Zou ik hem verkopen?,,,,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:05

Met die prikkeldraad moet je me alsjebliefd niet confronteren, hier word ik heel boos van. Je doet net of ik een klein kind ben waar je tegen aan het praten ben. Het is een gehuurde wei en ik wou onmiddelijk de prikkeldraad weg en dit mocht dus niet daarom hebben we er een stoomdraad verschillende centimeters voorgespannen en toch heeft mijn paard het nog voor elkaar gekregen om erin te blijven hangen. En nee ik wil geen verzorg paard niet meer ik rij nog 3 jumpingpaarden buiten mijn paard. Ik vind dat jij wel makkelijk praten hebt hoor. Ik moet alles maar zelf zien te regelen, ik heb geen ouders die alles van paarden kennen en mij erin bijstaan. Dus hou je comentaar maar voor je eigen. Ik ben bijna 18 en ben dus ondertussen wel oud genoeg om beslissingen te nemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:02

Prima"]
[quote="flair schreef:
dit is niet l*llig bedoelt maar waarom koop je in godsnaam een paard met draversbloed als je wilt springen, je hebt neem ik aan voor je hem kocht gereden, dan heb je dus ook gemerkt dat zijn galop niet goed is en hij waarschijnlijk niet geschikt zou zijn voor springen.

En wat betreft de reactie waarin stond dat je paard er voor jou is en jij niet voor je paard dat vind ik helemaal onzin, ik ben er net zo goed voor Flair als zij voor mij.

Dit is nou precies de reden waarom je goed na moet denken voor je een paard koopt, een dressuurruiter koopt toch ook geen springpaard dan kan je toch verwachten dat het niet gaat klikken.

(ik hoef hier geen boze reacties op dit is gewoon mijn mening)

Heeeeelemaal mee eens. Dom dom dom. Daarom ben ik er altijd zo tegen dat jonge kinderen een paard nemen. Ze kunnen niet in de toekomst kijken en zien niet wat je allemaal tegen kan komen. Alles leuk leuk leuk, maar dan is het toch niet helemaal wat het leek. Ik zal noooooit mijn kinderen een paard toevertrouwen als ze jonger zijn als 18. Maarja. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).Dit had je dus kunnen zien aankomen. En het paard is de dupe. Wij hebben een 100% draver op stal en het heeft jaren geduurd om het te leren galloperen. En nog kan hij het niet echt goed, maar de eigenaresse heeft veel geduld. En ze wist waar ze aan begon.
[/quote]

Pardon? Je vervalt wel erg in cliché 's hoor. Wat heeft leeftijd daar nou mee te maken? Menig kind van 14 heeft meer hersens en verstand van paarden dan een volwassene . Menig volwassene heeft zich ook wel eens verkeken op een paard, en een paard gekocht dat achteraf niet bij hem paste. Je weet nu eenmaal niet waar je interesses komen te liggen. Niet als kind of jong volwassene, maar ook niet als je ouder bent. Je weet niet wat er op je pad komt te staan. Als je dat zeker zou weten zou denk ik menigeen zich van ellende door zijn hoofd schieten. Niemand weet of hij over 5 jaar zijn paard nog wel kan betalen. Laten we het nog erger stellen: met deze economische situatie kan iedereen vanaf morgen zijn baan wel kwijt zijn. En hoe graag ik het wel zou willen, mijn paard kan niet leven van lucht alleen.

Als iedereen die een paard koopt hem zou houden tot aan zijn dood, dan zouden er helemaal geen oudere paarden te koop komen staan. Daarmee ontzeg je menig beginnend ruiter een super leerpaard. Je ontzegd jezelf de kans om door te groeien in de sport, doordat je gedwongen bent op het niveau van je eigen paard te blijven steken. Iedereen zou wel willen dat hij een tweede Bonfire op stal had staan. Maar niet iedereen heeft de kennis en de kunde in huis de capaciteiten van zo'n paard naar voren te halen. De ruiters die dan wel de capaciteiten zouden hebben, zouden vastgeketend zitten aan hun eigen paard omdat ze niet verder kunnen.

Het kan best zijn dat je voor jezelf hebt uitgemaakt dat je je paard nooit zou verkopen en blij bent met de prestaties die hij aankan. Dat heb ik in mijn geval ook gedaan. Maar dat mag je zeer zeker niet van een ander verwachten.