Voor andere mensen is het misschien een uitkomst maar ik zou mijn paard er absoluut niet neer zetten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fever schreef:
En Breitling: Nogmaals, als je het te ver rijden vindt, kun je beter niet reageren. het gaat even niet om de plaats van het object. Als we bij jou in de buurt gaan zitten, vinden meensen uit Amsterdam het te ver. En het is een feit dat het hier in de buurt stikt van de pensionstallen (waar je bij sommigen zo 350 euro betaald, alleen aan stallin!) en in het noorden, zuiden en oosten, hebben veel meer mensen de ruimte om hun paard thuis of ergens anders goedkoop te stallen. Wij zijn hier al een hoog bedrag stalling gewend. Hier in de buurt kan je niet voor 100 of 150 euro je paard op een behoorlijke stal zetten. Ik kan me voorstellen dat je het dan te duur vindt.
!
Fever schreef:Nou, dit topic is niet bedoeld om ruzie te maken, ik probeerde vriendelijk te reageren. Maar laten we er over ophouden. Het is mij nu duidelijk dat jij er geen gebruik van maakt. Maar misschien zijn er meer mensen zoals Kareltje?
succes ermee Fever schreef:Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:
1
Wat zou voor jou een gegronde reden zijn om van onze stal gebruik te maken?
Als ik zelf de mogelijkheid niet heb qua tijd en accomodatie.
2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
300-350 euro denk ik. Je zit natuurlijk ook nog met een maandelijks bedrag voor je huidige stalling. Dit bedrag is dan voor een paard met een peesblessure wat dus weinig medicatie nodig heeft. Heeft het paard veel medicijnen nodig gaat de prijs ook omhoog natuurlijk.
3
Wat is voor jou een reden om GEEN gebruik van deze faciliteit te maken?
Als ik zelf de mogelijkheid heb qua tijd en accomodatie, geld speelt natuurlijk ook een rol.
4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Peesblessures.
5
Zo ja, welke problemen ben je tegenaan gelopen tijdens het revalideren?
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
Tijdgebrek.
6
Denk je dat deze stal voor veel mensen een oplossing kan bieden?
Ik denk dat er best wel mensen in geinteresseerd zullen zijn. Maar dat zullen mensen zijn met genoeg geld en weinig tijd. Ik denk dat mensen bij bijv. een peesblessure hun paard toch eerder een half jaar op het land gooien. Daarbij zal de prijs toch best hoog komen te liggen om het bedrijf winstgevend te maken, wat het weer onaantrekkelijk maakt voor de meeste mensen.
Laat nog even weten of het doorgaat, succes!
Fever schreef:Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:
1
Ik zou het nu eventueel doen, door stress en drukte en ik dus niet mijn paard veilig kan opbouwen (heb het zo druk dat ik er niet veel stress bij kan hebben).
2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
Ik denk alles bijelkaar €300 per maand? Dus buiten dokterskosten.
3
Dat andere met jou paard bezig zijn om misschien een manier die jij niet goed vindt. Dus dat ze een andere manier hebben.
4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Dit is mijn 2de paard die langdurige blessure heeft en regelmatig in de buurt!! (staan er op dit moment 3 en van andere)
5
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
Drukte en onbegrip mensen om je heen (springend paard terwijl hun ook aan het rijden zijn in de bak), het paard zien bezig te houden ondanks bijna geen eten
6
Zeker wel, maar het probleem is dat het ook goedkoop moet zijn, anders (denk ik) zullen mensen beslissen er niet heen te gaan. En de prijzen bij A'dam zijn zeer hoog, dus dat wordt moeilijk om mensen buitenaf te trekken.
En dan misschien niet elke dag uitmesten? 2x per week is genoeg, ook goedkoper voor jullie.
Fever schreef:
Wij beseffen dat mensen die hun paard bij huis hebben of goedkoop bij een boer staan, niet onze doelgroep zijn. Hier mikken wij dan ook niet op.
!
russel schreef:Fever schreef:
Wij beseffen dat mensen die hun paard bij huis hebben of goedkoop bij een boer staan, niet onze doelgroep zijn. Hier mikken wij dan ook niet op.
!
