Kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mayo_

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:48

ik zou et niet zo gouw weten, je ziet er niet zo groot en zwaar uit als dat je zegt dus het zal miss wel kunnen als je wacht tot hij helemaal uit is gegroeit, maar als jij ook aan het groeien bent....ff kijken wat de rest zegt.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:49

Ik denk dat je aan de hoogte van de shet en jouw lengte beter met je shet kan gaan mennen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:59

voorlopig is dit beestje nu 2 jaar en mag het nog een tijdje spelen

over 3 jaar kan je m inrijden met een lichtgewicht
en over 5 jaar is hij pas sterk genoeg
mits hij breed en hoog genoeg is geworden

wie weet ben je dan wel nog zwaarder iig groter

denk dat je dan ook niet meer wil rijden op hem

met 3 jaar kan je m laten wennen aan het tuig
op zijn aller aller vroegst met 3,5 (liever 4 ) voor de wagen

longeren zou ik voor zijn 4e ook niet doen , is niet echt bevoordelijk
voor de nog groeiende gewrichtjes

denk iig niet dat je daar nu te hard over na hoef te denken
want nu is het een veulen en mag alleen nog maar lekker spelen (toch!?)

ons shetje is tussen zijn 4e en 5e jr nog 5 cm gegroeid
(staat voor de kar en heel soms stapt mijn zoontje(25kg) max 10 min op hem)

het is net als met kinderen het is haast niet te voorspellen hoe die uitgroeit , zeker niet als je niet weet hoe groot zijn ouders zijn en dan nog , maar 5 cm komt er ZEKER nog bij
Laatst bijgewerkt door nickyu op 01-02-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:03

frieske schreef:
ik zou het als ik jou was niet doen, koop een leuk karretje dan heb je veel langer plezier van je pony, zo zal ie dus geen rug klachten krijgen

Idd, ik denk ook dat je wat te zwaar bent (voor ponny dan Knipoog ), ik heb zelfde gewicht, en ben langer, maar ik zie me zelf nog niet eens op een shetje van 1.10 zitten. Die zakt door zijn rug haha. Bij ons rijden alleen maar meisjes van 40 kilo op zo'n kleine ponny's, en die kunnen ze nog inrijden ook Haha!. Ook als ie volgroeid is denk ik dat het nog te zwaar is. Ik zou hem nog een paar jaartjes laten spelen Whoosh!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:05

oke! Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:28

Ik vind het ook te zwaar. 68 kg vind ik veel te veel voor een shet. Bovendien zul je zelf waarschijnlijk ook nog wel een eindje groeien (geen idee hoe oud je bent), dus tegen de tijd dat je erop kunt ben je dan zeker te zwaar en te groot.

Liesjuh schreef:
sweetwendy schreef:
ja ik bedoel als hij uitgegroeid is Knipoog ! Haha!
mijn shetje is best zwaar gebouwd

Dan zal hij vast nog wel meer gaan groeien als 5cm.. Knipoog

Wij hebben ook een shetmerrie, tegen de 95cm en 6jaar ongeveer.. Wij gaan haar inrijden.. Ik (mag erop) ben 1.66m en ong. 52kg.. Naar mijn idee kan dit behalve dan dat het er niet uitgaat zien.. Clown Daarna zal ze door kinderen bereden worden.. Ja

Ik ben dus de mede-eigenaresse van Tinkerbell. Liesjuh rijdt haar idd in, we hebben niet de beschikking over een klein meisje die dat kan.
Lies is een veder-gewichtje en Tinkerbell is vrij stevig, maar ik vind het wel de grens, zeker wat inrijden betreft. Zelf ben ik kleiner dan Lies, maar wel wat zwaarder, 56 kg, en ik vind mezelf te zwaar.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:50

Citaat:
Ik ben dus de mede-eigenaresse van Tinkerbell. Liesjuh rijdt haar idd in, we hebben niet de beschikking over een klein meisje die dat kan.
Lies is een veder-gewichtje en Tinkerbell is vrij stevig, maar ik vind het wel de grens, zeker wat inrijden betreft. Zelf ben ik kleiner dan Lies, maar wel wat zwaarder, 56 kg, en ik vind mezelf te zwaar.

