1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

Re: 1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:55

tja ben wel ns waar nog studente maar oke Clown
Ik betaal royena ook geheel zelf.
en ga dus buiten haar om ook nog naar school en naar t werk en natuurlijk nog vrienden ( ja Tong uitsteken)

Ik heb royena nu in voledig pension staan, dat is opzich erg lekker, natuurlijk moet ik daarvoor meer werken als anders, maar daar in tegen heb ik meer tijd voor haar en voor andere dingen.

volpension kost hier 150euro, ik heb een fjord die best wel even een dagje stil kan staan, en zo doende doe ik het als volgende:

maandag; school tot 4 uur 6u thuis, eten huiswerkmaken, paardrijden.
dinsdag; school tot 2 uur 4 uur thuis, paardrijden, huiswerk eten.
woensdag; stage, royena word gereden door bijrijder of heeft een rustdag.
donderdag; school tot 12 u 2 uur thuis, rijden, huiswerk, eten.
vrijdag; hele dag naar school, royena een rust dag (go wat heeft ze t toch goed Clown )
zaterdag; 's ochtends rijden, 's midag's werken tot 's avonds
zondag; werken, royena heeft een rustdag of word gereden door bijrijder.

Ik heb wel het geluk dat ik momenteel iemand heb die haar ook rijd.

Ik vind het wel druk, vinantieel is het ook moeijlijk, het kan natuurlijk ook goedkoper, alleen zit je dat met de overige verzorging.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Haha!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:22

Ik zit ook een beetje met dit dilemma.
1 inkomen en een eigen huis. Ik zou dol graag een paard willen hebben, maar hier in de randstad liggen de pensionprijzen best hoog, en de stallen liggen niet direct in de buurt. Op de zomerdag op de fiets te doen, maar nu in de winter als ik om 18u van mijn werk thuis kom dus echt niet.
Dan zou er dus een auto moeten komen. En dan komt het financiele probleem. Een paard zou ik wel kunnen onderhouden, maar een paard en een auto waarschijnlijk niet. Als ik nu een auto nodig heb dan leen ik die van mijn ouders. Die vinden dat geen probleem, maar als ik straks elke dag een auto nodig zou hebben om naar stal te gaan, dan zullen ze hier zeker niet mee akkoord gaan.
Dilemma dilemma

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:42

Marsu schreef:
Ik zit ook een beetje met dit dilemma.
1 inkomen en een eigen huis. Ik zou dol graag een paard willen hebben, maar hier in de randstad liggen de pensionprijzen best hoog, en de stallen liggen niet direct in de buurt. Op de zomerdag op de fiets te doen, maar nu in de winter als ik om 18u van mijn werk thuis kom dus echt niet.
Dan zou er dus een auto moeten komen. En dan komt het financiele probleem. Een paard zou ik wel kunnen onderhouden, maar een paard en een auto waarschijnlijk niet. Als ik nu een auto nodig heb dan leen ik die van mijn ouders. Die vinden dat geen probleem, maar als ik straks elke dag een auto nodig zou hebben om naar stal te gaan, dan zullen ze hier zeker niet mee akkoord gaan.
Dilemma dilemma

Ik heb net zo iets, maar heb een stal op 10 min. fietsen van mijn huis. In het weekeind (in elk geval zaterdagochtend) een auto voor de boodschappen en als ik eens iets groots moet verslepen naar stal. Als dat door de week moet moet het in de fietskar passen. Mijn leven draait inderdaad om paard en werk. 's Morgens er even langs, naar mijn werk en daarna weer om te rijden, wandelen of wat dan ook. Daarna eten, even voor de TV en naar bed (waar ik meestal te laat inlig, maar goed gaat steeds beter.)

