Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzy schreef:Ik wilde ook vlas proberen. Aanvankelijk wilde we de paarden gewoon op stro laten staan maar omdat Marco daarvan begon te eten, vervolgens in een smerige stal stond en rotstraal kreeg, heb ik nu zaagsel.
Maar ik vraag me echt af waar je dat vlas kan kopen, behalve bij de fabrikant? Gewoon bij de boerenbond?
Laatst stuurde er ons eentje naar Belgie toe, maar daar hadden ze nog nooit van vlas gehoord in de winkel. Ze hadden wel strooisel van het merk aubiose, is dat vlas? Het koste wel 9, 45 voor een baal, wat ik dan dus te duur vind. Zeker voor de bedragen die ik hier zie staan.
kamaron schreef:ik moet ff iets zeggen qua het pb-tje Teamspirit..het is beslist niet goedkoper...het is veel duurder dan stro of zaagsel
Ilindra schreef:Ik mest uit met een puingreep.
Dit is een vrij zware brede greep waar de tanden heel dicht op elkaar staan.
Met die speciale mestvorken voor zaagsel/vlas kan ik ook helemaal niets.
, het ligt dus niet helemaal aan mij
!
?
! ingeo"]
droog is het vast en zeker, maar ik vind het héél vervelend om uit te mesten, ik vind er gewoon geen (mest-)bal in terug
.
[/quote]
Dat probleem heb ik met twee van de drie paarden ook. Die tillen hun voeten niet op als ze door hun stal banjeren, en dan moet ik echt goed gaan zoeken naar de drollen. Bij de derde is het echt PERFECT. Zij houdt haar stal mooi egaal. Ik hoef alleen maar de hopen eruit te halen en klaar. Groot verschil dus tussen paarden onderling.
[quote="ingeo schreef:welke vork gebruiken jullie eigenlijk? ik heb er twee, een metalen en een kunststof, en ze werken geen van tweeën.
kamaron schreef:ligt montfoort in de buurt van Panningen of is dat er ver vandaan?