Bitloos beter evenwicht bij paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Re: Bitloos beter evenwicht bij paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:43

Zal ik zeker doen ! Haha! Heb iig al 2 keer hulp aangeboden gekregen , ben ik ook erg blij mee Ja *LOL*

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:44

Ik weet niet of dit al gezegd is hoor maar ik ben te lui om alles dor te lezen Knipoog.

Je kan natuurlijk ook in het begin bit en bitloos combineren. Dan weet je dat je het bit kunt gebruiken tijdens een noodgeval maar je laat het teugeltje lekker los. Als je het bit helemaal niet hoeft te gebruiken kun je op een gegeven moment gewoon het bit weglaten.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 23:05

Lijkt me inderdaad ook wel een optie .........maar hoe zet je dan zo'n hoofdstel in elkaar ? Of is dat een erg Blond vraag ? Of heb je een soort "combi" hoofdstel ?

En nee hoor .... dat was nog niet gezegd Knipoog

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 01:10

www.equestriannomads.nl

hier kan je zulke hoofdstellen kopen !

je kan het bit afzonderlijk er aan bevestigen , heel goed om paarden te leren bitloos te reageren

ik heb hem gekocht voor mijn jong paardje !

je hebt 2 paar teugels , 1 aan het bit en 1 aan het neusstuk .
je rijdt met de teugels van het neusstuk en reageert je paard niet neem je heel even de teugels van het bit op tot hij reageert , dan laat je de teugels van het bit terug los en neem de teugels van het neusstuk op ! dit is in het begin even wennen want je moet snel kunnen wisselen van teugels op de juiste moment !
op deze manier kan je zelfs een temperamentvol paard leren reageren op bitloos rijden !

het hoofdstel is ook afwasbaar en er zijn speciale neusstukken die lekker zacht zijn aan de binnenkant om schuren te voorkomen

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:19

Okee , bedankt ! Haha!
Ik zal straks even gaan kijken Ja