Het hangt er dus geheel vanaf wat je prioriteiten zijn, of je dit wil. Ik heb gekozen voor een stal waar ze overdag buiten komen en in de zomer de wei op kunnen. Anders had ik verder weg gestaan en minstens 100 euro meer moeten betalen. Dit bevalt me veel beter, omdat de paarden daar ook niet buiten komen. Voor mij weegt dat niet op tegen het hebben van een binnenbak.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:07

Wij hebben 1,6 inkomen, gewone banen, hoor! We hebben 2 puberkinders(duur!) , een koophuis, een heel oude auto, veel fietsen, en ja, ik heb een paardje. Hij staat in een voor deze omgeving normaal geprijsde pensionstal. Zijn voer is vrij duur. Bezuinigen? Ik koop spullen voor mijn paard tweedehands of goedkoop nieuw. Even speuren op internet en sommige winkels hebben een paar maal per jaar flinke uitverkoop.
Mijn man en kinders zien er prima uit en eten net als ik gezond en goed. Daar bezuinigen we niet op.
Tijd......heb ik niet veel. Een paard kost toch zeker 20 uur per week!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:08

Het is wel te doen hoor. Ik heb een eigen huis, een auto en een paard. Gelukkig heb ik ook een vriend die bij me woont! Ik werk parttime en als ik geen vriend zou hebben en we niet zouden samenwonen zou ik fulltime moeten gaan werken om al die dingen nog te kunnen.

Ik ben absoluut geen big spender. Ben altijd al heel spaarderig geweest. Ik vind het wel belangrijk om er netjes bij te lopen maar ik koop veel kleding in de uitverkoop. Uitgaan doe ik eigenlijk nooit omdat ik dat dus niet meer zo leuk vind.

Mijn sociale leven schiet er inderdaad wel bij in. Mijn sociale leven speelt zich voornamelijk af op stal.

Maar mijn paard is het allemaal dubbel en dwars waard.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:30

Waar je ook goede afspraken over moet gana maken, is wat je vriend er dan allemaal van gaat vinden als je wel een eigen paard koopt. Op dit moment zou die waarschijnlijk zeggen dat het hem niet uitmaakt, totdat het moment komt dat je niet meer ff bij hem kunt zijn maar gewoon een paard hebt staan waar je dan naar toe moet gaan...

Dat heb ik nu dus...Ik woon nu 2 jaar saampjes, dat gaat op zich heel goed...Alleen hebben we telkens mot omdat ik steeds naar sjors heen ga. Ik ben zelfs al minder gaan werken (naar 32 uur zodat ik drie middagen vrij heb en dan dus naar sjors kan gaan, zonder dat me vriend me "mist" . Nu is standaard in het weekend dat er een ruzietje komt omdat ik gewoon lekker relaxt met sjors aan de gang wil gaan, en dus niet kan zeggen omstreeks welke tijd ik thuis ben. Dat valt dus steeds vaker niet in goede aarde bij hem. Met als gevolg dat ik me weer ga haasten om sjors weg te gaan zodat ik eerder thuis ben...en dat is natuurlijk niet lekker rijden...

Goeie en duidelijke afspraken dus Knipoog

Kwa uitgaven valt het ook reuze mee omdat sjors relatief goedkoop staat, namelijk allincl voor 125 per maand, ruimgezegd incl verzekering etc dus ongeveer 160 euro... Wij hebben1 auto een scooter en best wel een lux lekker leventje... Ik moet je wel zeggen wij huren nog, das dat is natuurlijk wel goedkoper als koop...

