international school for professional horsemanship

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: international school for professional horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:30

Liesjuh schreef:
Je hebt mij ook nieuwschierig gemaakt.. Haha!
Lijkt me een leuke opleiding..

Weet iemand of je intern kan?? En hoe het zit met je paard??

ja, voor het praktijk gedeelte moet je juist je eigen paard meenemen. Maar wat ik mij dan afvraag....hoe goed moet je paard dan zijn??? Moet je echt een paard hebben die Z loopt of kan lopen of zou je bij wijze van spreken ook met een fjord ernaar toe kunnen?

En ik zou ook graag willen weten wat voor opleiding Emiel Voest dan gaat opstarten en wanneer die begint......want ik zou graag leren van de master himself.....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 06:27

Ik had me een paar jaar geleden opgegeven voor deze opleiding en was ook aangenomen!
Maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat mijn gevoel bij deze opleiding toch niet goed was en ik het ook inderdaaad teveel van alles wat, en net niks echt goed vond!
Het leek me op zich wel een leuke opleiding, maar dan voor "erbij" en daar is het toch echt wat te prijzig voor!
Inmiddels ben ik derde jaars aan de School v. homeopathie (veterinair)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:23

Was gisteren bij dreamstables omdat mijn paard daar nu staat voor trailermak maken. En ze waren daar zeer te spreken over deze opleiding. Ik had het daar nog niet eens over gehad en zei dat ik op zoek was naar een andere opleiding en ze begonnen meteen hierover.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:26

evitatinkle schreef:

ja, voor het praktijk gedeelte moet je juist je eigen paard meenemen. Maar wat ik mij dan afvraag....hoe goed moet je paard dan zijn??? Moet je echt een paard hebben die Z loopt of kan lopen of zou je bij wijze van spreken ook met een fjord ernaar toe kunnen?

In de folder stond dat je paard geestelijk en lichamelijk gezond moet zijn en over 3 goede basisgangen moet beschikken. Pony's zijn ook welkom, mits ze het in zich hebbben om dressuur te kunnen.
Je moet minimaal L zijn. Als je geen wedstrijden start ben je ook welkom, maar dan moet je kunnen laten zien dat je een L proef kan rijden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:42

Ik denk dat het belangrijkste in de omgang met je paard is dat je het gevraagde in lichtheid en in harmonie uit kunt voeren.

Pin je niet vast op de 'reguliere' manier van een L-proef.
De essentie ligt in de samenwerking!

De eigenaresse van Stal Rohan(heeft ook deze opleiding gevolgd) heeft een arabier en rijdt helemaal geen wedstrijden met em..

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:04

Hoeveel dagen per week is de opleiding, gewoon 5 dagen?
En hoeveel het nou kost per jaar vind ik ook vrij onduidelijk, uitgaande van de volledige opleiding Verward
En kun je intern met je paard, of moet je elke keer met je paard heen en weer reizen Verward
Lijkt me echt een leuke opleiding, jammer dat we zoiets in Nederland (nog) niet hebben
En heb je recht op een OV-kaart als je die opleiding doet Bloos het is niet bepaald om de hoek Haha!

Zo, dat was het weer even voor nu Lachen

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 07:37

Ik ebn ooit op de open dag geweest. je neemt je eigen paard mee. twee dagen in de maand. Dagen staan niet vast maar is meestal op vrijdag en zaterdag. Volgens mij kostte het alles bij elkaar 5000 euro per jaar. Maar weet niet meer zo goed.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 07:44

Fever schreef:
Ik ebn ooit op de open dag geweest. je neemt je eigen paard mee. twee dagen in de maand. Dagen staan niet vast maar is meestal op vrijdag en zaterdag. Volgens mij kostte het alles bij elkaar 5000 euro per jaar. Maar weet niet meer zo goed.

Het wass wel duur, maar niet ZO duur!
Je krijgt geen OV kaart hoor, want ten eerste is het in België, wel vlakoverde grens trouwens, en ten tweede is het geen door de nederlandse ovberheid erkende opleiding!
De iopleiding die ik doe ook niet trouwens, die is nl zg. alternatief (homeopathie) maar wel weer bij de belasting aftrekbaar...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:14

Ik heb net even een faxje gestuurd naar hun met daarin wat vragen.. Ook die in dit topic voorkomen.. Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 08:52

Laat even weten als je reactie heb Liesjuh.

Wel jammer dat je geen ov krijgt. En moet je paard daar maar twee keer in de maand heen? Dat vind ik wel een beetje raar.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:29

Ik heb nog een tip voor mensen die willen leren communiceren met dieren! Op de ISPH worst deze clinic gegeven!

Op deze pagina onder het kopje "aflopende veilingen" staat onderaan een 1 plaats bij clinic 'Anim...
http://www.stichtingpaardenkracht.nl/nl/index.asp

Een clinic Animal communication van Kate Solisti en Patrice Mattelon..

Hij staat pas op 38 euro dus dat is niet veel... dus mensen die willen bieden voor het goede doel en een weekend communiceren ga je gang!!

Nog maar 2 dagen kun je bieden!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:29

idd. het lijkt mij ook meer van alles wat. Maar het lijkt me wel echt heel leuk om te doen. Gewoon meer kennis! Het lijkt mij echt gaaf om dat te doen.

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:42

quote]Dit zijn o.a. de docenten:
Machteld van Dierendonck
Eric Laarakker
Ulrieke Thiel
Emiel Voest[/quote]

Emiel is niet meer verbonden aan de school... Bloos
Ik heb de school 3 jaar geleden gedaan. Als je wat wilt weten, pb gerust!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:37

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:42

ja, Florien ken ik wel! Zij zat in het jaar ná mij. Dus ze zat niet bij mij in de klas. Als je haar ziet, doe haa maar de groetjes van mij (sandra met de fries, dan weet ze het wel denk ik!) Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:27

Je mag haar ook zelf de groetjes doen Haha!

Ik ken haar alleen via de open dag die ze gehouden heeft op haar stal (goed georganiseerd!) en de clinic van Bent Branderup.

Wat doe jij nu na je opleiding?

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 08:43

oh ik dacht jij degene was die bij haar lest... niet dus!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:08

jaa ik wil ook iets met paarden gaan doen!! Kweet alleen niet wat... zit nu nog in 2 havo/vwo dus moet straks gaan kiezen of ik havo of vwo ga doen. Ik vind het alleen dan wat zonde voor mn niveau om iets te doen waar je vmbo voor hoeft .... weet iemand nog een leuk paardenberoep voor hoger?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:50

Veearts.. Knipoog