te duur veulen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: te duur veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:04

ilovejuno schreef:
ze mankeerd dat ik weet niks maar we laten haar tog nog even keuren door de VA voor de zekerheid.
ze is trouwens ook nog niet gechipt maar dat komt allemaal wel goed. hoe oud moeten ze daar trouwens voor zijn? dat chippen.

Op keuringen worden zelfs veulens van 2/3 maanden gechipt, dus wat dat betreft.... Let wel dat je nu met vervoeren wel een bekeuring kunt krijgen OK dan!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 12:19

heey,

vandaag weer effe derheen geweest en nu heb ik tehoren gekregen dat de moeder geen fries is maar een meerens de vader is wel een volle fries ik heb ook een foto van de vader gezien en duie is echt prachtig. Kwijl verder heb ik ook de keuringspapieren van de moeder gezien en dat ziet er ook erg goed uit.
omdat het geen echte fries is heeft men vader geboden op 5oo euro die meneer zei ik moet er nog even overnadenken maar ik denk wel dat hij het doet want hij heeft te weinig stallen voor zijn paarden het veulen gaat morgen van zijn moeder af ze heeft er dus al best lang bij gestaan.(7 maanden)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:39

ilovejuno schreef:
heey,

vandaag weer effe derheen geweest en nu heb ik tehoren gekregen dat de moeder geen fries is maar een meerens de vader is wel een volle fries ik heb ook een foto van de vader gezien en duie is echt prachtig. Kwijl verder heb ik ook de keuringspapieren van de moeder gezien en dat ziet er ook erg goed uit.
omdat het geen echte fries is heeft men vader geboden op 5oo euro die meneer zei ik moet er nog even overnadenken maar ik denk wel dat hij het doet want hij heeft te weinig stallen voor zijn paarden het veulen gaat morgen van zijn moeder af ze heeft er dus al best lang bij gestaan.(7 maanden)

*o/* Goed van je vader..!!! Had ik ook gedaan! OK dan!
Het veulen heeft immers ook geen chip, toch? (En een paspoort??)
Dat kost je ook geld, dus.... Zal voor je duimen OK dan!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:20

goeie zet van je vader!!

laat je wel even foto van de vader zien???

enne succes ermee als de koop doorgaat!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:31

Ik heb voor mijn kruisinkje meer betaald en dat vond ik echt niet te veel. Persoonlijk zou ik niet afdingen bij een prijs van 600 euro. Je vindt het veulen het waard, dan neem je hem, je vindt het haar niet waard, dan laat je haar lekker staan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:33

hopelijk kan je het veulen kopen voor 500 euro, spannend hoor.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:10

Tessebes schreef:
Ik heb voor mijn kruisinkje meer betaald en dat vond ik echt niet te veel. Persoonlijk zou ik niet afdingen bij een prijs van 600 euro. Je vindt het veulen het waard, dan neem je hem, je vindt het haar niet waard, dan laat je haar lekker staan.

Je hoeft geen handelaar te zijn om te handelen..!!
En ik probeer altijd nog wat van de prijs af te krijgen, altijd mooi meegenomen en als ze niet zakken met de prijs kun je altijd alsnog kopen voor de (vraag)prijs.... Toch Haha! ???

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:34

Kaja schreef:
ilovejuno schreef:
ze mankeerd dat ik weet niks maar we laten haar tog nog even keuren door de VA voor de zekerheid.
ze is trouwens ook nog niet gechipt maar dat komt allemaal wel goed. hoe oud moeten ze daar trouwens voor zijn? dat chippen.

Op keuringen worden zelfs veulens van 2/3 maanden gechipt, dus wat dat betreft.... Let wel dat je nu met vervoeren wel een bekeuring kunt krijgen OK dan!

ow dan is het een mooie leeftijd Lachen ja als we een bekeuring krijgen hebben we pech.. haha we hoeven gelukkig niet zo erg ver te rijden.
van boekel naar gemert( die 2 plaatsen liggen langs elkaar ) en er zit een VA in gemert dus die is ook niet ver.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:36

Kaja schreef:
*o/* Goed van je vader..!!! Had ik ook gedaan! OK dan!
Het veulen heeft immers ook geen chip, toch? (En een paspoort??)
Dat kost je ook geld, dus.... Zal voor je duimen OK dan!

haha, ja Haha! idd ze heeft nog geen chip en paspoort.
bedankt.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:38

Kilian schreef:
goeie zet van je vader!!

laat je wel even foto van de vader zien???

enne succes ermee als de koop doorgaat!!

sorry ik kan geen foto laten zien van de vader omdat ik de foto zelf niet heb meegekregen maar alleen bij die mensen heb gezien.

Ja bedankt ik weet nog niet of hij het nu echt wil want we zijn naar het bieden niet meer bij hun geweest.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:39

Tessebes schreef:

je kunt het tog altijd proberen om haar goedkoper mee te nemen mischien dat ze er dan mee eens zijn anders kun je nog de vraagprijd geven Knipoog

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:40

horselover23 schreef:
hopelijk kan je het veulen kopen voor 500 euro, spannend hoor.

ja ik hoop het ook, vind het zelf ook erg spannend we zijn al bezig met de stal leeg te ruimen want het was eerst een opslagplaats voor stro maar we hebben al een hok voor hooi bij gebouwd dus dat komt allemaal goed. Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:41

Kaja schreef:
Tessebes schreef:

Je hoeft geen handelaar te zijn om te handelen..!!
En ik probeer altijd nog wat van de prijs af te krijgen, altijd mooi meegenomen en als ze niet zakken met de prijs kun je altijd alsnog kopen voor de (vraag)prijs.... Toch Haha! ???

