Is je paard/pony waard wat je ervoor betaald hebt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: Is je paard/pony waard wat je ervoor betaald hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:46

mijn pony is zeker keer waard wat hij gekost heeft in aanschaf, maar ik kreeg hem ook voor een vriendenprijsje, op de keuring een paar weken eerder boden ze het tweedubbele. Ik heb hem voor geloof ik €85 gekocht van mijn buurman. Als veulen overigens.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:49

mijn paard was al mijn bijrijdpaard, en kon hem voor een laag bedrag van de oude eigenaar overnemen. Ik zou er nu ongetwijfeld wat meer voor weer kunnen krijgen. Is eenbetrouwbaar recreatiepaard alleen al 18 jaar...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:23

de pony van mijn dochter is haar aankoop bedrag 3 dubbel waard omdat mijn dochter er een super pony aan heeft.
Of ik dat geld er ooit voor krijg????? geen idee en compleet oninteressant, zolang dochter er niet te groot voor is en lol heeft is de pony onbetaalbaar.
En dat vind ik met alle paarden zo... als ik een paard heb lopen van 2 kwartjes en die staat me niet aan dan zijn die 2 kwartjes nog te veel geld geweest.
En bij de slacht leveren ze bijna allemaal hetzelfde bedrag per kilo op... Z nivo of weideknol. (mischien de weideknol nog wel meer per kg dan het Z-paard) Clown

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:34

Wat is dan een redelijke prijs? Iedereen verschilt daar over in mening.

Ik heb voor DeeDee 3000 euro's betaald.
Dat is dan KWPN-merrie met zeer goede bloedlijnen en belovend sport(spring)paard.
Ze is nu alleen nog maar in waarde gestegen.
Alleen toen ik haar kocht kon ze niet veel, je kon er op zitten meer niet.
Dus in dat opzicht is de prijs vrij hoog.

-=x=- Martine

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:34

Alane..................zo is het !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:36

Voor Lowara heb ik toenderijd wel de hoofdprijs betaald vind ik. een 2 jarige zonder papieren en niet ingereden of wat dan ook. dan vind ik ruim 2500 euro veel geld voor een formaatje E-pony. Maar ja, Tinkers waren populair, en dan betaalde je de hoofdprijs. Wel is ze haar geld dubbel en dwars waard gebleken (er bleek oa een veulen in te zitten),en ze is gewoon alles wat ik in een paard zocht. Stel ik zou hebben geweten hoe veelzijdig en lief ze zou worden zoals ze nu is, dan had ik haar zo nog een keer gekocht. Ik vrees alleen dat ze nu minder zou opbrengen doordat ze een flinke luchtzuiger is, en nogal last heeft van koliek, maar ja, ben niet van plan haar te verkopen Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:37

Voor Jordy vind ik het moeilijk om te zeggen. Toen ik hem ruim 2 jaar geleden kocht waren de prijzen voor tinkers torenhoog, €3000 of meer was een normale prijs (nu vaak nog), ongeacht hoe ze eruit zagen en of er papier bij zat of niet. Persoonlijk vind ik dat erg veel, zeker voor het type paard.
Ik heb voor Jordy toen €2000,- betaald, zeker een eind onder de prijs die normaal betaald werd voor een tinker. Hij was erg mooi, heel correct gebouwd, mooi getekend, en kan zeker voor een tinker heel heel goed bewegen. Hij was 4 jaar oud. Tot nu toe alles mee dus, alleen was hij onder het zadel zo gek als een deur, niet echt wat mensen over het algemeen in een tinker zoeken.....
Maar alles bij elkaar denk ik dat het wel een nette prijs was.
Inmiddels is hij superbraaf en is opgenomen in het stamboek met een 1e premie en ster, dus nu zal ik hem waarschijnlijk voor meer kunnen verkopen.

Voor Tinkerbell hebben we absoluut teveel betaald Clown Een onbeleerde bonte shetmerrie van 6 jaar oud, geen papieren, paspoort of entingen voor €300,-. Maar ze was zo leuk Haha!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 07:50

Nee, Ik heb mijn toen 3-jarige Kwpn-merrie ongeveer 3 jaar geleden gekocht voor 7000 gulden (8000gulden inclusief keuringen en fotos). Als recreatiepaardis het een goed paard. Voor de sport is zij echter niet geschikt. Ze haat dressuur en gaat dan staken tegen hand en been. DA-onderzoek heeft medisch niets opgeleverd. Ook bij mijn instructeur vertoont zij hetzelfde gedrag.

