Stallen omgeving Eindhoven/Son/Nuenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: Stallen omgeving Eindhoven/Son/Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:19

zo lang als ik bij van Diest kom mogen ze naar buiten en dat is toch al zo'n 8 jaar. Maar goed weidegang is dus mgelijk en daar ging het om;-)

Roefs schijnt idd erg mooi te zijn qua accomodatie, heb alleen vermoeden dat die wel stukje duurder zijn dan waar je nu staat.

Hopen dat het wat wordt en je snel wat vindt!!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:41

Risje, hoe ken jij mijn bijrijdster als ik vragen mag?? En ja, ALS ik al ga gaat ze wss mee, mits het niet verder weg is.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:58

risje schreef:
zo lang als ik bij van Diest kom mogen ze naar buiten en dat is toch al zo'n 8 jaar. Maar goed weidegang is dus mgelijk en daar ging het om;-)

Roefs schijnt idd erg mooi te zijn qua accomodatie, heb alleen vermoeden dat die wel stukje duurder zijn dan waar je nu staat.

Hopen dat het wat wordt en je snel wat vindt!!

ff tellen....... Ik heb Ludora 8 jaar gehad, 1 jaar geleden verkocht, daarvoor Amy 2 jaar.... ik heb t dus over zeker 11 jaar geleden Haha! (oud nieuw dus !!!! Knipoog )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:39

Stal Heerendonk is wel een mooie stal vind ik. Is van een vriend van mijn vriend (ofja, van zijn ouders.)
Het is er heel netjes en er word goed voor de paarden gezorgt.

Bij v. Santvoord nemen ook pensionklanten aan dacht ik. Ook een mooie stal volgens mij, ben er nog nooit op t terrein geweest.

Roefs is idd ook erg mooi maar denk wel een stukkie duurder!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:45

Het voordeel om op sonniuswijk te staan is dat je een super aansluiting op het bos hebt!!!!

Ik moet nog een stukkie over de weg en rijdt dan 'langs' vogels zo het sonse bos in.

Vogels is nog een vrij rustige stal met indd mogelijkheden tot weidegang en een springweide om te rijden. Ik persoonlijk vind dit fijner, geen stof en geen blub.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:43

@ Koortje: toen je tijdje terug advertentie hier had gezet dat je een bijrijder zocht heb ik Hanneke "getipt" wist namelijk dat ze nog wel wat zocht. Vandaar dat ik haar ken dus. Hebben samen de Eindhovense Studenten rijvereniging opgericht en hebben samen 2 jaar daarvoor bestuur gedaan. Ken haar al jaar of 8 denk ik....

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:45

Oh op die manier!
Ja ze rijdt Kore nu eens per week. Maar laten we ontopic blijven he! Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:04

Heb zelf trouwens ook paar maanden bij teunisse gereden, verzorgde toen Mirakel, ken je die nog?
Stond in de stal tegenover de binnenbak, in de korte rij achteraan links. Vos ruin van ongeveer 1.71, erg chaggie op stal. Tegenover hem stond een bonte pony: mr snoopy die reed ik ook wel eens voor de lol....
Misschien ken je mij dus ook wel:-)?

Maar goed ontopic lijkt me handig...

Maarre binnen welke termijn wil je een andere stal vinden?

Aanstaande dinsdag is namelijk een (carnavals)springwedstrijd op Sonniushof. Kun je hanneke zien springen (ik ben er ook, maar doe niet mee) en evt de 3 andere stallen op de sonniuswijk bekijken.
Is dat geen goed idee?

Stond in

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:13

Ik weet niet of je sint oedenrode te ver weg vind, maar hier zijn ook verschillende pensionstallen.

romikshof, die hebben echt alles: binnenbak, 20-60 buitenbak, 3 solariums, noem maar op. Alleen betaal je geloof ik 220 in de maand en betaal je extra als je je paard op de wei wil. anders komen ze alleen in de paddock.

En anders waar ik op stal sta. Pensionstal de Schoot. ee kleinere pensionstal.
Hier komt je paard elke dag op de wei, alleen we hebben geen eigen binnenbak. wel 2 buitenbakken, en op 10 minuten wandelen is de rijvereniging met een rijhal met 3 binnenbakken. Ik betaal voor deze stal 175 per maand.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 00:26

@ Risje, nee ik moet dinsdag gewoon werken, helaas!

@ Amvbeek, St Oedenrode is weer wat verder weg... ik orienteer me eerst even hier. Bedankt in ieder geval voor de tip!

@ Nath, waar is die stal Heerendonk precies? En hoe duur kost die?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 00:31

Ahhhhh volgens mij weet ik nu welke van Santfoort is... Nathalie, is dat die stal met dat stalen hek aan de voorkant, en die grote binnenbak? Net voor de stal van van Kemenade zeg maar, niet op de hoek maar daar voor? Ik dacht dat dat privé was inderdaad, zal eens informeren.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:44

Mieke, stal Heerendonk is te Nederwetten. Vanaf Nuenen voorbij Nederwetten rijden en dan ligt het rechts bij scherpe bocht in weg to rust/parkeerplaats. Ietsie dichterbij voor jou.
Hebben ook een site.

v Santvoort zit inderdaad einde Soeterbeekseweg net voordat je drempel dorp inrijdt. Zit ie rechts met binnenbak. Zij zitten ruim gedacht in de achtertuin van Cor, ja.
Heb nooit gehoord dat daar mensen kunnen stallen.

