mag dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:50

Wat banketstaaf zeg! Ik vind dat je je aan je afspraak moet houden ookal is die mondeling maarja je hebt van die mensen! Helaas!

lyszannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:57

Dit kan je tog niet maken :S dat soort mensen ken ik echt niet tegen hoor!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:34

lailapri schreef:
ik had een pony gekocht, en het stond al vast dat ik haar zaterdag zou halen, prijs enzo (ongeveer dan) hadden we ook allemaal al af gesproken....

Als ik het zo lees had je de pony nog niet gekocht, en dit maak ik dan op uit de woordjes "ongeveer dan". De prijsafspraak was zo te horen nog niet definitief gemaakt, en dus de koop ook niet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:52

e prijs was 300 maar ineens kwam zij dan me 275, daar zeg ik natuurlijk niets van Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:55

lailapri schreef:
e prijs was 300 maar ineens kwam zij dan me 275, daar zeg ik natuurlijk niets van Haha!

Zo dat is een goedkoop prijsje! Waar haal jij dat vandaan?? Verward

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:05

radnah2 schreef:
Zo dat is een goedkoop prijsje! Waar haal jij dat vandaan?? Verward

Misschien een A-pony. Weet het ook niet.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:07

felicity schreef:
Misschien een A-pony. Weet het ook niet.

Nee, want ze zei laatst tegen mij dat ie rond 1.40 en 1.50 ong word/is dus dat is toch een aardig maatje. En dan die prijs! Wil ik ook wel! Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:38

Ik heb een soortgelijk iets gehad, ook via mail op een pony geboden, heen en weer gemaild, ik mocht de pony hebben voor die prijs. Ik mail terug dat ik dan wel even bellen zou om een afspraak te maken om langs te komen, krijg ik een mailtje terug dat de pony al verkocht is ( aan iemand die nog even 10 euro meer bood dan ik )

Via mail is eigenlijk niet echt rechtsgeldig, helemaal niet als er nog geen duidelijke afspraken gemaakt zijn.

Ik heb de pony alsnog in mijn bezit gekregen, om dat ik per toeval op hem stuitte toen ik een andere pony ging bekijken bij iemand ( die persoon had dus toevallig de pony gekocht waarop ik geboden had )

Denk dat je er weinig aan doen kan

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:53

tja als ze meer bieden is het logisch dat de pony daarvoor word verkocht of het nou een groot verschil is of nie. En nee het mag niet als het antwoord op de hoofdvraag maar er is niets aan te doen, als het een handelsstal is en je hebt er echt de pest in, gewoon overal afraden Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:56

Snoepie7 schreef:
tja als ze meer bieden is het logisch dat de pony daarvoor word verkocht of het nou een groot verschil is of nie.

Officieel niet als je al met de prijs instemt.
Als ik een zadel verkoop, jij bied me 100 euro en ik ga akkoord daarmee dan heb ik 'm aan jou verkocht. Als iemand daarna nog 110 euro bied hoor ik eigenlijk niet ineens tegen jou te zeggen : Ja ik heb meer geboden gekregen dus verkoop 'm toch maar aan die ander.
Dan moet je niet akkoord gaan met een bod maar eerst afwachten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:10

SANEX schreef:
Officieel niet als je al met de prijs instemt.
Als ik een zadel verkoop, jij bied me 100 euro en ik ga akkoord daarmee dan heb ik 'm aan jou verkocht. Als iemand daarna nog 110 euro bied hoor ik eigenlijk niet ineens tegen jou te zeggen : Ja ik heb meer geboden gekregen dus verkoop 'm toch maar aan die ander.
Dan moet je niet akkoord gaan met een bod maar eerst afwachten.

Dat vind ik ook. Dan denk ik stom dat ik niet nog even gewacht heb. Maar verkocht is verkocht. Helaas.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 07:16

Ze had 2 pony's te koop staan. 1 voor 150 en 1 voor 350, ik dacht ik doe een bod, dus huppa ik 400 euro geboden...

Mailtje terug kleine was al verkocht grote mocht ik wel voor 300.

Toen zijn we wezen kijken, erg leuk pony, alleen toen ik belde dat ik over half uur daar op het station zou staan vertelde ze me dat de pony mok had en ze dat nu aan het behandelen waren.... Beetje vaag maarje...
Kijken, en we waren er toen nog niet helemaal over uit. meisje dat mee was misschien ook wel hebben, dus was even onder ons wie haar zou kopen.

Toen inene kreeg mijn pony koliek, best heel erg. Da erbij spuit erin, mestmonster mee.... daar verwacht ik wel een best hoge rekening van. Ze had namelijk al 2 maanden diaree en me shet al 4, en nu pas eindelijk wordt er actie ondernomen, maargoed waarschijnlijk moeten ze dus ook nog aan de medicijnen. Het leek me dus niet slim om dan ook nog een pony te kopen. Ik dat verteld. Mocht haar wel voor 275 hebben. En/of er zou een betaalregeling komen. Ze stond er ongeveer op dat ik haar kocht. Nouja ik wist het nog steeds niet.... Kwam dat andere meisje die zegt ik schiet het wel voor maar je moet haar echt kopen hoor!!!!!!!! Het is echt de perfecte pony voor jou. Dus toen maar oke gezegt en verteld dat we haar zaterdag wel konden halen.

Zaterdag was wel goed! hoe sneller hoe beter. zij kon namelijk de stalling niet meer betalen omdat ze ineens de pony van haar nicht had overgekocht. Toen hoorde ik er niets meer van ineens en telefoon werd niet opgenomen, dus die vrijdag even gemailt dat we rond 2 uur half 3 daar waren en of we zelf een halster mee moesten ne,men en hoeveel geld ze nu wilde, 300 inene (of 275 Tong uitsteken) of in gedeeltes en dan een contract. Ik had haar ook beloofd dat ze altijd langs mocht komen en er in de toekomst ook op mocht rijden omdat ik weet hoe moeilijk het is enzo....

kreeg ik dus mailtje terug ze is al weg verkocht aan een familielid die er ook nog een meer voor bood Verward

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 07:16

oja kwam ik daar hadden ze die kleine ook nog staan

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:59

Wel een vreemd verhaal.

Maar ik begreep van mijn vader dat een modelinge afspraak sinds kort niet meer bindend is (hij werkt op een advocaten/notariskantoor). Ik hoop echter van wel, ik heb namelijk ook een mondelinge afspraak staan over een pony. Knipoog