Ik vind het heel normaal hoor, dat je dat vraagt! Ik heb nu ook een nieuwe verzorgpony, en die moet ik ook voeren, uitmesten etc!! Vind ik hardstikke leuk!
Vind het nergens op slaan dat die mensen dan gelijk afhaken!!
Cissi_D
Geplaatst: 31-12-01 17:08
Ik vind dat je dat best van een verzorgster kan vragen. Al helemaal als je ziet wat er allemaal tegenover staat.
Ik rijd nu al een half jaar op Niño omdat zijn bazin een hernia heeft. Haar vriend zorgt voor Niño maar als hij geen tijd heeft mest ik z'n stal uit en zet ik z'n voer klaar. We hebben daar niet veel luxe (geen binnenbak, alleen een buitenbak die erg vaak nat is en dus kan ik ooit een week ofzo niet rijden) maar het verzorgen hoort er toch ook bij?
Tot een tijdje geleden reed ik een paar keer per week op Mozart (nu niet meer omdat ik het te druk heb met Niño), dan mestte ik ook z'n stal uit, zette ik z'n voer klaar en gaf hem z'n medicijnen etc.
Ik heb zoiets van, als ik later een eigen paard heb moet ik 'm toch ook verzorgen en ik wil graag iets terug doen voor iemand waarvan ik zomaar op zijn/haar paard mag rijden.
Chrystal-gek
Geplaatst: 31-12-01 18:58
Nou zeg, als ik geen eigen paard had gehad en bij jou in de buurt woonde, had ik het wel geweten. Dan had dit mij een prachtkans geleken.
Een paardje zowat voor je alleen, met zowat alle faciliteiten die je kunt wensen, binnenbak, gratis les, wat wil je nog meer? En je hoeft er niet eens voor te betalen in ruil voor wat dingetjes doen voor jou op die stal? Ik zou het wel weten.
Kijk, meebetalen vind ik eigenlijk best ok, maar dan moeten er wel duidelijke afspraken zijn. Als je in ruil voor het meebetalen andere dingen moet doen, vind ik het ook ok. Je krijgt er beide toch een boel voor terug? De bijrijder maar ook de eigenaar hebben er baat bij, of je vraagt gewoon een fiks bedrag voor een bijrijder, dan laat je hem of haar gewoon de keus, ook de dingen er omheen of anders betalen.
Willen ze dit niet (meehelpen) dan weet je eigenlijk al genoeg en is het tijd om weer verder te gaan zoeken.
Ik zoek zelf ook een bijrijder, en bij mij zouden ze ook veel mogen doen, maar de meesten vinden de afstand een groot probleem. Het gaat bij mij vooral om het rijden, dat ze gewoon beweging krijgt op de een of andere manier, door mij of een bijrijder, en de bijrijder zou dan een superkans volgens mij krijgen. Sta op een pensionstal, dus veel hoeven ze niet te doen, behalve het rijden en de verzorging er omheen wat met het rijden te maken heeft dus, het enige wat ik er dan bijvraag is een klein beetje op de stal van Chriss te letten en ik vraag een kleine bijdrage, al is het alleen voor de zekerheid van mij en dat ik hun een kans geef wat ze op de manege niet zouden krijgen. Ze krijgen er veel voor terug als ze eenmaal mn vertrouwen hebben, mogen dan veel doen met mijn paardje, zelfs wedstrijden enzo, maar in het begin veel in overleg, zou ik het gaan vertrouwen enzo dan veel minder overleg, als ik maar weet dat we op dezelfde lijn staan, dezelfde opvattingen hebben, en zoniet, dat je mn opvattingen dan maar navolgt, ook al denkt de ander er anders over, want het blijft mijn paardje.
Veel hoeven ze niet te doen behalve het rijden, daarom vraag ik er een kleine bijdrage voor als het zo geregeld kan worden, zo niet dan niet ook goed.
