Mijn paard zijn conditie is nu super. Word regelmatig gereden en veel afwisseling in het rijden. Beginnen steeds meer spieren te komen
Sandy_
Geplaatst: 22-01-05 23:58
Nienke heeft momenteel niet zo'n goede conditie, vanwege een lange periode met blessure's enz. We zijn het nu weer langzaam aan het opbouwen. Ze staat nog heel erg laag in het voer(Nu 1/2 onderhouds biks voor de blessure's 1 1/4gewoon biks) We moeten het heel erg langzaam gaan opbouwen,omdat ze heel fel reageerd op het krijgen van de hoeveelheid voer. En ze is zeker niet te dik!
kimmie1
Geplaatst: 22-01-05 23:59
Mijn paards conditie is waardeloos omdat hij door blessures anderhalf jaar alleen maar heeft mogen stappen op de harde weg. Vind het al heel wat dat ik vandaag tien minuten in de bak gestapt heb en ook nog drie rondjes gedraafd daarbij.
VeraM
Geplaatst: 23-01-05 00:07
Roos haar conditie is qua lichaamsbeweging super. Maar ze is wel. Ze krijgt maar 1 kilo onderhoudsbrok en een beetje hooi. Iedere dag toch wel minimaal een uur flink trainen of lessen. Maar ze eet bijna al haar stro uit haar box. En daar worden flink dik van. We zijn nu op een andere manier aan het rijden, en is het voor haar wel harder werken. Misschien dat er toch wat af gaat.
Liza_vL
Geplaatst: 23-01-05 00:13
Hij was goed totdat hij een peesblessure kreeg. Hij heeft daardoor 3 maanden alleen gestapt. Nu begin ik weer met draven, maar hij begint al te hijgen na 2 rondjes dus moet nog flink worden getraind.
Ireen_
Geplaatst: 23-01-05 01:13
Evita haar conditie is redelijk goed op dit moment! beter dan het het afgelopen jaar geweest is, ook beter dan voordat ze kreupel werd..
ik heb dit jaar niet eens hoeven scheren, omdat ze simpelweg na een uur rijden nog steeds niet bezweet is! zelfs geen zweetplekjes onder het zadel na een normale training
ik hou haar conditie goed door genoeg beweging te geven en verschillende soorten training waarin ze ook steeds andere spiergroepen gebruikt (buitenritten, dressuur en aangespannen). verder een goede hoeveelheid voer (genoeg energie maar niet te veel, ze wordt snel dik), en zo veel mogelijk buiten staan.
Ik wil haar de komende zomer goed blijven doortrainen, zodat ze niet te dik wordt! vorig jaar stond ze noodgedwongen stil door haar been en ze is veel te veel aangekomen, ondanks dat ze op een kaal landje mocht staan.
xSemmiex
Geplaatst: 24-01-05 11:14
Chanel haar conditie is goed ze krijgt voldoende beweging
ehm ja mijn 4 jarige merrie is 8,5 maand drachtig maar niet extreem dik ofzo. loopt de gehele dag buiten in de bak ik ben gestopt met rijden maar ik wandel weleens of en doe haar 1 keer in de week aan de longeerlijn met touwtjes en voor de rest jaag ik haar ook nog wel eens op.
en mijn ruin zijn conditie is goed maar het kan beter hij loopt samen met de merrie de gehele dag buiten. hij wordt ook gelongeerd en opgejaagd en af en toe gereden.
en de shets die hebben allemaal een topconditie das, geen geintje, die lopen met regelmaat aan de longeerlijn of voor de kar.
van de zomer ga ik met de merrie aan de gang in de dressuur.
conditie is (erg) goed, gisteren 2 uur les gehad (stond niet op de planning) , en daarna was nog niet moe, en niet bezweet, en het was toch best een hele zware les.
momenteel zit ze ook gewoon goed in haar vel, is vrolijk, en glanst als een spiegeltje
nou de conditie van mijn paard is nu belaberd maar er komt verandering in we zijn nu al 2 weken bezig het conditie en spier massa weer omhoog te krijgen. Dus ik hoop snel dat ze weer lekker op conditie is.