Paarden op wei met sneeuw????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:59

ik doe mn rijpaard dus niet naar buiten vanwege een hele gladde ijzeren plaat waar ze over heen moet en ijzers,,
ik vind t link om ze met 4kant ijzers naar buiten te doen, vooral Olly, want t maakt Olly niet uit of t glad of hard is die gaat wel tekeer..
tenkoste van mn ijzers, (der zit er al 1 los)..
en mn fokmerrie doe ik ook niet naar buiten want die eet sneeuw net zolang tot ze koliek krijgt,,,
die merrie eet: zand, zaagsel, stro...
alles .. die heeft al meerdere keren koliek gehad, dus daar ben ik wel wat voorzichtig mee..

maar aangezien die 2 niet op wei kunnen kan ik ANdoy ook niet op wei doen want die kan niet alleen staan,,
als die alleen staat vliegt die door alle draden heen..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:28

Bij mij staan ze ook lekker buiten Zelfs mijn pony met peesblessure speelt in de sneeuw Haha! Binnenhouden is voor hem geen optie, heb ik dit najaar 1 keer gedaan en toen heeft ie zijn voorbenen tot bloedens toe open gehaald Bloos!

Hij is het wel gewend om in de sneeuw te open. Hij heeft alleen voorijzers en mijn merrie staat rondom op de ijzers. ze zijn zelfs vanochtend nog naar de smid geweest.

Wel krijgen ze bij ons kuil op het land, ook als het niet sneeuwt

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:32

zeker niet zonder iets in de maag in de wei zetten! Sommige paarden zijn heel gevoelig en als die sneeuw eten hebben ze gelijk koliek. Anderen kunnen er wel tegen. Als ze veel sneeuw eten kunnen ze ook aan de racekak komen das ook vervelend als je paard hoes en je staat er achter *LOL*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:26

Ze zijn bij ons vandaag ook lekker naar buiten geweest. Als ze dagelijks buiten komen is het niet zo'n probleem en zullen ze niet erg gek gaan doen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:21

Ame staat gewoon buiten met de sneeuw Haha!
Maar die staat dan ook iedere dag buiten... Ze staat niet op ijzers, dus geen kans op proppen Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:24

Mijn paard staat ook gewoon buiten.. Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:26

Bij onze manege gaan de paarden ook gewoon op de wei als het gesneeuwt heeft.
Vaak vinden ze het ook nog geweldig als er zo'n witte laag ligt. Meestal gaan ze er meteen in rollen. Ik vind het altijd een geweldig gezicht om te zien Lachen

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:43

Die van mij gaat in iedergeval een paar uurtjes naar buiten, maar met dit weer wel wat minder....

Door de sneeuw krijg je van die klompjes onder de hoeven (ijzers)
Ik vet de hoeven dan altijd goed in zodat het minder snel blijft plakken en je het er makkelijker onderweg krijgt...