Maar goed veel succes verder Lachen

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:01

Hoi,

Toen ik op mezelf woonde ( huurflat ), had ik een auto en leasde een paard ( wel zelf wormkuren, hoefsmid en entingen, betalen ).
Later leerde ik mijn vriend kennen en leasde we twee paarden en hadden we twee auto's.
Toen moest ik van baan veranderen omdat het te zwaar werd voor mij, maar daardoor ging ik minder verdienen, dus er ging een auto de deur uit.
Toen wilde we groter gaan wonen ( eengezins woning ), kopen kon niet want ik had mijn tweede jaar contract en de lasten werden dan een stuk hoger, als met de huur woning. Dus wij hebben een grotere woning gehuurd, hierdoor kregen we natuurlijk hogere lasten, dus we besloten om met 1 paard te stoppen ( het andere hadden we ruim een jaar daarvoor gekocht ). Helaas werd mijn contract niet verlengd omdat er een hoop locaties dicht gingen ( volgens mij was het omdat ik een hernia had gekregen, dus te lang ziek ). Dus weg inkomen van mij.
Inmiddels werk ik wel, maar het is een variabel contract van 15 tot 30 uur, dus ik heb veel minder inkomen. Oke het ging nog wel.
Maar nu, wij hebben besloten te trouwen, dus hard sparen, maar helaas kreeg mijn paardje twee weken geleden weer last van zijn rug, dus dit keer op naar de kliniek, nu ben ik wel verzekerd maar krijg natuurlijk niet alles terug, dus nu wordt het heel zwaar.
Je moet ook kijken naar meerdere dingen.
Je hebt je pensionstal, je smid, je entingen, de tandarts, spullen voor hem, kleding voor jezelf, misschien lesgeld, je wormekuren,eventueel je verzekering.
En echt waar je hebt altijd iets nodig.
Op dit moment gaan ook alle andere dingen omhoog, eneco, ziekenfonds, gemeentelijke heffingen en ga zo maar door.
Ook zal je nog wel geld opzij moeten zetten voor bv een wasmachine die kapot gaat, of als je een auto hebt voor apk keuringen of beurten.

Je sociaal leven krijgt inderdaad wel een deukje.
Ik ging toen ik alleen was zonder paard en man, minimaal 3 keer in de week uit, kocht gewoon kleding om uit te gaan en ging op vakantie.
Uit gaan doe we eigenlijk niet, want we zijn blij als we thuis zijn want je moet ook je familie en vrienden nog wel eens zien, dus als je dan een avond voor jezelf hebt...
Wij gaan 6 keer in de week naar ons paard ( mijn vriend rijd 1 keer in de week op een manege paard in een les, ons eigen paard longeert hij alleen of hij gooit hem in de paddock )
Daarnaast werken we dus allebei, hij 40 uur plus altijd overwerk op vrijdag, en dan hebben we allebei nog een cursus.
Ook hebben we nog een huishouden ( en we zijn echt netjes ), een kat en 2 konijnen.
Er zijn periode's dat er veel op hem neerkomt daar ikzelf ook een ( erfelijk ) rugprobleem heb.
Maar wij zijn dan nog samen.
Mijn advies is, zorg dat je op jezelf zit, en een auto hebt en dat je alle vasten lasten ( maand en jaar ) kunt betalen en daarnaast nog een beetje kan leven.
Kijk desnoods voor een lease paard, want dat is altijd wat goedkoper.
Het zou zonde zijn als je een paard hebt en je moet het weg doen omdat je op jezelf wilt wonen of omdat je je lasten niet meer kan betalen.

Succes, pharlap.

roxyagaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:03

Hallo,

Marsu, Er is wel een stalling in de buurt hoor ! Knipoog wel 3 zelfs !!
groetjes manon

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:28

Ik woon dan nog wel thuis, maar heb een vriend, straks 2 bijbanen en nog een studie verpleegkunde en straks een eigen paard. Ik heb namelijk de mogelijkheid om mijn verzorgpaard (fjord) over te nemen. Hij staat op een kleine pensionstalling, waar ik dan aan stalling 80,- in de maand kwijt ben, hierbij komen dan nog de hoefsmid, wormenkuur en jaarlijkse inentingen bij + evt. dierenarts. Ik wil dit gewoon heel graag. Omdat ik daar ook wel eens een dag of 2 niet hoef te komen, want dan zetten de eigenaren hem voor mij buiten en geven hem ook te eten. Het is gewoon een heel makkelijk beestje in de verzorging/omgang...vermaakt zich ook prima een dag op de weide! Haha! Aangezien hij elke dag lekker naar buiten komt! Daarom neem ik (nu) ook nog geen paard dat hoog in het bloed staat!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 01:47

