inrijden: snel antwoord!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:59

Ligt eraan. De een kan na 100 lessen nog niet goed rijden en zitten. En iemand anders heeft de basis al door na 5 lessen. Ligt er ook een beetje aan wat voor lessen het zijn. Ik denk dat je meer leert als je priveles neemt of in een kleine groepsles.

Ik denk dat ik niet kan oordelen over hoe jij rijdt.
Ik heb zelf een fjord ingereden. Ik zelf er 3 x op gezeten en er reed al een beginner op 10 min. Dus het ligt ook echt aan het paard.

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:41

maar die geke rijd 5 jaar ongeveer, ze heeft zelf een fries ingereden en dat deed ze heel goed! dus denk ik dat ze wel kan helpen, maar later als ie echt goed is ingereden zou ik er zelf ook wel op willen, maar om te zeggen dat nienke mij het slachtoffer wil laten spelen is wel erg bot! zij weegt 65 kilo ongeveer en ik maar iets van 55 dat scheelt wel ongeveer 10 kilo. en ik heb zelf een berichie 8ter gelaten op marktplaats!

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:30

Ik vind dit allemaal gezwets. Als jij denkt dat je dat kan, moet je het vooral proberen en als het baasje denkt dat jij het kan helemaal. Kan best zijn dat jij na 13 lessen beter kan rijden dan iemand anders na 213 lessen! Weten wij veel! Je komt er alleen achter of je het kan als je het ook werkelijk doet. Als je straks 37 bent, net als ik, dan denk je misschien: "wat ben ik toen een halve gare geweest!" Clown Maar daar kun je allicht van leren. Veel succes!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:55

joeygurll schreef:
maar die geke rijd 5 jaar ongeveer, ze heeft zelf een fries ingereden en dat deed ze heel goed! dus denk ik dat ze wel kan helpen, maar later als ie echt goed is ingereden zou ik er zelf ook wel op willen, maar om te zeggen dat nienke mij het slachtoffer wil laten spelen is wel erg bot! zij weegt 65 kilo ongeveer en ik maar iets van 55 dat scheelt wel ongeveer 10 kilo. en ik heb zelf een berichie 8ter gelaten op marktplaats!

Ja, maar 55 stuiterende kilo's zijn minder erg dan 65 niet stuiterende... Zo vind mijn paardje t vreselijk als mn vriend (absolute beginner) van 70 kilo gaat rijden, terwijl ze mij en mn zusje met zn 2-en (samen 110 kilo) helemaal niet erg vind.

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:22

dat klopt mygra1, maar ik denk, mylano, dat ik het beter niet kan doen! het is wel een hengst dus wel erg wild! dus helpt geke

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:37

Lieve meid.
Natuurlijk is het geweldig om een pony in te rijden, en nog veel leuker dat je vriendin je wilt helpen.
Maar je kán na 12x paardrijden niet goed zitten, je zult de pony in alle opzichten hinderen en belemmeren, met alle gevolgen van dien.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:44

Emytje schreef:
Ik denk niet dat je te groot voor de pony bent, maar ik denk wel dat je het inrijden beter aan een meer ervaren iemand kan overlaten. Je zegt zelf maar 13 lessen gehad te hebben, misschien dat die Nienke de pony beter zelf in kan rijden. Ik vind het in ieder geval geen goed idee om een pony in te rijden als je nog maar zo weinig ervaring hebt, ondanks dat iemand bereid is je te helpen.

helemaal mee eens..
Ik rij ook nog maar een jaar en een paar maanden.. Zelf heb ik dan nog geen ervaring om een welsh in te rijden..

Greetzz

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:46

ik doe het ook niet, maar GEKE helpt en rijd hem in! maar ik ga wel longeren

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:55

mylano schreef:
Ik vind dit allemaal gezwets. Als jij denkt dat je dat kan, moet je het vooral proberen en als het baasje denkt dat jij het kan helemaal. Kan best zijn dat jij na 13 lessen beter kan rijden dan iemand anders na 213 lessen! Weten wij veel! Je komt er alleen achter of je het kan als je het ook werkelijk doet. Als je straks 37 bent, net als ik, dan denk je misschien: "wat ben ik toen een halve gare geweest!" Clown Maar daar kun je allicht van leren. Veel succes!

Over gezwets gesproken!!!! Iemand die 13 rijlessen heeft gehad moet het verboden worden een pony/paard zadelmak te maken. AFBLIJVEN je doet meer fout dan goed!
Zet er een doorgewinterd ruiter op met véél ervaring en onafhankelijk zit en een zachte hand. Geen discussie over mogelijk. Dit is pennypraat en de ruiter breekt op deze manier haar nek, en het paard over de emmer en grote kans later niet meer te handteren.

Denk toch eens serieus na!!
Laatst bijgewerkt door pegassa op 23-01-05 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:58

ja, maar ik Rijd toch niet meer in!!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:59

Kijk dat is al beter daar kun je ook heel veel van leren en wie weet als je meer ervaring hebt kun je nog genoeg paarden inrijden....

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:01

Ik snap uberhaubt niet hoe je hier zelf ooit serieus over hebt kunnen denken. Nog afgezien van de eigenaar en sommige in dit topic.
Kennelijk willen ze je zien verongelukken.

Wacht nog maar 5 jaartjes en hopelijk heb je je intussen ontwikkeld tot een ervaren ruiter mét het juiste gevoel om paarden te kunnen beleren.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:12

Met zo weinig les vind ik niet dat je een pony kunt inrijden
Dit moet goed gedaan worden.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:35

Hallo bokkers, lezen wij nog wel wat de TS zegt?! Of willen we allemaal onze mening heel duidelijk vertellen?
Deze meid typt nu al minstens 4 berichten dat zij het niet meer gaat doen.
En bovendien gaat ze nog naar de basisschool, wat verwacht je dan van een meisje van die leeftijd? Commentaar op de eigenaar kan ik begrijpen. Advies kan ook op een positieve manier gegeven worden hoor.

Meid, ik vind het een goede beslissing dat je er van afziet. Een pony inrijden is een grote verantwoordelijkheid (je vormt hem voor de rest van zijn leven) en ook niet geheel onder risico, helemaal als de pony een hengst is.

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 11:44

ik rij hem dan niet in maar ik vind het een schatje!!! dus daarom wil ik hem wel blijven verzorgen inclusief diego en trudy! en trudy (fries) mag ik rijden! wel onder begeleiding

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:45

Nou, prima opgelost toch!
Veel plezier met rijden en lessen.

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 11:47

maar ik ga wel lekker longeren!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:34

joeygurll schreef:

Helpt jouw met inrijden...toch Verward
beetje vaag verhaal... Die gekke heeft op de 1e blz 7 jaar ervaring en nu 5 jaar...Word dat straks 3 jaar Verward

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:57

ik zou het niet doen.
Jij hebt t trouwens over een welsh b als ze 1.37 is. Bijna een welsh c zelfs Knipoog
claudia: viel mij ook op Clown