De laatste tijd is het heel normaal dat je ervoor gaat meebetalen (en bij mij zou het echt niet veel zijn hoor) en het zou bij jou dan ook heel logisch zijn dat ze ipv betalen dan meehelpen. En zoveel is het toch niet? De stal van het paardje uitmesten, de anderen ook binnenhalen/buitenzetten en helpen met voeren? Dat doe ik nu ook al terwijl ik toch dik voor de stal betaal, maar dat verwacht ik niet van mijn bijrijder, ja misschien een keer als ik ziek ben of op vakantie ofzo, maar normaal niet. En ik zou het dan juist mooi vinden als ik er meerdere mocht rijden, ja niet elke dag maar bijvoorbeeld zaterdags als je meer tijd hebt wel.
angelfire
Geplaatst: 31-12-01 23:09
ik vind het ook stom dat ze zo stom reageren!!! En als je echt van paarden houd is dat voeren en uit de wei halen enz. geen moeite!!! toch? en vooral niet als er zoveel luxe is!!!!!!
Spirit
Geplaatst: 31-12-01 23:16
Ik vind het helemaal nergens op slaan dat ze zo reageren!!! Wat maakt het nou uit om even te voeren, of uit de weide te halen? Is toch juist leuk! Tenminste, dat vind ik dan. Ik zou het helemaal geweldig vinden als ik zoiets zou mogen doen, logisch dat je daar dan wat hulp voor terug verwacht! Ik vind het helemaal niet raar hoor, als ze dat niet willen doen dan zullen ze maar weinig vinden volgens mij. Maar mensen die zoiets er niet voor over hebben vind ik het niet eens waard om een paard te mogen verzorgen, het gaat bij hun alleen maar om rijden. Onzin toch!?
Gwen
Geplaatst: 01-01-02 19:48
Ik heb altijd verzorgpaarden gehad en nooit een eigen paard. En bij dat verzorgen heeft ook altijd de hele rataplan er omheen gehoord. Gelukkig maar, want anders was ik vast ergens anders gaan kijken voor een verzorgpaard! Ik vind al die andere dingen juist zo leuk om te doen, ook voor andere paarden die ik verder niet verzorg of rijd. Vroeger bij het ponycentrum liep ik al altijd te sjouwen met strobalen en weet ik wat nog meer en later heb ik op de manege heel wat gangen schoongeveegd en stallen uitgemest. En toen de eigenaar van de pensionstal waar we nu staan ziek werd, hebben we met alle stalgenoten al het werk overgenomen. En nu dat niet meer hoeft mis ik het toch wel!
Ik vind dus dat je absoluut niet teveel vraagt. Mits er dan duidelijke afspraken gemaakt worden over het hoe, wat en wanneer, maar dat regelt zich meestal vanzelf wel.
Missy
Geplaatst: 01-01-02 20:11
wat een onzin dat ze stil worden als ze gewoon wat werk erbij moeten doen.Beter dan betalen toch.Als je echt voor het paard moet zorgen,uitmesten en alles,dan is het bijna je eigen paard. Wat jij beschrijft is echt een droom.als ik dichterbij(veeeeel dichterbij)woonde zou ik geen seconde twijfelen.Ik heb in het weekend nooit wat te doen,dus wat is er nou toffer dan de hele dag bezig zijn.En doordeweeks heb ik eigenlijk ook nooit wat te doen
nee,het is absoluut niet teveel gevraagd
Patricia
Geplaatst: 01-01-02 20:22
Waar woon je? Dit is echt IMO een superkans! Ik vind dat je dit prima kunt vragen aan een verzorg(st)er, zeker als er zoveel kan en mag met je Niqua. Ik vind het dus ook belachelijk dat sommigen hiervoor bedanken alleen omdat ze moeten uitmesten of moeten voeren. Echt, ik had het wel geweten als ik bij je in de buurt woonde.
abcfgd1
Geplaatst: 02-01-02 20:19
Ik vind het heel normaal dat je dat vraagt... En ik vind het raar dat mensen dan meteen stil zijn, je houdt toch van paarden, dan is het toch juist fijn om met ze bezig te zijn zonder alleen te rijden, mesten is helemaal niet zo erg en je hebt meteen contact met het paard, in de wei is het toch alleen maar schitterend om te zien hoe die paarden zich gedragen enzo! Als ik een verzorgpony zou willen dan zou ik volgens mij 2x zo blij zijn met zo'n oplossing, dan ben je tenminste echt met de dieren bezig en je hoeft ook nog niks te betalen!!
