nederland. Meer stad dan bos denk ik zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:26

Ik vind het een heel best idee......... ik denk ook zeker dat hier animo voor is.

Wellicht iets om over na te denken...

Maar als jij iemand in dienst neemt die een afgeronde opleiding dierenartsassistente heeft met richting paarden dan heb je een stukje medische kennis in huis. Zowizo is het denk ik wel verstandig om iig EEN paardenarts aan je stalling te verbinden.

stallingsproblemen........ weet ik niet, ik denk toch dat dit een opzet is voor de langdurende revalidaties en je kan denk ik best wel je oude stal opzeggen.......... Ik merk dat er geen stal in de omgeving is die echt helemaal vol staat

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:45

gijsenkim schreef:

stallingsproblemen........ weet ik niet, ik denk toch dat dit een opzet is voor de langdurende revalidaties en je kan denk ik best wel je oude stal opzeggen.......... Ik merk dat er geen stal in de omgeving is die echt helemaal vol staat

Mhh zou er niet zo zeker van zijn in heel nederland.

Ene met opzeggen heb je ook vaak te maken met een opzegtermijn?.

Is op zich een goed idee maar zou veel goedkoper moeten kunnen. Zodat het meer toegankelijk is voor de mensen. Hoe rekening mee dat met stalling je in princiepe geen gebruik maakt van bak maar alleen wandelt of op stal staat. Denk dat je daarvoor verschillende prijzen moet maken. En ook qua begeleiding wat verschillen.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:51

Hallo allemaal! Nog een paar kleine aanvullingen van mijn kant...

De locatie ligt zo goed als vast. Want het gaat om een nieuwe te bouwen complex op een stuk grond. Toevallig kunnen wij aan dit stuk grond komen.

het is allemaal zo persoonlijk, dat merk ik wel aan alle reacties. Sommige ontzettend positief en sommige ronduit negatief.

Om even op het pensionstal verhaal terug te komen; het is afhankelijk van op wat voor stal je staat. Ik heb op een pension gestaan waar het echt bijna niet mogelijk was om te revalideren. Te groot, druk en slecht georganiseerd. Maar op een wat kleinere stal zal het best kunnen.

Ik denk toch echt nog steeds dat het voor mensen met paarden aan huis (meestal!) makkelijker is om er zelf voor te zorgen, omdat je dan makkelijker meerdere keren, in ieder geval twee keer, per dag naar je paard kan. Maar uiteraard gaat dat niet voor alle gevallen op.

Kijk, er komen maar 30 boxen, dus het is niet zo dat ik een enorme doelgroep nodig heb. Het is een relatief klein complex. Mijn eigen paarden komen er ook te staan. Dat scheelt alweer twee of drie boxen. Maar ik heb al twee héle positieve reacties gelezen, en op de ± 40 berichten die ik heb gehad is dat toch 5%.

Wij doen dit niet uit winstoogmerk!! Wij zien domweg te veel paarden naar de slager vertrekken omdat eigenaren geen tijd hebben/zin hebben/mogelijkheid hebben om hun paard te laten revalideren. We kopen wel een nieuwe. Dat soort dingen. Dat moet iedereen voor zich weten. Maar voor een kleine groep mensen hopen wij een oplossing te bieden.

Uiteraard worden de prijzen per geval bekeken. Alles gaat in overleg.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:54

Fever schreef:
Hallo allemaal! Nog een paar kleine aanvullingen van mijn kant...

De locatie ligt zo goed als vast. Want het gaat om een nieuwe te bouwen complex op een stuk grond. Toevallig kunnen wij aan dit stuk grond komen.

het is allemaal zo persoonlijk, dat merk ik wel aan alle reacties. Sommige ontzettend positief en sommige ronduit negatief.

Om even op het pensionstal verhaal terug te komen; het is afhankelijk van op wat voor stal je staat. Ik heb op een pension gestaan waar het echt bijna niet mogelijk was om te revalideren. Te groot, druk en slecht georganiseerd. Maar op een wat kleinere stal zal het best kunnen.

Ik denk toch echt nog steeds dat het voor mensen met paarden aan huis (meestal!) makkelijker is om er zelf voor te zorgen, omdat je dan makkelijker meerdere keren, in ieder geval twee keer, per dag naar je paard kan. Maar uiteraard gaat dat niet voor alle gevallen op.

Kijk, er komen maar 30 boxen, dus het is niet zo dat ik een enorme doelgroep nodig heb. Het is een relatief klein complex. Mijn eigen paarden komen er ook te staan. Dat scheelt alweer twee of drie boxen. Maar ik heb al twee héle positieve reacties gelezen, en op de ± 40 berichten die ik heb gehad is dat toch 5%.

Wij doen dit niet uit winstoogmerk!! Wij zien domweg te veel paarden naar de slager vertrekken omdat eigenaren geen tijd hebben/zin hebben/mogelijkheid hebben om hun paard te laten revalideren. We kopen wel een nieuwe. Dat soort dingen. Dat moet iedereen voor zich weten. Maar voor een kleine groep mensen hopen wij een oplossing te bieden.

Uiteraard worden de prijzen per geval bekeken. Alles gaat in overleg.

Oke! Nou veel succes ermee en hou ons op de hoogte van de vorderingen!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:21

1

Als mijn paard ernstig geblesseerd is en ik haar thuis nietzou kunnen verzorgen zoals het hoort met een dergelijke blessure.

2

'350 euro denk ik maar dat komt ook door de locatie waar je zit.
Als mn paard geblesseerd zou zijn zou ik toch willen dat ze ze goed mogelijk en snel kan genezen.Ik betaal op mijn stalling nu 150euro dus 200 extra voor de zorgen.

3

Evt. de prijs maar vind het verder een heel goed idee.

4

Ja een peesblussere.

5

Paard moest iedere dag een half uur op harde bodem stappen we hebben te weinig lange stukken harde bodum om te stappen en onrustig paard.

6

Ja dat denk ik wel.

Heel veel succes met je idee..