Het eerste paard dat ik zou kopen, was mijn verzorgpaard. Ik had hem twee jaar gereden en mee gesprongen. Tijdens de keuring heeft de veearts hem maar weer terug gezet. Die keurde hij nooit goed... Ik heb hem nog door twee andere veeartsen laten keuren, en hetzelfde verhaal.... Helaas ging de koop dus niet door. Toen tranen, maar ben er achteraf blij om. Hij had spat en hoefbeenverkalking.
Toen kwam er een ander paard. Die hebben we niet laten keuren. Een gegeven paard kijk je niet in de bek...
Die hebben we twee jaar geleden weggebracht vanwege artrose. Maar wel zeven jaar plezier van gehad. Toen kwam de volgende. Die hebben we alleen klinisch laten keuren. Na een jaar had hij HKO fase 4. Die staat nu dus op de wei ( met penioen
)
Toen weer opzoek naar een ander paard voor de sport.
de volgende... Die werd klinisch goedgekeurd maar was op de foto's niet goed. Geen koop dus.
Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een super paard! Hij is helemaal binnestebuiten gekeerd, en zelfs twee maal rontgenologisch gekeurd.
Ik heb ook nog twee ponnys. De ene heb ik gekocht toen ze 10 mnd. was, en dus niet gekeurd. De andere heeft een mini keuring gehad. Dus zonder rapport.
Dus keuren, Ja altijd. En afhankelijk van het aankoop bedrag ook rontgenologisch. het kan je een hoop ellende en geld besparen.