Jullie paardenliefde aangeboren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jullie paarden liefde aangeboren?

Ja
87 (75%)
Nee, ik vond ze pas veel later leuk
29 (25%)

Totaal aantal stemmen: 116

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:11

Ik was als klein meisje al helemaal gek op paarden! Bij mij is het zeker aangeboren en het gaat ook niet meer weg. Ik ben er wel een tijd tussenuit geweest maar de liefde was toen ook niet weg en paarden blijven een grote aantrekkingskracht hebben. Ik wou vroeger altijd al een eigen paard en wist dat ik die ooit zou krijgen... uiteindelijk heb ik op mijn 31e een eigen paard gekocht Tong uitsteken

Bij mij heeft de rest van de familie ook niets met paarden.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 21-01-05 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:12

Ik was altijd schijtbang voor paarden, maar ging toen paar keer met vriendinnetjes mee, en toen beviel t me toch wel Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:42

Ik heb voor ja gekozen, al weet ik dat eigenlijk niet helemaal zeker.. Ik rijd iig vanaf mijn 7e, ben er toen een keertje vanaf gevallen en daardoor een half jaar gestopt, en toen aan eenstuk door op paardrijden gezeten.

Voor mijn zevende weet ik het eigenlijk niet meer, mijn zus had toen wel een paard, ik vond het wel altijd leuk om mee te gaan, maar een appeltje geven vond ik toch wel een beetje eng haha. Zo'n grote fjord die hebberig naar dat appeltje kijkt Haha!

Ik ben zolang ik mij herinner dus al paardegek! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:47

mijn hele familie heeft helemaal niets met paarden dus het was een beetje moeilijk om er makkelijk mee in aanraking te komen..
tot ik op mijn 8ste met een vriendinnetje meeging naar de manege en ik er meteen stapelverliefd op werd Tong uitsteken nog geen paar maanden later zat ik zelf ook op les en ben er sindsdien niet meer af geweest

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:28

Aangeboren!!!!!!!!!!! Toen ik ong. een jaar was kreeg me zus een pony, omdat ze gehandicapt is en na maanden zeuren kreeg ik op anderhalf jarige leeftijd mijn eerste pony!!

En sindsdien is er geen dag geweest dat ik geen paard gezien heb Haha!:D

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:00

zeker aangeboren, mijn moeder rijdt ondertss al 36 jaar paard , ik nu ongeveer 13 , toen ik erg klein was ging ik al mee naar de manege om op mama's paardje te zitten als ze naar de bak ging.. en op de boerderij van mn moeders vriendin stonden drie quarters en twee boerenpaarden waar ik af en toe op mocht zitten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:19

Ik vroeg het net aan mijn moeder, toen ik een jaar of 2 was had ik het er niet echt over. Ongeveer vanaf mijn vierde gingen we best wel vaak naar een camping waar ze shetjes hadden waar je op mocht rijden en pony versieren enzo, toen is het begonnen. Toen ging mn zus op paardrijden en toen ging ik later met haar mee en toen ik 9 werd (eerder mocht je niet beginnen op die manege) ben ik er op gegaan. Mijn opa (vader van mn vader) deed vroeger wel wat met paarden. Mijn vader is iets van 6 jaar geleden ook aangestoken maar dan met het aangespannen rijden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:11

Nou aangeboren, ik heb een beeld van een paard toen ik heel klein was, en dacht dat het een enorme grote hond was Haha! (mijn moeder bevestigt deze herinnering)
Vervolgens heb ik moeten zeuren tot ik 10 was om te mogen paardrijden, daar ik redelijk snel "afgeleid" was op school was dit een prima blackmail item voor mijn ouders Knipoog
Toen mijn vader voor zijn werk naar Nieuw Zeeland moest werd ik overgehaald om mee te gaan door te zeggen dat ik daar paard mocht leren rijden Clown
Het is er nooit uitgegaan....ben 33

