Bandageren slecht of goed???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:04

Zep schreef:
Als je veel met de zijgangen ed aan de gang gaat zijn bandages de fijnste soort bescherming voor een dressuurpaard. Je ondersteunt er ook het bandapparaat op de kogel wat mee.

Ben ik het niet mee eens hoor Tong uitsteken
Ik gebruik sinds een jaar de 3-1 gel beschermers van Indra. Echt geweldig!! Prijziger dan bandages maar minder bewerkelijk en de benen blijven koeler. ook voor pi-pa werk geven ze goede ondersteuning aan de kogels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:08

Hmmm... misschien moet ik die eens gaan proberen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:14

Het is even een rib uit je lijf maar 't is echt de moeite waar hoor.
Ik kreeg de tip van Nicole, die ze al uitgebreid had getest op duurzaamheid en bescherming.
Ik ben nu aan het sparen voor een stel witte Pling voor op les [en wedstrijd].

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 16:10

ow wist niet dat er zoiets was al...wat moet ik me daarbij inbeelden?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:00

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:27

Citaat:
De Beenbeschermer lijkt qua model op ander Medicine Boots - pijpkousen etc. De vergelijking houdt meteen op als U de Beenbeschermers goed bekijkt.

Bovenstaade is van hun eigen site, maar wat is dan het verschil tussen deze en bv professionals choice?
Maar het blijft toch gewoon neopreen wat je om zo'n been doet? Ik vind dat altijd zo zweterig, tenzij je die dingen hebt met afvoerkanaaltjes etc. Ik gebruik daarom toch het liefste bandages met eskadron onderlappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:26

Afbeelding
Deze zijn het

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:36

Maar wat is dan het verschil tussen die en de andere merken/neopreen dingen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:38

ach so...oke...ik snap!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 07:33

Hermesdeux schreef:
ja dat is ook zo hoor...maar ik denk dat weinig personen ook trainen met bandages......

Heb er net een opgenoemd! (Zonder de naam te zeggen dan.. Bloos Schijnheilig )
Traint alle paarden, elke dag, vierkant gebandageert En nee,. niet voor de mooi!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:12

Ik heb altijd gebandageerd, zelf met springen! (alleen de voorbenen dan he) Ik had er als reden voor dat de pony die ik toen reed altijd geirriteerd was bij zn voorbenen doordat er zandkorreltjes tussen de peesbeschermers gekomen waren. En daarbij vind ik het ook veel mooier!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:31

..ik doe het zelf wel graag met buitenritten..ik heb zelf fleece en ik vind ze helemaal goed!..heb het een keertje niet gedaan en ja hoor!...je rijd met een stelletje eentje houd haar paardje niet op genoeg afstand en trapt een gat achterin zn pees..had ik toch mooi kunnen voorkomen...in de bak rij ik vaak met peesklappers maar als ik meer tijd heb, toch ook met bandages!....( en het staat zo leuk!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:36

Ik heb nooit precies begrepen waar bandages voor dienen in bijv. de dressuur-sport, maar ik kan me niet voorstellen dat het slecht is als ze gewoon goed aangelegd (zegmaar) zijn en als je ze niet te vaak gebruikt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:50

Dimitri schreef:
je rijd met een stelletje eentje houd haar paardje niet op genoeg afstand en trapt een gat achterin zn pees

Heb jij bij een buitenrit peeskappen op de achterbenen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:24

Ik train mn pony meestal met fleece bandages, knalroze Haha!
Het gaat mij meer omdat ze nog weleens aan wil tikken, het kleurtje is puur een extraatje Tong uitsteken

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:37

Ik bandageer Montana eigenlijk ook heel vaak (vooral als ik les heb).
Kijk, ik ondervind er toch niets van hinder van en Montana ook niet en daarbij staat het nog een keertje heel verzorgt!
Aantikken is zo ongelooflijk snel gebeurt, paard moet maar even verschieten ofzo en je kan het al voorhebben.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:11

Ik heb even wat offtopic gemuts verwijderd.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:31

kijk wij rijden NOOIT met bandages maar goed wij zijn ook springers Knipoog . imo worden die benen veels te warm door die bandages.. en mogen ze zich een keer flink aan tikken dan heb je niet zo heel veel aan bandages , dan heb ik ze liever een peeskap om!! maar jah ieder zijn eigen mening toch? *LOL*

Jasmijn76

Re: Bandageren slecht of goed???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:07

Cassidy: denk dat je me verkeerd begrijpt(of ik ben zo onduidelijk Haha! )..iik doe ze juist bandage's om met buitenritten!!!...Ik had het een keer niet gedaan (dus alleen VOOR peesbeschermers)..en toen kwam er eentje van achter aan kachelen en trapte achter op zn pees..dus daarom voor mij, met buitenritten bandage's!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:09

Vraagje aan Jippie: zijn die Indra ook met neopreen gevoerd? Oftewel: zijn ze hetzelfde als de Aktion 3-in-1 beschermers? Want die heb ik voor rondom, maar heb toch het idee dat het been eronder warmer wordt dan met een Eskadron onderlap en een bandage.

Ik rijd zowel met bandages (altijd met onderlappen, ook bij fleece) als met pijpkousen als met 3-in-1 beschemers, ik heb ze allemaal in mijn kast liggen. heb ik haast, worden het de pijpkousen, heb ik geen zin om te bandageren, de 3-in-1 beschemers. Heb ik tijd en zin Haha!, de bandages Knipoog.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 11:13

nu plaats je tijd en zin boven functionaliteit....heb je geen mening over wat je denkt wat beter is en meer bescherming biedt?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:36

Hermesdeux schreef:
nu plaats je tijd en zin boven functionaliteit....heb je geen mening over wat je denkt wat beter is en meer bescherming biedt?

Zeker wel Knipoog. Ik geef de voorkeur aan bandages, maar omdat dat dus nogal tijdrovend werk is, ben ik ook tevreden met mijn 3-in-1 beschermers (4 stuks, dus rondom) of mijn pijpkousen en strijklappen. Hoe dan ook, mijn paard staat 4-kant in de bescherming als hij los gaat, gelongeerd wordt of als ik hem rijd. Ik denk dat ik meer beenbescherming in de kast heb liggen dan een gemiddelde ruiter Clown.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:44

haha oke dan! is alleen maar goed toch?! Maar nu is het wat duidelijker!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:01

Mijn bezwaar tegen bandages is de temperatuur die hoog kan oplopen onder de bandages en dat is niet goed voor de pezen. Steun bieden ze nar mijn idee niet dus geloof ook niet dat ze de benen van het paard daardoor zwak maken.
Ik heb liever peesbeschermers omdat je dan minder 'spul'aan je paard hangt. Daarbij kunnen ze beter tegen modder en nattigheid.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 16:04

[quote]Zeker wel . Ik geef de voorkeur aan bandages, maar omdat dat dus nogal tijdrovend werk is, ben ik ook tevreden met mijn 3-in-1 beschermers (4 stuks, dus rondom) of mijn pijpkousen en strijklappen. Hoe dan ook, mijn paard staat 4-kant in de bescherming als hij los gaat, gelongeerd wordt of als ik hem rijd. Ik denk dat ik meer beenbescherming in de kast heb liggen dan een gemiddelde ruiter .

Dit vond jij dus...maar dan snap ik niet dat als jij vind dan bandageren het beste is voor je paard dat je daar dan tijd boven zet...dat zou mij nou niet interesseren als ik mijn paard daar beter mee bescherm...

Maar goed...ik ben toch voor de peesbeschermers Knipoog