Wat doen jullie (bevroren bak)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Wat doen jullie (bevroren bak)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:32

Citaat:
Elady.. bevroren is gewoon niet goed, veel te harden oneffenheden en ijs is al helemaal uit den boze.
Ik was ook helemaal niet van plan te gaan rijden/longeren in de bak, maar ik dacht: Hoe kan het dat ik andere mensen wel zie rijden in een bak en die van ons gewoon bevroren is Boos!

Kan ik niet optijd trainen dan bel ik de wedstrjd gewoon af. Ga niet voor banketstaaf rijden en ik heb Lady niet na het inrijden voor elkaar nadat ze een paar dagen niet heeft gelopen Boos!

Maar goed...even geduld dus. Zag dat het zaterdag 4 graden werd....geen bevriezing dus!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:25

Ik ga iedere dag nu met de trailer na een binnenbak omdat ik zaterdag met twee pony's wedstrijd heb. De ene dag met de een en de andere dag met de ander. De 3-jarige die ik rij staat gewoon stil.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:36

Zet de paarden er enkel even in, meer niet. Als ze zelf gaan hollen, laat ik dat lekker zo, ze weten vaak wel wat ze aankunnen (al houdt ik soms mijn hart vast Tong uitsteken)

Ik zit niet echt met een probleem dat ik de gelderse op conditie moete houden, of moet trainen...

Met Niekje vindt ik het een stuk lastiger. Maar daar kan je nog iig de weg mee hop, meeste delen zijn wel goed gestrooid, en nu de sneeuw weer weg is is het volgens mij wel goed te doen op de hoofdwegen en fietspaden.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:37

Dankzij m`n hersenschuddinkje mag ik even niet rijden, maar m`n vader heeft vanmiddag wel gewoon getraind met Hercules in de binnenbak. Het was glad bij de stallen, maar vaderlief heeft 40 jaar ervaring met het rijden op een truck. Daarom lukte het ook wel om heelhuids met auto, trailer & paard van stal te komen.

Verder mochten de drie oudste paarden vanmiddag spelen op het ontdooide pad/ de uitrit. Alleen belde er toen een dame om te vermelden dat er drie paarden 'losliepen' Cool (nee dus, want er zat een draad voor het pad langs).

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:52

Nou bij ons is het ook echt een drama
De bak wil je gewoon NIET zien...
De longeerbak ook niet...en wat is nou het probleem??

Bij ons staan ze dag en n8t binnen ze gaan niet naar buiten.
Ja Als je er zel fbent ja...Dan de enigste optie: Of in die BAGGER wei zetten , stappen op t erf, of naar buiten.
Maarja dat kan soms ook een probleem zijn want kim heeft 4 ijzers
Heel leuk dus Verdrietig

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:59

Ik rij op het moment ook niet. Bak is bevroren en ligt allemaal sneeuw in dus Homerus krijgt sowieso allemaal klopen. Ik laat ze wel in de bak een paar uur los lopen maar rij of longeer niet in een bevroren bak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:28

Een aantal hebben er bij ons nu vakantie, en 3 laden we regelmatig in de vrachtwagen om in een binnenbak te trainen. Deze 3 zijn ook de enigen die de wei niet op kunnen omdat ze ijzers hebben (en omdat er 2 hengsten bij zitten Tong uitsteken ). Alles zonder ijzers staat lekker de hele dag in de wei.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:41

Ik heb het 'geluk' dat ik mijn hand gebroken heb en sowieso niet kan rijden dus Knipoog Maar anders ga ik 4 keer per week naar de binnenbak en nog een keertje aan de hand op de straat.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:58

watben ik blij dat de eigenaar de bak helemaal vlak heeft getrokken. er ligt geen ijs of wat dan ook op. hij heeft zel de sneeuw ervan afgehaald.
ik kan dus gewoon in de bak stappen en draven. galopperen doe ik niet, ik denk dat de bodem daarvoor te hard is. maar wij hebben er van die snippers doorheen waardoor de grond niet te snel bevriest en water zeer snel wegtrekt

misschien een tip voor jullie?

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:36

vinci schreef:
watben ik blij dat de eigenaar de bak helemaal vlak heeft getrokken. er ligt geen ijs of wat dan ook op. hij heeft zel de sneeuw ervan afgehaald.
ik kan dus gewoon in de bak stappen en draven. galopperen doe ik niet, ik denk dat de bodem daarvoor te hard is. maar wij hebben er van die snippers doorheen waardoor de grond niet te snel bevriest en water zeer snel wegtrekt

misschien een tip voor jullie?

Goede tip idd

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:48

patos schreef:
Bij ons bevriest alleen de bovenlaag, dan is het een kwestie van even de sleep erover.

Bij ons is dat gelukkig ook zo. Pling De Agterbergbodem is 9 van de 10 keer gewoon te berijden,zolang het waterpeil in de sloot bewust laag wordt gehouden door de pomp. Tong uitsteken

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:03

Bij ons is de bak ook bevroren. Ik ben meer spelenderwijs gaan rijden, In de bak lkkr zonder zadel gewoon in stap lekker loswerken en hem goed aan de hulpen laten komen. En 1 of 2 keer een klein drafje maar merendeel stap.