AHA 56 kg is wel weer dik 10 kilo lichter. ik snap het niet dat je dan zwaarder kan wegen als 68 Kg Knipoog , maar geeft niks. Wat is dan eigenlijk het juiste gewicht Haha!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 09:49

>;) Rolleyes
Laatst bijgewerkt door BWendyB op 03-02-05 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:50

NEE ! niet op een pony gaan rijden die nog maar 2 jaar is !! pas als ze 3 zijn mag je op ze gaan rijden! anders is het echt heel slecht voor zn rug !

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 09:51

weet ik ook wel! Knipoog Haha!

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:29

sweetwendy schreef:
weet ik ook wel! Knipoog Haha!

sorrie .. Bloos

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:45

kan gebeure Haha!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:45

tuurlijk kan dat wel alleen niet om hem voor altijdt te rijden maar inrijden wel ikheb een heeeeel klein shetje in gereden en ben zel 1.63.. die shet was denk ik 90 cm het is een beetje ovouwen en niet te lang maar bedenk wel dat je niet die shet als je voor altijd rj pony moet zien Clown

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:10

tuurlijk! Als hij uitgegroeit is en ik heb hem een tijdje gelongeerd en een hoofdstel laten wennen, dan kan ik een keertje (nog niet met me hele gewicht) op hem zitten en zien hoe hij reageerd! Als het goed gaat ga ik steeds ietsje verder. Maar ik ga natuurlijk, wat ik al zei, geen ritten maken die je normaal met je paard doet! Dan ga ik gewoon een rondje in de wei met hem rijden en verder niet!
Jullie horen dan nog wel hoe het gegaan is! Knipoog
Maar het duurt eerst nog wel sowieso een jaartje! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:33

jen_iis schreef:
NEE ! niet op een pony gaan rijden die nog maar 2 jaar is !! pas als ze 3 zijn mag je op ze gaan rijden! anders is het echt heel slecht voor zn rug !

3 Verward Hamer zou ik dus ff niet doen met een shet Boos!
zeker niet vor zijn 4e het liefst pas met 5 zeker met een volgewicht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

met 4 een lichtgewicht < 25 kg alla maar zou NIET zelf al met 4 gaan "in"rijden

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:39

Ik denk dat sweetwendy er toch niet eerder mee begint als hij 3 of 4 jaar is! Eerst maar voor een karretje zetten. Of niet dan wendy? Haha!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:48

idd corina!!!!! OK dan!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:31

sweetwendy schreef:
tuurlijk! Als hij uitgegroeit is en ik heb hem een tijdje gelongeerd en een hoofdstel laten wennen, dan kan ik een keertje (nog niet met me hele gewicht) op hem zitten en zien hoe hij reageerd! Als het goed gaat ga ik steeds ietsje verder. Maar ik ga natuurlijk, wat ik al zei, geen ritten maken die je normaal met je paard doet! Dan ga ik gewoon een rondje in de wei met hem rijden en verder niet!
Jullie horen dan nog wel hoe het gegaan is! Knipoog
Maar het duurt eerst nog wel sowieso een jaartje! Haha!

Maar een pony die nog niet is ingereden heeft bijna geen bespiering in zijn rug..daardoor ben je voor hem nog zwaarder... ik zou zeggen: als je er zo nodig per se op moet zitten, laat hem dan eerst inrijden door een lichter iemand zodat hij bespiering heeft. En dan kun je erop gaan zitten (je weet al dat ik van mening ben dat je te zwaar bent)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:41

68kg is gewoon te zwaar voor een shetje van +/- 1.00m Als ik jou was zou ik hem voor een karretje zetten. Het A welshje van 1.17m wat we eerst hadden had al moeite met mijn 54kg....en die was ook best fors gebouwd.

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:19

nickyu schreef:
jen_iis schreef:

3 Verward Hamer zou ik dus ff niet doen met een shet Boos!
zeker niet vor zijn 4e het liefst pas met 5 zeker met een volgewicht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

met 4 een lichtgewicht < 25 kg alla maar zou NIET zelf al met 4 gaan "in"rijden

Sorrie , iemand anders heeft op mijn naam zitten klooien , Boos!