Ben nu samen met mn vriend de reacties aan het nalezen....
Dapper, thja ben 'em voorzichtig al een btje aan het voorbereiden en aan het kneden hoop dat het lukt. _/-o_
Inderdaad lijkt het me zeer verstandig om afspraken met degene
waarmee je dus je leven deelt.
Zijn eerste reactie was; over de financiën alles wat ik aan m'n
toekomstig paard spendeer hij ook op zn bankrekening kan zetten
voor computerspul, jaahhh een computerliefhebber is het... Haha!

Wat ons beide ook niet leuk lijkt om langs elkaar heen te leven.
Dus wat dat betreft zou het wel een uitkomst zijn dat er iemand is
die hiervoor uitkomst biedt.

Ach, wat dat betreft heeft hij gelukkig geen hekel aan paarden.
Hij vindt eerder het onnodig de activiteiten die er mee
worden gedaan. Hij heeft eerder zo iets van laat dat beest toch lekker
in het weiland staan. En ik denk dan laat die elektronica met rust... Tong uitsteken

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:58

Ik woon nu sinds juni bij mijn vriend in (2 studentenhokken).. maar heb voor mezelf gezegd dat ik pas een paard ga kopen zodra ik ook echt weet dat ik hem kan onderhouden, wil niet voor de keuze staan, paard eten of ik eten.
Ik wil al helemaal niet voor de keuze staan, Sanet arm of paard verkopen.
Ik wacht af tot mijn vriend in ieder geval een vaste baan heeft en we anders wonen. Eventueel pas tot ik ook een baan heb (oeiii, dat duurt nog wel even). Ik wil gewoon graag zekerheid hebben, en zeker niet mijn spaargeld er aan opofferen, dat is echt voor nood!
Voor nu heb ik gewoon een bijrijdpaardje en houd ik 1 avond in de weer Peruaanse Pas bezig Haha! Heeft zij ook wat te doen... Knipoog Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 07:17

Ik zit al een tijdje met hetzelfde dilemma. Ik woon samen, we werken allebei bijna fulltime, hebben een koophuis, een dure auto en een nogal druk sociaal leven. Op dit moment heb ik een bijrijdpaard waar ik dolgelukkig mee ben, maar die staat te koop.
Mijn vriend vind dat ik maar moet gaan kijken voor een eigen paard. Maar ik krijg er aardig de zenuwen van. Nu redden we het financieel makkelijk, alle rekeningen worden op tijd betaald zonder dat we er last van hebben, en we houden nog ruim over. Maar ja, als er dadelijk een paard is hoe gaat dat dan? En wat als er dan geen geld is, gaat hij mij dat dan kwalijk nemen. Ik weet dat ik mezelf dan dingen ga ontzeggen om iedereen een beetje blij te maken.
Nu moet ik zeggen dat ik qua geld nogal lastig ben. Toen ik puber heeft mijn vader het heel zwaar gehad, en hadden we echt heel weinig geld. Ik had toen twee paarden en die moesten natuurlijk verkocht worden. Ik denk dat ik me daar nog altijd schuldig over voel.
Ik ben er nog niet uit, en ben bang dat dat ook niet gaat lukken. Zolang ik nog niet 100% zeker weet dat ik het wil doe ik het gewoon niet, dat lijkt me maar het verstandigst. Ook al betekent dat dat er nooit een paard komt.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:09

PaysBas schreef:
Wat ons beide ook niet leuk lijkt om langs elkaar heen te leven.
Dus wat dat betreft zou het wel een uitkomst zijn dat er iemand is
die hiervoor uitkomst biedt.