Kus, Frederike
joyce B
Geplaatst: 02-01-02 21:21
Hai Sophietje, Mijn mening is niet origineel, maar ik wil toch even vertellen dat diegene die bij jou mag rijden en verzorgen zijn of haar handjes dicht mag knijpen! Ik zou zo mijn pony bij je in pension zetten (tegen betaling natuurlijk) en je nog helpen ook! Je hebt het hartstikke mooi voor elkaar! Misschien dat die meiden bang zijn dat het te veel tijd gaat kosten? Dan zou je aan kunnen geven wanneer van hun die extra dingen verwacht worden en hoe vaak... Op een lange werkdag 14 stallen uitmesten, tja dan kan het rijden niet meer, maar als het een handje helpen is, en je stelt bijvoorbeeld voor dat elke dag een half uurtje voor algemene hulp is, dan is het al wat beter in te schatten. Je kunt in anderhalf uur echt je paard wel poetsen en rijden. Nu ben ik vaak 2,5 uur op stal (behalve hele lange dagen) en dan ben ik echt niet al die tijd bezig met mijn pony! Vaak wat kijken, prutsen en kletsen... Tussendoor even helpen is echt niet zo'n opgave. En als je dat stal uitmesten verdeelt doe je ook snel een paar stallen als de paarden los zijn.
Maar als ze al afknappen voordat je er over hebt kunnen praten... Dan zijn het niet de echte hoor!!! En die moet je juist hebben! Succes
Ik vind dat je volkomen gelijk heb. Ik heb het nl. ook altijd zo gedaan. Andere meiden bij mij op stal laten de bijrijdsters altijd betalen ik nooit. Maar heb wel de voorwaarde dat als ik op vakantie wil of ziek in mijn bed lig of moet over werken dat zij dan gaan. In het begin spreek je dit af. En als dan de nood aan de man is kunnen ze nooit. Ik heb dit al met 3 meiden meegemaakt. En dan vraga je je af waarom, ik was nooit zo. Mijn verzorgpaarden kwam ik altijd zelfs met kerst. Je gaat er toch voor of niet soms. Als ik ooit weer een bijrijdster neem dan ga ik ook geld vragen. Lijkt wel alsof ze dan moeten komen omdat ze dan al betaald hebben. En als ze dan extra kunnen komen een keer dan lijkt het denk ik voor ze meer waar voor hun geld te krijgen. Ja ik snap er ook echt niets van. Je moet maar zo denken ze zijn niet allemaal van die bikkels zoals wij. Succes met vinden van de juiste en doe geen concessies!
Orchidee
Geplaatst: 04-01-02 00:12
neee dat is niet raar
orchid
Daihyo
Geplaatst: 04-01-02 11:32
Ik rijd bijna niet op m'n verzorgpaarden, omdat er alleen een buitenbak is en het de laatste tijd niet echt lekker weer is geweest. Ik ga wel gewoon om ze te poetsen en uit te mesten. Het zijn 6 arabieren. Ik vind dit niet meer als normaal. Het hoort er toch ook bij. Mensen die dat niet doen geven gewoon erg weinig om paarden en willen alleen de leuke dingen doen.
Maarre, waar woon je eigenlijk? Zo te lezen zijn er een aantal bokkers die geïnteresseerd zijn.
Sjimmy
Geplaatst: 04-01-02 11:56
Ik vind het ook echt niet raar wat je vraagt! Goed zelfs. Veel verzorgers zouden hun handjes dichtknijpen (inclusief me)... Maar als ik het zo lees ook de eigenaren als ze zo'n verzorger vinden. Ik geloof dat ik wel aardig aan jouw beeld voldoe, maar ik heb al een verzorgpaard, en ja ik ga er vaak genoeg heen om alleen te mesten en te voeren omdat voor het rijden geen tijd is. Succes!
marije b
Geplaatst: 04-01-02 12:03
het gaat de meesten meestal om het rijden! ik heb ook een paar verzorgpony's maar ik wil best meer doen dan alleen rijden hoor! ik wil zelfs stal uitmesten enz. maar het is logisch dat je wat terug wilt! en het is absoluut niet te veel gevraagd!
nicolietje
Geplaatst: 04-01-02 16:02
neej tuurlijk niet!!