Sorry, maar nu maak je een denkfout. Kom je een keer kijken hoeveel, zeer bemiddelde mensen hier hun paard(en) aan huis hebben? Paarden waar ik een groot deel van mijn huis mee kan aflossen![]()
Deze mensen hebben niet zomaar hulp, maar wel de financiele middelen om hulp in te schakelen.
(hintje, gebied loonse en drunense duinen, lekker buiten wonen in verbouwde boerderij. Misschien een optie voor je om hier goedkoper zo iets op te starten)
Citaat:1
Citaat:2
Citaat:3
Citaat:4
Citaat:5
Citaat:6
Niseyra schreef:Ja je kan ook met de eigenaar van de pensionstal afspreken van wanneer tot wanneer je weg bent, en dat je in die tijd niet betaalt en de eigenaar hem in die tijd kan verhuren oid
Prisca schreef:Niseyra schreef:Ja je kan ook met de eigenaar van de pensionstal afspreken van wanneer tot wanneer je weg bent, en dat je in die tijd niet betaalt en de eigenaar hem in die tijd kan verhuren oid
hahaha grapjas denk dat de meeste je toch aan uitlachen. Je een box voor even bv 6 maanden verhuren is geen optie voor de meeste stallen. Ze hebben er niets aan en geeft onrust.
Ik kan niet zomaar even 2 pensionstallingen ophoesten. Als je bij ons meer als een maand wegblijft kan je korting krijgen en anders moet je opzeggen met het risico dat je box weg is.
Het is geen optie om erna naar een andere stal te gaan natuurlijk je staat ergens om een reden als ik niet tevreden zou zijn was ik allang weggeweest helaas is dat niet het geval.
Dan schrik ik nog even van het bedrag : 260 euro??? en dan nog verzorging pfff betaal nu 277 met gebruik van molen en alle bakken (3 stuks).
Denk de omgeving Amsterdam toch te duur is om zoiets op te zetten je zou dan toch meer naar de buiten en vooral goedkopere gebieden moeten gaan.
gijsenkim schreef:
stallingsproblemen........ weet ik niet, ik denk toch dat dit een opzet is voor de langdurende revalidaties en je kan denk ik best wel je oude stal opzeggen.......... Ik merk dat er geen stal in de omgeving is die echt helemaal vol staat
Fever schreef:Hallo allemaal! Nog een paar kleine aanvullingen van mijn kant...
De locatie ligt zo goed als vast. Want het gaat om een nieuwe te bouwen complex op een stuk grond. Toevallig kunnen wij aan dit stuk grond komen.
het is allemaal zo persoonlijk, dat merk ik wel aan alle reacties. Sommige ontzettend positief en sommige ronduit negatief.
Om even op het pensionstal verhaal terug te komen; het is afhankelijk van op wat voor stal je staat. Ik heb op een pension gestaan waar het echt bijna niet mogelijk was om te revalideren. Te groot, druk en slecht georganiseerd. Maar op een wat kleinere stal zal het best kunnen.
Ik denk toch echt nog steeds dat het voor mensen met paarden aan huis (meestal!) makkelijker is om er zelf voor te zorgen, omdat je dan makkelijker meerdere keren, in ieder geval twee keer, per dag naar je paard kan. Maar uiteraard gaat dat niet voor alle gevallen op.
Kijk, er komen maar 30 boxen, dus het is niet zo dat ik een enorme doelgroep nodig heb. Het is een relatief klein complex. Mijn eigen paarden komen er ook te staan. Dat scheelt alweer twee of drie boxen. Maar ik heb al twee héle positieve reacties gelezen, en op de ± 40 berichten die ik heb gehad is dat toch 5%.
Wij doen dit niet uit winstoogmerk!! Wij zien domweg te veel paarden naar de slager vertrekken omdat eigenaren geen tijd hebben/zin hebben/mogelijkheid hebben om hun paard te laten revalideren. We kopen wel een nieuwe. Dat soort dingen. Dat moet iedereen voor zich weten. Maar voor een kleine groep mensen hopen wij een oplossing te bieden.
Uiteraard worden de prijzen per geval bekeken. Alles gaat in overleg.