Ach, wat dat betreft heeft hij gelukkig geen hekel aan paarden.
Hij vindt eerder het onnodig de activiteiten die er mee
worden gedaan. Hij heeft eerder zo iets van laat dat beest toch lekker
in het weiland staan. En ik denk dan laat die elektronica met rust... Tong uitsteken

Wat bij mij heeft gewerkt: Laat hem zijn digicam (als jullie die hebben) meenemen naar het paard. Samen een buitenrit maken, hij op fiets en jij op paard. Jij voor fotomodel spelen en hij filmen/foto's maken. Is ie er meteen uit en sportief bezig Knipoog . Dan bij thuiskomst mag hij heerlijk achter de pc om er een leuk filmpje van te maken. Heb je er zelf ook nog weer iets aan!
Zo heb ik zelf al een paar uur film op tape staan, inclusief leuke muziekjes eronder gemonteerd en foto's tussen geplakt... Haha!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 15:09

Riëtte schreef:
Wat bij mij heeft gewerkt: Laat hem zijn digicam (als jullie die hebben) meenemen naar het paard. Samen een buitenrit maken, hij op fiets en jij op paard. Jij voor fotomodel spelen en hij filmen/foto's maken. Is ie er meteen uit en sportief bezig Knipoog . Dan bij thuiskomst mag hij heerlijk achter de pc om er een leuk filmpje van te maken. Heb je er zelf ook nog weer iets aan!
Zo heb ik zelf al een paar uur film op tape staan, inclusief leuke muziekjes eronder gemonteerd en foto's tussen geplakt... Haha!

Heb hem net jouw suggestie laten lezen:
Leuk idee op zich. Alleen ben ik zelf niet zo into film/foto. Aldus m'n vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:17

Mijn vriend werkt fulltime, ik partime (door ziekte, geen uitkering, dus extra geld)
Voorheen werkte ik ook fulltime en dan ging er idd veel tijd in de paarden zitten als je beide vrij was.
In de zomer was het helemaal geen probleem, dan ging hij lekker motorijden.
In de winter ging hij regelmatig mee.

Nu werk ik dus partime, dus meestal was ik dan smiddags wel bij het paard geweest. Of ik moest helemal voor pampus liggen, dan reed hij s avonds ff met me er naar toe om te knuffelen Ach gut

Financieel konden wij het goed doen, ook met mijn partime baan.
We zijn gaan samenwonen en hebben toen meteen een koophuisje gekocht.
Maar dan zijn we verder geen luxe mensen, dus steeds nieuwe spullen en kleren doen we niet.
En vakantie vinden we ook niet zo leuk.
Maar wel lekker eten en natuurlijk de hobbie van mijn vriend, de motor.

Ondertussen zijn we zo gezegend dat de paardjes lekker bij huis staan. Lachen

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:47

Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst eens een half jaar tot een jaar een paar honderd euro apart te houden voor je denkbeeldige paard. Zo kun je kijken of je het op kunt brengen. En als het lukt heb je gelijk wat geld achter de hand Knipoog

Als je een paard hebt, dan moet ie toch wel heel hoog op je prioriteitenlijstje staan vind ik. Mijn vriend en vrienden kunnen voor zichzelf zorgen, mijn paard niet.

Daarnaast moet je voor jezelf uitmaken wat je precies met het paard wilt. Zelf ga ik 4-5 keer per week, maar ze staat dan ook op een stal waar wordt gemest en waar ze buiten komt. Een stal waar ze niet buiten komen en waar je zelf moet mesten kost weer een paar uur extra.

Ik zou ook nooit een paard willen als ik het zonder bijrijder niet financieel en/of qua tijd zou redden. In principe moet je het in je eentje kunnen redden.

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:22

Citaat:
Daarnaast moet je voor jezelf uitmaken wat je precies met het paard wilt. Zelf ga ik 4-5 keer per week, maar ze staat dan ook op een stal waar wordt gemest en waar ze buiten komt. Een stal waar ze niet buiten komen en waar je zelf moet mesten kost weer een paar uur extra.

Ik zou ook nooit een paard willen als ik het zonder bijrijder niet financieel en/of qua tijd zou redden. In principe moet je het in je eentje kunnen redden.