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:18

Bij mij eigenlijk een beetje van beide.
Het is wel aangeboren, maar bij iedereen in onze familie die paardrijdt is het pas op latere leeftijd "naar de oppervlakte" gekomen. En latere leeftijd is dan tussen 10 en 16 jaar...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:36

het is genetisch bepaald Lachen

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:42

Pellie schreef:
het is genetisch bepaald Lachen

Genetisch bepaald lijkt me erg sterk Knipoog Lachen maar je krijgt het wel mee van je ouders als die in het paardenwereldje zitten..
Ik las de hoefslag samen met me vader toen ik nog een klein lief meisje was...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:48

Bij mij aangeboren...
Als baby wilde ik ze al aaien, (me ouders hadden of hebben er alleen niet zo veel mee) de meeste foto's van me peuter tot en met een jaar of 12 zijn eigenlijk alleen met paarden... zijn wel wat uitzonderingen tussen, vrij weinig alleen.
Erg saai eigenlijk als ik er zo overna denk Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:51

Ik denk aangeboren Haha!.
De rest van de familie heeft eigenlijk weinig tot niets met paarden (op een oom en tante na). Ik was/ben vroeger altijd gek op dieren, dus ook paarden.. En aangezien ik op een sport moest, was paardrijden natuurlijk snel gekozen Lachen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:52

ik was drie en toen wilde ik een paard. moest nog 5 jaar wachten tot ik op paardrijden mocht.

ik had een verzameling my little ponies Lovers

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:01

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:11

Ik kan me er iig niets meer van herinneren, maar als ik me moeder moet geloven zag ik voor het eerst een paardje van dichtbij toen ik een jaar of 3 was. Ik mocht hem toen een broodje geven. Alleen dat paard beet niet alleen in het broodje, maar ook in me hand. Heb toen vreselijk zitten huilen, maar sindsdien kon ik het over niets anders dan paarden hebben. Toen ik 4 was had ze me op een manege gegooid, en heb altijd een zwak voor valse paarden gehad. Weet niet of dat te maken had met die beet, of dat valse paarden me gewoon aantrekken. Verder heeft mijn familie niets met paarden of dieren in het algemeen. Alleen de generatie na mij heb ik natuurlijk flink aangestoken met het paardenvirus.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:18

Ik vond paarden altijd wel leuke beesten, maar had er niet echt iets mee. Denk dus niet dat het bij mij aangeboren is. Mijn moeder heeft vroeger paardgereden en mn nicht rijd ook, en die 2 hadden bedacht dat het leuk was om een keer mijn kinderfeestje op een manege te vieren. Dit vond ik echt zo onwijs gaaf, ik moest en ik zou daarna op paardrijden gaan. Gelukkig vonden mijn ouders dit goed en ik ben ik in de loop van de jaren alleen maar fanatieker geworden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:19

Ik zou het eigenlijk niet weten... aangeboren is het niet, en het is stom toevallig dat ik ben gaan paardrijden... En tijdens mn lesjaren wilde ik ook steeds stoppen.. Penny agenda's, paardenkaarten etc vondi k vreselijk, en in mn vrije tijd wilde ik echt niet naar paarden toe. Ik herinner me nog als kind dat famillie tijdens een uitstapje wel es zeiden : 'kijk, wat een leuk paardje!!! Kijk dan!!' en dan dacht ik 'ja doei, die zie ik al zo vaak'. Haha!
Als ik niet naar les wilde was er ruzie thuis... t is wat...

Later heb ik wel een eigen paard gekocht, waar ik helemaal gek van ben. Maar na deze komt er geen nieuwe meer. Ik vind paarden trouwens wel te gek, althans, ik heb er enorm veel respect voor gekregen. Maar ik ben zowieso een dierenfan!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:46

Nee zeker niet aangeboren.
Ik vond paarden wel heel leuk, op grote afstand, was doodbang voor die dieren.
Ik ging op paardrijden omdat al mn vriendinnen het deden.
Van die vriendinnen ben ik nog de enige die paardrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:58

Het is eigenlijk gekomen door mijn zusje..

Bij haar is het aangekomen maar zij wilde alleen maar rijden, ik moest dan poesten en opzadelen. Vond het eng om te rijden. Toen heeft ze mij een keer opgegeven voor een proefles en ben daarna verder gegaan met rijden.