ja, 100% mee eens Haha! Tong uitsteken Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:47

Lijkt mij ook een heel redelijke prijs.
Even een off topic opmerking: Ik vind dat hek op de derde foto wel eng, hoor. Met die scherpe punten... Jakkes!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:56

Yorghos schreef:
Even een off topic opmerking: Ik vind dat hek op de derde foto wel eng, hoor. Met die scherpe punten... Jakkes!

ja dat is de ingang. zelf had ik het ook niet gekozen best wel gevaarlijk maarjah ik kan moeilijk gaan zaggen van:''ey kun je effe da hek gaan vervange'' dat komt ook zo stom over vind je niet?
gelukkig is het maar een klein hekje en is niet de hele wei ermee afgezet moet je dan maar denken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:52

ilovejuno schreef:
Yorghos schreef:

ja dat is de ingang. zelf had ik het ook niet gekozen best wel gevaarlijk maarjah ik kan moeilijk gaan zaggen van:
''ey kun je effe da hek gaan vervange''
dat komt ook zo stom over vind je niet?
gelukkig is het maar een klein hekje en is niet de hele wei ermee afgezet moet je dan maar denken.

Waarom niet??? Renoveer jij de boel daar ff.....
Hahhahahaaa Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:34

[quote=]Waarom niet??? Renoveer jij de boel daar ff.....
Hahhahahaaa Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
[/quote]

zie je me al aankomen met een paar palen enz. en allemaal gereedschap wahaha ben ikd aar da hek aant slopen Clown

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:48

Hahaha die aniek Haha!
(ik kan wel goed fotos maken Clown )
maare mischien dat we er morgen nog langsgaan?
als jij op tijd klaar bent met die staldeur?

ben benieuwd groetjes je lieve nicht Clown

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:51

mymy schreef:
Hahaha die aniek Haha!
(ik kan wel goed fotos maken Clown )
maare mischien dat we er morgen nog langsgaan?
als jij op tijd klaar bent met die staldeur?

ben benieuwd groetjes je lieve nicht Clown

jah haha allemaal heel duidelijk Tong uitsteken die ene van dat ie springt is net op het goede moment genomen Tong uitsteken
die staldeur gata neij door ons pap suukt da niej Tong uitsteken haha

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:56

oke dan gaan we wel er meteen heen ja?

hier nog een paar fotos van het veulentje en moeder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:12

ilovejuno schreef:

zie je me al aankomen met een paar palen enz. en allemaal gereedschap wahaha ben ikd aar da hek aant slopen Clown

En als dan die eigenaar eraan komt dan zeg je...
Ja jij lompe Vork je laat mijn toekomstige paardje toch niet achter zo'n hek staan... ben je nou helemaal Sigaar ....hahahaha

Ik vind het (by the way) een heel leuk veulen om te zien op de foto!
Laat je even weten als je de nieuwe trotse eigenaar bent??

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:39

Kaja schreef:
ilovejuno schreef:

En als dan die eigenaar eraan komt dan zeg je...
Ja jij lompe Vork je laat mijn toekomstige paardje toch niet achter zo'n hek staan... ben je nou helemaal Sigaar ....hahahaha

Ik vind het (by the way) een heel leuk veulen om te zien op de foto!
Laat je even weten als je de nieuwe trotse eigenaar bent??

jah haha.

tuurlijk laat ik het weten dan ga ik metteen 1000000 foto's maken Tong uitsteken hebben jullie ook wat te zien he. haha ga ik jullie lekker jaloers maken Clown Vork haha

morgen ga ik erheen trouwens dus krijg ik het hopelijk te horen. Haha!
haha en metteen effe wat foto's maken.

ik ga dan denk ook metteen even op de moeder rijden. Tong uitsteken

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 09:53

Slecht nieuws jammer genoeg Verdrietig

we waren er gister naar de markt geweest waar die meneer ook zou komen en toen vroeg ik of hij er nu genoeg over had nagedacht en het ermee eens was(met het bod).maar toen zei ie zo van dat hij er zelf heel veel geld voor had betaald (met de dierenartskosten en voer enzo denk dat die bedoelde)en toen noemde die een bedrag op, maar dat weet ik niet zeker meer wat dat was ( ik weet wel dat het een heleboel geld was)toen zei hij dat hij had gezegt hoe langer we wachten met kopen hoe meer geld het veulen kosten ( 100 euro pe maand zei hij) maar dan word het veulen tog op een gegeven moment veelste duur? Hij zei ook dat hij het veulen nie perse weg wou hebben( en dat wou hij eerder wel) .
En het veulen is ook nog maar 7 maanden dus ik vond het ook genoeg geld wat we ervoor hadden geboden.Ons pap heeft het nu opgegeven jammergenoeg.
Een andere meneer zei ook dat je met hem niks kan beginnen.

Ondertussen dat ik nog die menneer die menneer aan het overhalen was had ons pap het al opgegeven en was met iemand anders aan het praten. Later toen ik er bij ging staan merkte dat ze het iets hadden over dat hij ook nog paarden had staan.
Ik vroeg aan ons pap waar het over ging ( hoezo nieuwschierig Bloos )
en toen vertelde hij dat die meneer ook nog zat paarden had staan (jong en oud en allerlei rassen) en dat we wel een mochten komen kijken. Dus gaan we er zaterdag kijken Haha! En hoop ik dus daar ook iets te vinden.

Ik vind het echt jammer dat hij het aanbod niet aannam want wij wouden het veulen graag hebben.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:55

morgen gaan we er al heen ben benieuwd of we daar iets tegenkomen

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 23:11

Haha!