7000gulden voor een recreatiepaard (met lichte singeldwang) vind ik te veel geld! al wil haar absoluut niet kwijt, als ik haar opnieuw zou moeten kopen, zou ik het niet doen.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:06

Ik denk dat ik een vrij redelijke prijs heb betaald voor mijn kwpn ruin. Of iig toen mensen die regelmatig kopen en verkopen naar de prijs vroegen (3000 euro) reageerde ze vaak van oooooooh ja daar moest je hem wel voor meenemen. En de manegeeigenaar waar mn paard lang had gestaan en waarbij hij een half jaar in de manegelessen had gelopen zei dat ie in die tijd waarschijnlijk rond de 5000 zou hebben opgeleverd. Maargoed hij had een jaar vakantie gehad in de wei wegens kreupelheid en dat was natuurlijk wel een beetje risico voor de toekomst.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:42

Ik vind altijd dat ik Ivanka vrij goedkoop gekocht heb. Ze kan echt superveel, heb al enorm veel van haar geleerd, kent alle oefeningen iig tot de Z (daarna ken ik ze niet meer, maar zij wel zegt de vorige eigenaar Clown ). Hardstikke lieve merrie, kan er zo mee de weg op, schrikt helemaal nergens van. Maar ook gewoon echt een super karakter.. Lovers
En ik heb 2 jaar geleden 1500 euro voor haar neergeteld, zeg nou zelf. Dat is toch niet veel voor een 11jarige KWPNmerrie?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:26

Supertje schreef:
Voor Jordy vind ik het moeilijk om te zeggen. Toen ik hem ruim 2 jaar geleden kocht waren de prijzen voor tinkers torenhoog, €3000 of meer was een normale prijs (nu vaak nog), ongeacht hoe ze eruit zagen en of er papier bij zat of niet. Persoonlijk vind ik dat erg veel, zeker voor het type paard.
Ik heb voor Jordy toen €2000,- betaald, zeker een eind onder de prijs die normaal betaald werd voor een tinker. Hij was erg mooi, heel correct gebouwd, mooi getekend, en kan zeker voor een tinker heel heel goed bewegen. Hij was 4 jaar oud. Tot nu toe alles mee dus, alleen was hij onder het zadel zo gek als een deur, niet echt wat mensen over het algemeen in een tinker zoeken.....
Maar alles bij elkaar denk ik dat het wel een nette prijs was.
Inmiddels is hij superbraaf en is opgenomen in het stamboek met een 1e premie en ster, dus nu zal ik hem waarschijnlijk voor meer kunnen verkopen.

Voor Tinkerbell hebben we absoluut teveel betaald Clown Een onbeleerde bonte shetmerrie van 6 jaar oud, geen papieren, paspoort of entingen voor €300,-. Maar ze was zo leuk Haha!

Haha! Hoewel die handelaar er niet blij mee was.. Hij had haar als hij haar nog had gehouden wel voor meer kwijt gekunt..

Ik denk dat toen je Jordy net had echt niet iedereen erop durfde te stappen.. Je moest of de gevaren niet zien of levensmoe zijn om op hem te stappen.. Clown

Als ik het zo bekijk hebben wij best te veel voor Partout betaald.. Hoewel ik het niet zeker weet, omdat toen de markt nog erg hoog lag vanwege Amerika.. Zeker weten doe ik het dus niet..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:30

ik heb boris denk ik voor een redelijke prijs gekocht. Hij was 2,5 , groen, kruising fries/clydesdale en net geruind. De aankoopprijs was 2000,- en tot nu toe zeker geen miskoop.

Afbeelding
Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:24

ik zou hier eigenlijk geen idee over hebben Lachen
Maar ik denk wel dat ze het waard was Ja
(als ik dan daarna kijk hoeveel iemand voor haar bood, was dat meer dan het dubbele)

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:49

Ik heb Yel ooit voor 900 gulden gekocht toen was ze 5 maanden
Toen ze 1 jaar was kreeg ik een bod van 4 duizend gulden op der maar ze gaat niet weg
Nu is ze 5 en heb laats weer is een bod op haar gekregen, en dat was echt behoorlijk hoog kan ik zeggen
Ik schrok er zelfs van dat ze zoveel voor haar wouden geven

Maar voor mij gaat nooit weg, want ze betekent meer voor mij dan dat geld wat ik kan krijgen voor der

OOk al is ze in geld veel meer waard dan dat ik ooit voor der betaald heb ze gaat toch niet weg

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:09

Offspring heb ik gekocht voor 4800 GULDEN dus nu zon.. 2200 euro
Dit was 6 jaar geleden. Hij is nu goedgekeurd dekhengst!

Cayuse kocht ik voor 1200 euro als veulen. Hji is eerste premie paard. en 23 moet hij op voor de sperma keuring. voor de rest is hij klinisch en rontgenlogisch goedgekeurd.

Ik vind dat ze allebei een koopje waren met wat ik NU op stal heb staan

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:14

Ik heb mijn E-pony voor 1500 euro gekocht, zonder zadel/hoofdstel. Hij was voor die tijd redelijk verwaarloosd, geen ervaring, weinig vertrouwen en best wild soms. Omdat hij best jong was en het klikte zag ik wel in dat het nog wel wat kon worden. Een klein jaar later is hij veel liever, kan al een aardige wedstrijd lopen en heeft veel meer vertrouwen en ziet er natuurlijk beter uit door de verzorging. Mensen zeiden dat ik er veel voor heb betaald, maar denk dat hij nu al meer waar zal zijn, laat staan over een paar jaar en echte wedstrijd ervaring hebben. Het is maar net waar je zelf wat in ziet en wat je ervoor wilt doen.