Felice
Geplaatst: 04-01-02 17:33
Wow man mag ik jouw paard verzorgen! Zo'n kans laat je toch niet gaan?
Hippolita
Geplaatst: 05-01-02 12:38
Waarom vraag je er eigenlijk geen geld voor? Ik had het wel geweten met zo'n pony!! Groetjes Hippie
JessicaG
Geplaatst: 05-01-02 15:09
Ik vind het helemaal niet raar dat je vraagt of ze ook kleine klusjes voor terug willen doen, helemaal niet als je kijkt wat ze ervoor terug krijgen. Als je me dat vroeger had gevraagd toen ik iets jonger was, dan had ik geen moment getwijfeld. Dan vond ik al die extra bijkomstigheden zelfs heel leuk om te doen.
Ik zou denken, als je de kans krijgt om zoiets te doen, dan moet je die met 2 handen aanpakken. Ik denk dat er veel kindertjes naar je hebben geschreven die alleen maar willen rijden en voor de rest nix. Dan is af en toe voeren al teveel gevraagd ofzo. Dat zijn denk ik toch mensen die niet écht geinteresseerd in paarden zijn, anders doe je het denk ik wel.
My Dominique
Geplaatst: 08-01-02 22:12
ik vind dat je helemaal gelijk hebt! ik verzorgde eerst een hele hoop shetlanders, we mochten niet rijden we mochten niet naar buiten we hadden geen bak en we moesten de wei ( van 40 shetjes) en de stallen elke dag schoonmaken en als "beloning"mochten we poetsen! en eigenlijk moesten we 100,- per maand per pony betalen, maar dat had hij ons kwijtgescholden... dus als je dichterbij zou wonen had ik geen eigen paardje gekocht maar kwam ik mooi verzorgen en voeren dat is toch heel leuk en uit de wei halen wat is dat nou voor klusje.. ik was al blij als ik een pony mocht poetsen of mocht helpen met uitmesten. en ik ben blij dat ik dat allemaal als dankbare klussjes ervaar want nu heb ik iig geen problemen met dat soort klusjes bij mijn eigen paard ik zou zeggen laat ze maar weten dat ze het heel goed hebben!
SuperSmurf
Geplaatst: 08-01-02 22:17
bleachelijk dat ze zo reagrene!!!! wat denken zij dat een vxpaard inhoudt???? Alleen een beetje rijden en als het kan ook nog gepoetst klaarstaan??? ik verzorg een fries (eigenaar doet er nix mee) en daarmee doe ik ook alles... Medicijnen, stal, voeren, op weide, alles!!!! als ik het niet doe gebeurt het ook niet.. Vaak ga ik alleen ff heen om hem op land te zetten en kom dan later weer terrug zodat ik kan gaan rijden en zo..... nou als ze te beroerd zijn om er wat voor te doen dan doen ze het tog lekker niet???? wij gaan zelfs zo ver dat we biks kopen voor hem.. Alllen omdat de eigenaar het niet doet en we hebben gemerkt dat fred daar op 8er uit is gegaan....
XoNo
Geplaatst: 08-01-02 22:19
Ik vind inderdaad ook dat je niet te veel vraagt! Wij hadden veel minder luxe, wel leuke paarden, maar ik vond het ook de normaalste zaak van de wereld dat ik hielp uitmesten, en voeren en poetsen en weet ik het allemaal. Zou ik ook doen als dat niet van me gevraagd werd! Je mag inderdaad voor niets, en dan nog met die luxe, op andermans paarden rijden, dan vind ik dat je een beetje egoïstisch bezig bent als je moeilijk gaat lopen doen over voeren en paarden uit de wei halen. Opzich wel mooi als mensen zo reageren, weet je precies hoelaat het is, en dan kan je ze wegsturen
en die extra klusjes kunnen idd ook erg leuk zijn! het uitmesten is soms minder, maar dat duurt niet de hele dag en het moet ook gebeuren maar bijvoorbeeld voeren en paarden uit de wei halen is toch best wel leuk??