Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
frieske schreef:ik zou het als ik jou was niet doen, koop een leuk karretje dan heb je veel langer plezier van je pony, zo zal ie dus geen rug klachten krijgen
), ik heb zelfde gewicht, en ben langer, maar ik zie me zelf nog niet eens op een shetje van 1.10 zitten. Die zakt door zijn rug haha. Bij ons rijden alleen maar meisjes van 40 kilo op zo'n kleine ponny's, en die kunnen ze nog inrijden ook
. Ook als ie volgroeid is denk ik dat het nog te zwaar is. Ik zou hem nog een paar jaartjes laten spelen
Liesjuh schreef:sweetwendy schreef:ja ik bedoel als hij uitgegroeid is!
![]()
mijn shetje is best zwaar gebouwd
Dan zal hij vast nog wel meer gaan groeien als 5cm..![]()
Wij hebben ook een shetmerrie, tegen de 95cm en 6jaar ongeveer.. Wij gaan haar inrijden.. Ik (mag erop) ben 1.66m en ong. 52kg.. Naar mijn idee kan dit behalve dan dat het er niet uitgaat zien..Daarna zal ze door kinderen bereden worden..
Citaat:Ik ben dus de mede-eigenaresse van Tinkerbell. Liesjuh rijdt haar idd in, we hebben niet de beschikking over een klein meisje die dat kan.
Lies is een veder-gewichtje en Tinkerbell is vrij stevig, maar ik vind het wel de grens, zeker wat inrijden betreft. Zelf ben ik kleiner dan Lies, maar wel wat zwaarder, 56 kg, en ik vind mezelf te zwaar.
, maar geeft niks. Wat is dan eigenlijk het juiste gewicht
sweetwendy schreef:weet ik ook wel!![]()
jen_iis schreef:NEE ! niet op een pony gaan rijden die nog maar 2 jaar is !! pas als ze 3 zijn mag je op ze gaan rijden! anders is het echt heel slecht voor zn rug !
zou ik dus ff niet doen met een shet
sweetwendy schreef:tuurlijk! Als hij uitgegroeit is en ik heb hem een tijdje gelongeerd en een hoofdstel laten wennen, dan kan ik een keertje (nog niet met me hele gewicht) op hem zitten en zien hoe hij reageerd! Als het goed gaat ga ik steeds ietsje verder. Maar ik ga natuurlijk, wat ik al zei, geen ritten maken die je normaal met je paard doet! Dan ga ik gewoon een rondje in de wei met hem rijden en verder niet!
Jullie horen dan nog wel hoe het gegaan is!![]()
Maar het duurt eerst nog wel sowieso een jaartje!
nickyu schreef:jen_iis schreef:NEE ! niet op een pony gaan rijden die nog maar 2 jaar is !! pas als ze 3 zijn mag je op ze gaan rijden! anders is het echt heel slecht voor zn rug !
3![]()
zou ik dus ff niet doen met een shet
![]()
zeker niet vor zijn 4e het liefst pas met 5 zeker met een volgewicht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met 4 een lichtgewicht < 25 kg alla maar zou NIET zelf al met 4 gaan "in"rijden