Wie kunnen er beter rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Wie kunnen er beter rijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:01

zwemmers schreef:
Dimitri schreef:
...aangezien dat je dan toch van het mannelijk geslacht bent, wat vindt jij!?

Hmmmm...... Tong uitsteken Ik rijd zelf niet, dus heb er eigenlijk geen ervaring mee (vroeger deed ik wel aan paardrijden) maar ik zal mijn mening wel effe geven Vork Ik denk dat het er niet aan ligt of je nou een jonge of meisje bent, als je dit wel als een verschil zult zien, zal er dan ook een verschil in huidskleur zijn?? Qua rijkunsten zal dit gewoon van je eigen talent afhangen. Er zijn jongens die meer lef hebben dan meisjes, maar er zijn ook genoeg meisjes die meer lef hebben dan jongens. Jongens zijn over het algemeen wat sterker. Meisjes zijn over het algemeen wat voorzichtiger, ze gaan wat gevoeliger met paarden om. Alles heeft zo z'n voordelen. Ik denk dat dit echt 1 van de weinige sporten is waar je het niet als voordeel hebt als je een jongen bent, of als je een meisje bent. Dit is denk ik een sport waar je vooral goed bent vanwege talent, en je eigen omgeving. Hopelijk is dit antwoord goed genoeg Schijnheilig

Niks op aan te merken.. Haha!

zwemmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:08

TOF Sigaar

ps: Maar ik rook niet Clown

zwemmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:24

Maar ik wil natuurlijk wel graag weten als er mensen zijn die er anders over denken, met natuurlijk de bijbehorende argumenten Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:27

... ik ben het met je eens en zeker ook omdat je zegt dat dit eigenlijk toch een sport is waar het geslacht niet uit maakt, een mannelijke hardloper op de olympische spelen zal altijd harder lopen als een vrouwelijke op diezelfde spelen ..maar voor ons favoriete knolhobbelen ben je gewoon of goed of niet goed, ongeacht wat je bent en mag zijn...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:34

zwemmers schreef:

ps: Maar ik rook niet Clown

Ik wel Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:38

Ik zeg mannen.....als ik bekijk hoeveel mannen er aan de top rijden en hoeveel vrouwen, en als je het dan procentueel bekijkt. Oke, mannen hebben misschien meer lef, maar ook lef heeft met goed rijden te maken in mijn ogen. Iemand met schrik zal nooit aan de top komen.

Maar dit is puur op cijfers beoordeeld. Er zal ongetwijfeld ook nog meer meespelen, vrouwen die kinderen krijgen enz.....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:43

zwemmers schreef:
Ik was net in gesprek met iemand en vroeg me ineens af Wie kunnen er beter rijen, Mannen of Vrouwen?
Er zijn veel meer vrouwen die rijen vergeleken met mannen. Hoe komt dit? Kunnen vrouwen gewoon beter rijen dan mannen, of komt het door iets anders?

Bij de dressuur heb je meer vrouwen.
Maar bij andere takken van paardensport heb je meer mannen, denk aan springen en mennen.

Waarschijnlijk zijn de mannen meer op avontuur uit en houden de vrouwen het liever bij rustig rijden zonder veel risico.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:49

ik denk dat iedereen gwoon goed kan rijden, mannen en vrouwen. het is maar net of je je goed in je paard kan verplaatsen en of je het vertrouwen van je paardje kan winnen. en mannen en vrouwen zullen dat allemaal wel kunnen zeker?!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:50

Ik heb ergens gelezen (volgens mij zelfs op Bokt) dat mannen wat bouw betreft beter geschikt zijn om paard te rijden, omdat hun heupen enzo anders in elkaar zitten is hun beenliggen automatisch beter.

WormBoy

Re: Wie kunnen er beter rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:14

Ja, daar was al eerder een leuke discussie over, maar zolang de zoekfuncties niet werken ... >;)

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:25

Ik denk ook wel dat het ligt aan dat vrouwen/meisjes het veel leuker vinden om aan paarden te frummelen enzo..
En mannen idd meer ruw zijn.
Net als voetbal zijn ook niet heel veel vrouwen/meisjes die dat doen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:28

ja dat kan idd wel waar zijn. k kan me niet voor stellen dat mannen/jongens het leuk vinden om knotjes en vlechtjes te vlechten voor een wedstrijd ofzo! Haha! haha zie t al voor me!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:31

Liesjuh schreef:
horselover23 schreef:
Ik denk dat je bij dressuur de mannen in homo's en hetero's ook nog kan onderverdelen. Haha!

Huh??

Ooit mannen in de dressuur gezien dan?? Dat zijn allemaal vrouwtjes.. Tong uitsteken

oa Tommie Visser, Hans Peter Minderhout (als ik het goed schrijf Haha! ) en zou zijn er nog wel meer waar ik zo gauw niet op kan komen!

Heb nog niet het hele topic gelezen, ga ik nu doen...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:43

Goed, dan nu mijn mening Knipoog

Ik denk dat over het algemeen mannen sneller kiezen voor springen en mennen (maar wat ik soms bij het springen zie, oef...) omdat ze over het algemeen meer lef en moed hebben. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk Haha!
Vrouwen kiezen eerder voor dressuur omdat (denk ik) het veel rustiger is. Ook hierin heb je natuurlijk uitzonderingen, Meredith Beerbaum bijv.

Het ligt over het algemeen aan iemands karakter en voorkeur wat hij/zij gaat doen in de paardensport. Ik ga niet generaliseren, wat ik zie overal goede en slechte ruiters, ongeacht man, vrouw, zwart, geel, wit of met paars haar.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:51

Paardennamen schreef:
Liesjuh schreef:
Huh??

Ooit mannen in de dressuur gezien dan?? Dat zijn allemaal vrouwtjes.. Tong uitsteken

oa Tommie Visser, Hans Peter Minderhout (als ik het goed schrijf Haha! ) en zou zijn er nog wel meer waar ik zo gauw niet op kan komen!

Heb nog niet het hele topic gelezen, ga ik nu doen...

Dat was dus precies wat Liesjuh bedoelde Tong uitsteken

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:52

Oww oud topic, stomme zoekfuncties ook..