natuurlijk bekappen. Springen? Nadelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: natuurlijk bekappen. Springen? Nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:36

je kan altijd hoefschoenen aandoen als je gaat springen
van Marquis schoenen weet ik dat je zelfs stiften in kan draaien en ik heb video's gezien dat ze er onwijs hoog mee springen (of het B.L.M is weet ik niet, heb ik geen sjoege van)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:16

smurf schreef:
je kan altijd hoefschoenen aandoen als je gaat springen
van Marquis schoenen weet ik dat je zelfs stiften in kan draaien en ik heb video's gezien dat ze er onwijs hoog mee springen (of het B.L.M is weet ik niet, heb ik geen sjoege van)

Ik ben helemaal niet weg van hoefschoenen. Lijkt mij dat die wel heel veel krachten aan moeten kunnen wil je daar mee springen. Een ijzer zit vast aa nde hoef, maar gaat een hoef niet schuiven in een hoefschoen, hoe strak deze ook zit? En hoe zit het dan met de verhalen van beschadigde ballen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:22

ik gebruik hoefschoenen, je moet die dingen zorgvuldig inlopen, zodat er een beetje eelt op de hoefballen komt, als je ze de 1e keer aantrekt en je gaat meteen springen en uren rijden, dan komt het niet goed.

Ik spring zelf niet en rijd geen dressuur, dus misschien zou je de dames van Marquis eens een mailtje kunnen sturen met je vragen.
Ik ben vorig jaar op een voorlichtingsavond van ze geweest waar ze video materiaal hadden van behoorlijk hoog springende paarden en crossende paarden enz.

Ik ben in het begin 1 x een schoen verloren omdat ik hem niet strak genoeg had opgepompt, verder nog nooit

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:35

Hoefschoenen mogen toch pas vanaf 1 april??? Lijkt me sterk dat je daar al veel mensen mee hebt zien springen dan. Vork

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:57

Ik vind het dan nog een verschil of ze voor een voorlichtings avond een vidoe maken of dat je er iedere twee weken mee op concours kan ook op nat gras.
Ook dat ga ik niet testten als een ander ich geroepen voelt dat te doen dan prima.

Bij natuurlijk bekappen moett je paard wennen op die hoefschoenen moeten ze wennen dat is in het begin ook niet confortabel voor je paard.
Ik vind het allemaal heel prachtig en fijn dat het voor veel mensen werkt maar ik ben band dat het echt ook een beetje een trend is. Sommige mensen zijn er zuper mee gebaat, zoals Smurf.

Ik hoor van verschillende mensen dat ze zo blij zijn met natuurijk bekappen maar ik heb nog niet een reactie gelezen van iemand die famatoek wedstrijden rijd en er ook zo blij mee is.

Ik heb het er niet voor over mijn nek te breken terwijl ik het uitprobeer maar als mensen natuurlijk bekappen en het hele zomerseizoen probleemloos bij de paarden hoger dan het L springen hoor ik het graag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:01

Citaat:
Ik hoor van verschillende mensen dat ze zo blij zijn met natuurijk bekappen maar ik heb nog niet een reactie gelezen van iemand die famatoek wedstrijden rijd en er ook zo blij mee is.

dat is eenvoudig te verklaren hoor, maar dat zal elders moeten, want dat hoort niet in dit topic

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:06

Die foto is niet fijn

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:14

annegti schreef:
Hoefschoenen mogen toch pas vanaf 1 april??? Lijkt me sterk dat je daar al veel mensen mee hebt zien springen dan. Vork

Beetje off topic, maar is het dan toegestaan vanaf 1 april om wedstrijden te rijden op schoenen?
en wat voor soort wedstrijden dan? want bij endurance is het wel toegestaan.

Ben wel erg benieuwd eigenlijk!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:46

Citaat:
Lijkt me sterk dat je daar al veel mensen mee hebt zien springen dan

ik heb er persoonlijk niemand mee zien springen, mijn interesse ligt daar namelijk niet.

Ze zullen de video van Marquis wel hebben gephotoshopt dan dus, reeds...... ofzo.... maar ik heb het op die video gezien, die overigens niet Nederlands was maar Duits, want meneer Marquis is een Duitser evenals mevrouw Strasser Clown