Jaha, en vorige week kwam ik er achter hoe moeilijk het is om het allemaal alleen te moeten doen. Ik kreeg de griep en moest me 's avonds nog wel, zo ziek als een hond, naar mijn paardje slepen om zijn stal uit te mesten... Verdrietig

Ik heb ook een huurhuis, 6 katten, een auto en mijn paard staat op een pensionstalling die 200,- euro in de maand kost. Ik heb een goede baan dus het gaat allemaal wel maar ik kan bijvoorbeeld niet meer op vakantie. Al was het alleen al omdat ik de zorg voor mijn paard (en katten!) niet zomaar uit handen durf te geven!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:37

Hoe we het elke maand halen? Nèt, of nèt niet! We zitten nooit ruim, laat ik het zo zeggen.
We verdienen allebei normaal, hebben een koophuis met hypotheek, verzekeringen en al die poespas, plus 2 auto`s en dus 1 paard. Ik probeer niet te veel op het eten te bezuinigen, maar ga ook nooit naar de AH ofzo. In de winkel pak ik met opzet de eigen merken, en laat vriendlief thuis! Haha!
Eigenlijk zou ik op mn benzine kunnen sparen, maar vaak ben ik te makkelijk en pak toch de auto naar het werk ipv de fiets. De auto van mn vriend rijdt niet zo zuinig, en kost redelijk veel benzine per maand. Verder koop ik ook veel in de uitverkoop (kleding), en gaan we niet vaak uit of naar het restaurant. Ook sparen we elke maand een bepaald bedrag, en leggen we Belastinggeld (eens per jaar) en vakantiegeld opzij.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:24

Ik moest toch wel even lachen toen ik dit zo las... Soms denk je echt waar doen we het voor. De meeste paardenbezitters hebben standaard geld-tekort, tijd-tekort, deuken in hun sociaal leven... wat een drama.
Ik bedenk me altijd maar dat ik later gewoon lekker geen kinderen neem, aangezien je dan volgens mij precies dezelfde dilemma's hebt. Ik weet soms ook niet hoe ik het later moet gaan doen. Studeer nu nog dus word gesponserd door thuis, maar later...
Mijn paard heb ik wel zelf gekocht (lang gespaard) en staat dus ook op mijn naam. Zodra ik stop met studeren en ga werken moet ik hem in principe zelf gaan betalen. En de kans is groot dat ik dan maar even wacht met op mezelf wonen, of verhuis naar een goedkoper studentenhuis nog even. Het brengt gewoon enorm veel beperkingen met zich mee, een paard hebben.
En niet paardenbezitters snappen daar vrij weinig van, daarom speelt bij veel mensen hun sociaal leven zich op stal af met "lotgenoten".
Maargoed ik bedenk me altijd maar dat iedereen kinderen ook kan onderhouden en dat je daar niet zo vaker over hoort van "ik kan ze niet betalen", en dat een paard waarschijnlijk even veel geld kost als ehhh twee kinderen?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 00:39

Ben voorlopig nog maar aan het doorsparen Bloos
M'n vriend is igg niet tegen het idee dat ik een eigen paard wil.
Gelukkig maar. Moet wel een reserve hebben voor het longeren etc. Haha!

Wat ik van iedereen lees dat ze het net redden qua tijd en helaas
op allerlei leuk dingen moeten bezuinigen. Thja het ene leuke laat
je voor het andere leuke.... Een vakantie met je paard bijv. een weekje
vrij en dan onbeperkt knuffelen met het dier etc. ipv op de tijd te
moeten letten is nooit super. I know...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 08:43

