Welke stallenbouwers ben ik vergeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Welke stallenbouwers ben ik vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:47

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:53

Fasel schreef:
Maar je paarden moeten elkaar dan wel aardig vinden Knipoog. De onzen vinden dat niet zo en zo hadden wij dus, toen wij nog op pension stonden, regelmatig problemen.

Nu hebben we stallen waar ze hun hoofd naar buiten kunnen steken en bovendien altijd buiten kunnen lopen dus niet meer dat probleem.

Voorzover mij bekend is Fitz alleen dus heeft daar geen last van Knipoog

Als je de stallen groot genoeg hebt hebben ze de mogelijkheid in een 'veilige' zone te staan Haha!

Mijn paarden vonden elkaar ook niet zo aardig op stal,in de wei hadden ze genoeg ruimte ..

Kwestie van rangorde...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:14

Fitz is alleen maar hoe lang blijft dat zo? Knipoog. Want als je je eigen stek hebt en het niet meer afhangt van stallingskosten dan ben je gauw een paard rijker Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:10

Klopt, Fasel, Fitz blijft niet alleen Knipoog , dat zou niet eerlijk zijn naar het paard toe.
Maar Fitz is wel graag op zichzelf dus ik wil zo weer zo dichte binnenwanden zodat hij wel z'n privacy heeft. Als hij contact wil met zijn maatje, steekt hij aan de buitenkant maar zijn hoofd uit het raam.

Gerrie, het worden dus 3 losse buitenboxen, daar hebben we de vergunning voor aangevraagd.
En dan is systeembouw verreweg het meest praktisch.

Phia, bedankt voor de link!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:51

Persoonlijk zou ik voor de buitenkant van de stallen niet zo gauw voor kunststof gaan.
Ten eerste moet het met bv metaal verstevigd zijn, wil het niet vervormen o.i.v. zon (warmte); sommige kunststofsoorten verkleuren erg.

Wij hebben wel dikke kunststof 'planken' deuren, met versteviging in de holle 'planken', en op zich is dit voor binnen prima materiaal!

Hout heeft toch het voordeel dat je het kan behandelen als de kleur niet meer zo mooi is, met kunststof gaat dat niet.

Je kan ook zo'n bedrijf dat 'tuinhuisjes' en dat soort dingen bouwt eens vragen of die niet iets kunnen bouwen in een maat die jou past, en er dan paardendeuren en tussenwanden in zetten?

Fab en Fiek moeten elkaar ook niet, dus we hebben zelfs het traliewerk dicht moeten maken met platen, zodat ze elkaar echt niet meer zien.......ze begonnen tegen de muur te meppen, en dat is minder goed voor de beentjes Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:57

fabienne schreef:

Je kan ook zo'n bedrijf dat 'tuinhuisjes' en dat soort dingen bouwt eens vragen of die niet iets kunnen bouwen in een maat die jou past, en er dan paardendeuren en tussenwanden in zetten?

dat is ook wat ik geprobeerd heb uit te leggen
Ja

bij systeembouw kom je altijd uit op 3x3m per box..

correct me if i'm wrong...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 08:59

Bij systeembouw hoef je niet per se op 3 x 3 uit te komen maar je betaalt alleen meer Knipoog
Bij de meesten kun je wel een grotere maat krijgen.

Het kunststof van tegenwoordig is niet van de kwaliteit die eerst op de markt was. Wat ze tegenwoordig gebruiken schijnt kleurvast te zijn en nauwelijks te vervormen met warmte.
Bij hout is dat veel erger. Dat blijft werken.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:51

Ooops Bloos je vroeg toch laatst of ik wat meer info had over Inorko.... Ehum, die boxwanden hebben ze bij ons op stal gebruikt. Moet eerlijk zeggen, die staan zeker meer dan 10 jaar en zien er nog uitstekend uit. Binnenkort worden er 6 nieuwe buitenboxen gezet, zal straks eens vragen van welk merk het gaat worden. Kan je eens kijken hoe die er nieuw bij staan.

En op mijn vorige stal hadden ze Buitenhuis (www.buitenhuisbv.nl). Incl koperen knoppen en luiken in de schuifdeuren (waren binnenboxen). Daar waren regelmatig problemen met niet goed lopen van de schuifdeuren, er zijn zelfs paarden uit de boxen ontsnapt omdat ze niet goed sluiten. Zijn dure boxen en dan met een halstertouw omheen om de deur dicht te houden was geen fraai gezicht. Deze deuren hadden veel last van hout krimp, meer dan Inorko boxdeuren. Kwaliteit en soort hout maakt dus ook nog uit.

Mijn zusje heeft buitenboxen van Ascot en de schuifdeuren binnen is wel wat krimp in de wanden. Maar de buitendeuren en buitenombouw is van ander hout gemaakt (duurzaam en geen onderhoud) en daar is geen krimp te zien.