Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SANEX schreef:Je gooit tegen elk tegenargument om het niet te doen een tegenreactie om het wel te doen, vraag me af waarom je dan in godsnaam een topic opent ?
Dat het op meerdere plaatsen gedaan wordt wil toch niet zeggen dat dat goed is ?
En als je nu al de meeste dingen wel gedaan hebt... ben je blijkbaar snel uitgekeken, nog even longeren en rijden en met 3 jaar heb je dus alles wel gedaan.. tijd voor een nieuwe ?
Anneke schreef:Hoe weet je dat je paard er aan toe is? Omdat ie dat aangeeft of zo?![]()
Waarom niet gewoon dat ene half jaartje lekker wachten?
Hij kan nog lang zat 'volwassen'zijn en bereden worden. Gun dat dier nog wat 'jeugd'.
En al helemaal omdat ze op 2,5 jarige leeftijd er nog niet aan toe zijn qua groei,mentaal etc.
De enige die er aan toe is, ben jij.
No offence.

karoliena schreef:SANEX schreef:Je gooit tegen elk tegenargument om het niet te doen een tegenreactie om het wel te doen, vraag me af waarom je dan in godsnaam een topic opent ?
Dat het op meerdere plaatsen gedaan wordt wil toch niet zeggen dat dat goed is ?
En als je nu al de meeste dingen wel gedaan hebt... ben je blijkbaar snel uitgekeken, nog even longeren en rijden en met 3 jaar heb je dus alles wel gedaan.. tijd voor een nieuwe ?
Ik moet zeggen dat ik dit nogal aanvallend vind. Het is niet zo dat ik tegen elke argument een andere aangooi. Ik zeg net zelf dat ik het met een aantal dingen eens ben. Dat het op meerder plaatsen gebeurd wil ik alleen mee zeggen dat die paarden ook gewoon gezond oud geworden zijn. En ik denk neit dat jij me kent en dan kan je denk ik ook niet zeggen dat ik bij het zomaar een nieuwe pony koop omdat ik alles al gedaan heb. Ik geef daar alleen mee aan dat we wel wat afwisseling kunnen gebruiken.
nickyu schreef:even n vraagje tussen door
als je m nu zadel mak maakt en er (af en toe) een lichtgewichtje op zet
hoe lang denk je dan te wachten tot dat er een zwaar gewicht op komt?
zou jij dan alsnog wachten tot zijn 5e jaar op zijn minst
als zijn rug dus bijna volgroeid is ??of toch iets eerder?