Mijn man en ik werken allebei (hij 40 uur en ik 24 uur), hebben een zoontje van 3, rijden beide een auto en hebben 1 paard. Mijn man doet het financiele gedeelte betreffende het huis etc. en ik het paard en het huishoudelijke gedeelte zoals boodschappen. Gelukkig sta ik op een stal waar de kosten laag zijn (€ 200,= all in dus ook entingen en wormenkuren). Qua tijd voor mijn paardje gaat het prima: vaste avond les, maandag en dinsdag werk ik niet en dan ga ik of voordat mijn man naar zijn werk gaat (7 uur op stal) en als het goed weer is gaat ons zoontje mee; woensdag t/m vrijdag of direct uit mijn werk of gelijk na het eten zodat we 's avonds ook nog samen zijn met het gezin en het weekend fiets mijn man en dan heeft mijn paardje meestal 1 vrije dag. Ik denk dat je gewoon afspraken moet maken. Hebben wij ook gedaan voordat ik mijn paardje kocht. Kijk, als je vriend er niet volledig achter staat zal ik er nog eens goed over nadenken want er gaat inderdaad veel tijd inzitten.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:49

Ik ben nog student met een eigen pony. Mijn ouders betalen niets voor mij mee. Nou heb ik mijn pony wel samen met mijn schoonzusje gekocht, dus dat scheelt wel. Ik lees over dure stallen van 150 euro. Nou wij betalen samen 220 euro per maand. Daar komen nog losse kosten bij. Ik sta nu ook op het punt om wedstrijden te starten.
Verder heb ik ook een vriend en zit nog op school, loop stage en heb een bijbaantje. Doordat we het samen doen rij ik 3-4 x per week, waarvan 1 dag prive les die ik ook nog moet betalen. Het is zeker op de centen letten en bekijken of je het ervoor over hebt om dingen te laten. Zo ben ik niet dol op uitgaan, mij veel te druk bij ons in de stad. En op zaterdagavond filmpje kijken met vrienden is toch een stuk goedkoper. Ook is er verschil is merkkleding en gewoon leuke kleding. Die prioriteiten liggen per persoon anders.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:22

over een paard hebben met 1 inkomen kan ik niets schrijven, ik zit al 17 jaar aan dezelfde vent vast Tong uitsteken . ik ben al eel jong begonnen met rijden en ook mijn droom was ooit een eigen paard. wij hebben eerst lange tijd druk gespaard en bij onze ouders blijven wonen en toen hebben we een leuk huisje gekocht van 1 inkomen en helemaal naar onze zin in kunnen richten. ik ben op een gegeven moment 20 uur gaan werken, omdat we alles financieel goed op een rijtje hadden en de eerste jaren geen grote uitgaven hadden en toen hebben wij tommy gekocht.
hij staat op een pensionstal nog geen 2 kilometer van ons huis.
de dagen dat ik niet werk kan ik dus overdag naar tom gaan, in de weekenden gaan we vroeg en wij hebben nog tijd over om samen andere leuke dingen te doen (en pim heeft ook nog genoeg andere hobbies naast paardrijden)
wij zijn dus pas een paard gaan kopen toen we zeker wisten dat we de tijd en het geld hadden.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:44

Wij werken allebei, hebben een huis, 1 hypotheek, 2 auto's , 1 hond, 1 kat en 2 paarden.
Gelukkig staat alles gewoon thuis. Maar inderdaad het sociale leven is 80% paard gericht.
En tijd is hetgeen we altijd te kort komen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:09

Pfoe wat zitten er veel mensen in het zelfde schuitje.....

Ik woon samen met mijn vriend, we hebben in juli een huis gekocht, druk aan het verbouwen, allebei een fulltime baan en daarnaast ook nog twee paarden.....

Daarom heb ik vorige maand mijn Z2 paard verkocht, ik heb er nu nog maar een. Financieel hadden we het wel gered, maar qua tijd en stress.....
Ik ga elke dag om kwart voor zeven van huis, ben zes uur weer terug. Ik zag, toen ik twee paarden had, mijn vriend eigenlijk alleen bij het eten en 's avonds kon ik nog net welterusten uitbrengen voordat ik in slaap viel. En daar had hij wel wat problemen mee......