Alleen in het weekend rijden, is dat voldoende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corazon

Re: Alleen in het weekend rijden, is dat voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:50

Ik dnek neit dat alleen in t weekend rijden genoeg is voor je paard.
Hji is nu al gewend om 3 a 4 x in de week te ridjen.
En trouwens als je neit langs kan komen moet ie alsnog beweging hebben .
Je laat hem tog niet die hele week stil staan tog????
Als ik jouw was zou ik een medeberijdster zoeken voor 5 maanden dan kan je met een gerust hart naar je stage.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:37

Dat je alleen in het weekend rijdt lijkt me niet zo'n probleem. Als je paard zomers op het weiland staat is dat al helemaal geen probleem. Maar tot die tijd staat je paard dus op een uitloop (paddock) van 50 vierkante meter??? Samen met 2 shetjes??? Dat vind ik wel weer erg klein dan. (is maar bijvoorbeeld 10 bij 5 meter!)

Als hij er dan de rest van de dag niet uitkomt lijkt mij dit wel een probleem.

Iemand die je paard dan doordeweeks wat aandacht en beweging geeft lijkt me dan wel fijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:19

Promessa schreef:
ik vind het een beetje weinig.
cker voor een kwpn'er..

als ik jou was zou ik een verzorgster zoeken want voor een kwpn'er is het wel lekker om regelmatig te werken en alleen in het weekend vind ik te weinig..

ik heb meerdere kwpn'ers gehad en gereden en bij die paarden merk je een hele erge werk drang. ze vinden het heerlijk om voor je te werken.
en daarom zou ik gewoon iemand zoeken die haar 2/3 keer in de week voor je rij.

Oh, en andere rassen niet Haha! ? Haha, ik vind dit een beetje onzin, elk paard is anders.

Ik vind het een super oplossing, paard staat lekker buiten, heeft beweging, en vriendjes!! Ik zou niet speciaal voor deze 5 maanden een verzorger zoeken, behalve als jouw paard (net als mijn paard) erg veel aandacht nodig heeft. Dat ligt er maar net aan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:14

als hij dus dagelijks enigzins beweging krijgt (dmv weide of paddock)
en jij in het weekend geen actieve dressuur training wil verrichten of een sportieve buitenrit van een paar uur wil gaan maken en je paardje accepteerd dat (niet ieder paard is daar blij mee) ja dan kan dat wel

ik rij ivm mijn gezondheid ook erg onregelmatig maar heb mijn eisen betreffende het rijden wel dusdanig aangepast dat ik nooit te veel vraag van mijn paard (ze krijgen de kans niet om moe te worden ...)nou heb ik ook oa reuma dus heb niet zoveel interresse meer in uren actieve buiten rit of zware dressuur en springtraining , maar toch ..

evt een bijruiter kan een oplossing bieden , maar als je net zoals ik een paardje hebt wat (schijnbaar) niet door een ieder gereden kan worden is dat vaak lastig een goede bijrijder/ster te vinden

en zul je dus je rijstijl en duur en tempo moeten aanpassen aan de mogelijkheden van je paard

een tip let op maandag ziekte !!! en koliek en spierbevangenheid
zeker als je "onregelmatig" of "weinig"rijd en pas je rijstijl aan , aan het paard

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:35

nou ik merk bij alle KWPN'ers dat ze meer werklust hebben dan andere paarden..
vandaar..
maar dat kan ook puur toeval zijn hoor Tong uitsteken
maar het viel me gewoon op