Als ik met paarden bezig ebn vind ik het heerlijk, rijden hoeft niet eens persee..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:58

Zeker aangeboren Niemand in mijn familie zit echt heel erg in de paarden, mn oom en tante kunnen wel rijden, maar dat wist ik toen nog niet Haha! Ik had ook geen vriendinnen met paarden oid. Maar toch was het het enige waar ik het over kon hebben en mijn grootste wens was altijd: paardrijden Lachen dit hielden mijn ouders tegen (te duur) maar ik hield vol, en op mn dertiende heb ik het zelf betaalt Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:44

Mmm, ik weet niet hoe het toen ik heel klein zat... Maar het begon al redenlijk vroeg. Aangestoken door de My Little Ponys, was helemaal gak van de barbie paarden waar ik tijden in die stallen in doorbracht...

Ik denk niet echt aangeboren, maar dat het ook mede door mijn zus wat is aan komen waaien. Die reed namelijk vroeger ook paard. Overigens kan ik me er niets meer van herinneren hoe ik daarop reageerde, en of ik ooit met haar mee ben geweest.

Paarden trokken me wel op hele jonge leeftijd (kermis paardjes etc) maar eht aangeboven weet ik niet. Mischien wel, maar tot mijn 10e heb ik er niets mee mogen doen, en heb ik nooit kansen gekregen om met paarden om te gaan, op wat ritjes op kermissen na dan Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:53

Aangeboren...weet ik niet, sinds mn 4e/5e jr wou ik al op paardje rijden, maar dat mocht niet van mn ma , ik moet maar wachten totdat ik groter was, tot die tijd kon ik op Gym Verward
Toen ik 8 jr was weer ongeloofelijk zeuren..maar nee hoor was nog veel ste klein Verward , maar mocht wel op Vollybal Verward
Toen ik 9 was mocht ik met mn nichtje die veel jonger is dan ik, mee kijken naar les, ja dat moet je als ouder dan natuurlijk niet doen he Bloos dus die week daarop reed ik voort de eerste keer mee in de les van mn nichtje Haha!
Hehehe mn ma met mn tante gepraat mocht ik ook eindelijk op paardje rijden.......achteraf bleek dat mijn moeder 18 jaar zelf gereden heeft en haar vriendin heeft tijdens een buitenrit een ernstig ongeluk met blijvend letsel opgelopen, toen ik klein was kon ik me geen excuus bedenken waarom ik niet op paardrijden mocht, ja hallo ik ben ik er gebeuren zoveel ongelukken........nu ik zelf op een leeftijd ben dat ik zelf kinderen zou kunnen hebben, kan ik het me maar al te goed voorstellen dat mn ma erg huiverig was.
Toch lief dat ik op paardenrijden mocht OK dan!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:02

Ik vond het vroeger als klein kind wel leuk, ik speelde veel met my little pony's en tekende paarden enzo. Maar ik vond ze toen wel eng, dus durfde niet te aaien enzo. Pas op mn achtste op een paardrijfeestje wilde ik op rijles.

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:04

Nimmedor schreef:
Ik was wel benieuw naar deze vraag, sommige mensen zijn letterlijk hun hele leven al gek op paarden, en bij sommige is het oppeens aangeslagen.

Ik las laatst een artikel over dit onderwerp, dat was een heel boeiend artikel!

Bij mij is het geloof ik aangeboren, ik was altijd bezig met paarden in de wei aaien, en zat als baby al te wijzen naar paarden.
Op de basisschool kon ik alleen paarden tekenen en had ik het nergens anders over.

Ook nu, kan ik me cht geen leven voorstellen zonder, wat zal ik dan veel vrije tijd hebben, en me doodvervelen! Tong uitsteken
bij mij het zelfde!!! is eigenlijk wel een beetje raar je hele leven bezig zijn met paarden!!!!
hoe is dat bij jullie?

bij het zelfde. het is eigenlijk wel een beetje raar dat je je hele leven met paarden bezig bent!!!