Fleur heeft ook papieren, van het Mérens stamboek. Ik heb ze alleen moeten inleveren toen ik het paspoort kreeg. Heb dit altijd al raar gevonden, maar het zal wel! Het paspoort wat ik nou heb, is mijn eigendombewijs.
Pinky heeft geen papieren. Eigenlijk zelfde verhaal als Honey, hele afstamming bekend, maar als veulen niet ingeschreven en dat kan enkel via dna. Aangezien dat zo'n 500 euro kost, en ik niet kan bedenken waarom hij beter zou zijn als hij wel papieren had, laat ik het niet doen.
Mijn overige pony's (Fellow, Marjon, Senna en Kaya) hebben wel volle papieren.
mijne heeft geen papieren, maar ik rijd recreatief en vind het dan niet nodig om 2000euro (en de rest) meer te betalen voor de papieren..
ik ben heel erg blij over de kwaliteit van mn paard en het uiterlijk (benen, darmwerking, gangen, ...)
nuja ik vertel er wel bij dat ik de vorige eigenaar ken waar ze al altijd bijstond.. ik weet m.a.w dat ze altijd op tijd ingeënt is en gecontroleerd door de DA en hoe oud ze is..
denk wel niet dat ik een "vreemd" paard zonder papieren zou kopen.. niet omdat ik de papieren zo belangrijk vind, maar ik wil zeker zijn van de leeftijd en de kwaliteit van het paard..
voor de rest: een paard is een paard en wordt heus niet mooier/braver door zijn papieren.. het is niet omdat mijn vader en moeder (bijvoorbeeld) geslaagde advocaten zijn dat ik er ook ééntje zal worden..
Ik heb een KWPN en een BWP Ik heb ook twee "papierloze"shetten. Een van de shetten is dragend dus straks is "papierloos" hier in de meerderheid. Ik heb toch "ja"gestemd. Eigenlijk zonder er bij na te denken...
Nee Via moeders kant geloof ik wel, ik weet daar in iedere geval de afstamming van. Hij was ook een ongelukje, je kent het wel, 2 jarig hengst over de heinig gejumpt et voila