Ik geef even antwoord voor jou Nathalie, sorry. Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 07:13

Misschien kun je op Olen in breugel je paard bij vd Oever stallen? Hebben binne/buitenbak. En als je vraagt of ze hem op de wei zetten zullen ze dat ook wel doen. Is alleen niet een pensionstal in die zin dus erg rustig.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:11

orionneke schreef:
Misschien kun je op Olen in breugel je paard bij vd Oever stallen? Hebben binne/buitenbak. En als je vraagt of ze hem op de wei zetten zullen ze dat ook wel doen. Is alleen niet een pensionstal in die zin dus erg rustig.

Ja die ken ik, stal is van de broer van een vriend van ons. Alleen zitten ze vol, en hebben ze geen buitenbak maar rijden ze op de wei. De binnenbak is vrij klein. Dat was inderdaad een optie geweest.

@ Branca, bedoel je nou niet Dekkers?? Ik weet nog niet precies waar het nou is... Bloos

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:01

Koortje schreef:
orionneke schreef:

Ja die ken ik, stal is van de broer van een vriend van ons. Alleen zitten ze vol, en hebben ze geen buitenbak maar rijden ze op de wei. De binnenbak is vrij klein. Dat was inderdaad een optie geweest.

@ Branca, bedoel je nou niet Dekkers?? Ik weet nog niet precies waar het nou is... Bloos

De bak vrij klein?? Ben jij meer gewend dan een 20x40 bak?? Ze hebben wel degelijk een buitenbak....maar dat ze daar niet in rijden wil niet zeggen dat ze er geen hebben. Vol....nou dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk er is nog een meisje weggegaan die er 5 had.

MIsschien bedoel je meulendijks.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:13

Mieke, ik bedoel inderdaad Dekkers.
Als je nu vanuit Teunisse komt, sla je rechtsaf richting Cor en dan meteen links.. die rijd je uit. Dan kom je aan eind van dorp. Steek je daar de Broekdijk over richting 'bos' en dan ga je linksaf en die rijd je uit, dan kom je op het Heerendonk.
Daar staan een aantal boerderijen bij elkaar. Als jij naar huis rijdt en je gaat linksaf richting kanaal, zie je schuin rechts paarden in de wei staan.
(weet jij trouwens hoelang eea nog afgesloten is richting Breugel?)

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:48

risje schreef:
Heb zelf trouwens ook paar maanden bij teunisse gereden, verzorgde toen Mirakel, ken je die nog?

ff heel erg offtopic maarre Mirakel ken ik volgens mij ook! Die staat nu bij ons op stal, als het dezelfde is ten minste... Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:15

mirakel grote vos, chaggie op stal?
Zal hem vast zijn;-)

Waar staat hij nu dan?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:40

Branca schreef:
Mieke, ik bedoel inderdaad Dekkers.
Als je nu vanuit Teunisse komt, sla je rechtsaf richting Cor en dan meteen links.. die rijd je uit. Dan kom je aan eind van dorp. Steek je daar de Broekdijk over richting 'bos' en dan ga je linksaf en die rijd je uit, dan kom je op het Heerendonk.
Daar staan een aantal boerderijen bij elkaar. Als jij naar huis rijdt en je gaat linksaf richting kanaal, zie je schuin rechts paarden in de wei staan.
(weet jij trouwens hoelang eea nog afgesloten is richting Breugel?)

Aha dus als ik het goed begrijp is Dekker Heerendonk of andersom?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:43

orionneke schreef:
De bak vrij klein?? Ben jij meer gewend dan een 20x40 bak?? Ze hebben wel degelijk een buitenbak....maar dat ze daar niet in rijden wil niet zeggen dat ze er geen hebben. Vol....nou dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk er is nog een meisje weggegaan die er 5 had.

MIsschien bedoel je meulendijks.

Ik ben 2 keer bij Maarten geweest, en vond de binnenbak toen klein ogen. Misschien omdat er hindernissen en hindernismateriaal stond? Maarten zei zelf tegen mij dat ze op de wei reden in de zomer, en ik heb ook geen buitenbak gezien. Wel een paddock, maar ik neem aan dat je die niet bedoelt. Verder zei het meisje wat daar werkt, en tevens een vriendin van mn zus is, dat alles nu vol stond, en dat er misschien 1 paard weg zou gaan.
Hoe ken jij die stal verder dan, hebben we het over dezelfde?? Maarten van den Oever op Olen, lijkt me niet dat er meerdere zijn...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:46

Oh ja Sandra, de weg van en naar Son en Breugel is vanaf vandaag weer open. Ze hebben er 2 belachelijke verkeersdrempels gemaakt (best geniepig ook nog!), en zijn er bezig met een fietspad aan te leggen. Maar we kunnen er in ieder geval weer door! Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:41

Lijkt me moeilijk om voor dat bedrag iets anders te vinden, ik betaal 275,- voor zoiets!

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:44

Samsam schreef:
Lijkt me moeilijk om voor dat bedrag iets anders te vinden, ik betaal 275,- voor zoiets!

Verschilt aardig per regio... In overijssel is het toch wel weer iets goedkoper..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:27

Samsam schreef:

Hier gelukkig niet zeg! Wow!
Gelukkig draaien de stallen hier in de omgeving allemaal rond die prijs, met natuurlijk uitschieters ertussen, dat wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:31

Maar persoonlijk denk ik dat je diep van binnen niet weg wil. Alle stallen hebben zn voor en zn nadelen.

Tot nu toe zijn alle opties zo onderhand aan bod gekomen en je hebt overal wel een antwoord op waarom je er niet heen kan.

Dus mijn conclusie is dat dit de best passende stal voor je is dan! Haha!