Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PVE schreef:Ontheffingsmogelijkheid is tijdelijk.
Ontheffing van de chipverplichting kan aangevraagd worden tot 1 februari 2005. Na die datum
kan alleen nog ontheffing worden aangevraagd voor veulens van een merrie waarvoor al
ontheffing is verleend.
Citaat:... dat chippen het enige wettelijke identificatiemiddel zou zijn.
maar dit even terzijde en off-topic.
Kilian schreef:want wat is nu jullie bezwaar tegen de chip??? dat er iets in je paard gaat?
wat denk je dat er bij zo'n dna test gebeurd???
Citaat:want wat is nu jullie bezwaar tegen de chip??? dat er iets in je paard gaat?
wat denk je dat er bij zo'n dna test gebeurd???
Javayo schreef:Is het ook niet zo dat een chip voordelen heeft bij diefstal?
Een paard is sneller gecontroleerd op z'n aanwezige chip, dan door een dna controle... Dus ook makkelijker terug te vinden, lijkt mij toch een belangrijk voordeel van de chip!!
nano schreef:wat denk je wat paarden dieven doen die snijden een chip er uit.
paard van mijn oom was ooit gestolen chip was er uit gesneden en loop nu ergens rond in belgie (scheind)nooit terug gevonden dus.
nano schreef:bij mijn pony kun je de chip zo voelen en in de zomer zie je hem zitten dus daar hoeven ze dan niet lang nar te zoeken en kunnen ze er zo uit snijden.
Ik heb trouwens ook een keer een verhaal gelezen over een fjord die gestolen was die hebben ze op drie plekken op gesneden om de chip te vinden.