Hoe kan een pony rustig bij mij zijn dan bij haar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 10:33

heidiLOVER schreef:
Hmm.. rijd jij haar misschien vaker of zo?

Ja ik rij wel vaker ja Haha! doordat die bij haar heel vervelend is

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 10:37

ilufprincess schreef:
Dressage19 schreef:
Dit is nou zo'n penny meisje Knipoog Haha!

was er nog noooit eentje tegengekomen Vork

Maar ik weet niet eens wat een penny meisje is Stoom uit je oren wil iemand dat nou gewoon even zeggen wat dat is :S

Annetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:55

Dressage19 schreef:
Dit is nou zo'n penny meisje Knipoog Haha!

>;) Wat wil je nou met zo'n melding? Denk je dat dit leuk is voor de TS om te horen? Beetje onaardige en nutteloze opmerking. Houd 'm de volgende keer maar lekker voor je Knipoog

Zoals de andere al zeggen kunnen er veel redenen zijn waarom de pony bij haar onrustiger is:
- Ruiter is gespannen
- Ruiter doet teveel, of niet op de goede manier (bv grof)
- Ruiter heeft geen onafhankelijke zit en werkt pony tegen
- Ruiter vraagt teveel van de pony
- Pony kent de ruiter niet en is wat eenkennig
- Pony is onzeker en ruiter ondersteunt te weinig
- Pony heeft een paar keer met ruiter een rengalopje gemaakt en denkt dat het elke keer feest is

Welke punten van toepassing zijn kun je zelf het beste zien denk ik. Knipoog

lovelygirly

Re: Hoe kan een pony rustig bij mij zijn dan bij haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:57

Jij voelt je ontspannen en zelf verzekerd en dat voelt de pony ook Knipoog
En Misschien dat hij je meer aanvoelt dat hij zich beter op zijn gemakt voelt bij jouw Knipoog

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:03

Op mijn pony rijden ook 2 mensen. Ik rij daarbij hoger met hem en ben hem echt aan het trainen. De ander doet dat niet met hem. Als zij gewoon oefeningen met hem doet die hij al gewoon kan en dus niet veel nieuws van hem gaat, gaat het dus wel prima. Ik ben daarin tegen bezig met hem te trainen met aan de teugel te rijden. Hierdoor vraag ik veel meer van hem en daag hem meer uit. Omdat hij soms er geen zin in heeft of er gewoon tegen verzet, komt er ook vaak een bok of geklier uit. Maar dan puur omdat ik juist dingen van hem vraag, die hij of niet wil of nog iet kan. Misschien is dat bij jou ook het geval, denk dat je dat het beste zelf in kan schatten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:10

Jesus, nu snap ik wat sommige bedoelen dat de sfeer soms niet lekker is op bokt. Als iemand ook maar een beetje penny over komt, IS ze per defenitie een penny. Als jullie denken dat het een penny actie is, plaats dan gewoon niks.

ontopic: Ik denk ook dat het met vertrouwen te maken heeft. Mijn pony's zijn allemans vrienden, maar als er iets engs is zijn ze bij mijn pa en mij rustiger dan bij andere. Dat meisje moet dus haar vertrouwen in de pony terug krijgen *LOL*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:14

Citaat:
Nou ehmm hier is een foto van Shadow misschien helpt dat

Gestoord hoe zou dat moeten 'helpen' dan?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:19

capopjekop schreef:
Jesus, nu snap ik wat sommige bedoelen dat de sfeer soms niet lekker is op bokt. Als iemand ook maar een beetje penny over komt, IS ze per defenitie een penny. Als jullie denken dat het een penny actie is, plaats dan gewoon niks.

ontopic: Ik denk ook dat het met vertrouwen te maken heeft. Mijn pony's zijn allemans vrienden, maar als er iets engs is zijn ze bij mijn pa en mij rustiger dan bij andere. Dat meisje moet dus haar vertrouwen in de pony terug krijgen *LOL*

Ik ben geen penny meisje en als je dat wel denkt kan je mensen gewoon niet vertrouwen Knipoog Ik weet wel beter waarom zou ik opschepppen over wat ik doe dat gewoon zielig Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:22

Uhm niet banketstaaf bedoelt hoor, maar ik ben de laatste die je hier een pennymeisje noemt Knipoog mss beter lezen Tong uitsteken

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:33

capopjekop schreef:
Uhm niet banketstaaf bedoelt hoor, maar ik ben de laatste die je hier een pennymeisje noemt Knipoog mss beter lezen Tong uitsteken

ja weet ik maar ik moe t gewoon even zeggen Slapen Gaaaap

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:35

jé wat word er happerig op dit topic gereageerd.

ik vind inderdaat wel dat je zo wat naar complumentjes vist, maar t kan wel iets minder bijterig hoor Bloos

Jij hebt gewoon wat meer vertrouwen in de pony, zo word hij rustiger, zo loopt niet elke pony pervect onder elke ruiter.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:37

roylinde schreef:
jé wat word er happerig op dit topic gereageerd.

ik vind inderdaat wel dat je zo wat naar complumentjes vist, maar t kan wel iets minder bijterig hoor Bloos

Jij hebt gewoon wat meer vertrouwen in de pony, zo word hij rustiger, zo loopt niet elke pony pervect onder elke ruiter.

Ja sorry Bloos Maar Ik vind t gewoon een beetje dom als ze je penny meisje noemen terwijl t gewoon waar is Bloos ik wist ook niet hoe ik het anders kon omschrijven Verdrietig

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:54

Met jou zal het beter klikken waarschijnlijk. Of de pony houdt meer van jouw rijstijl, karakter,...