Ruiterbewijs verlopen *@#% KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:53

Ik moet er niet aan denken dat ik het weer moet gaan halen... het is veel lastiger geworden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:54

valt niets aan te snappen Cassidy... zijn de gewone normale verkeersregels.... of dat nu paard-vriendelijk is is een 2e Haha!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:22

Ik krijg elk jaar een nieuw pasje van de KNHS, dat is toch de verlenging?

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 19:32

Thanks mensen voor de reacties Lachen ik denk dat ik inderdaad maar gewoon met mn verlopen ruiterbewijs op stap ga, heb het ook even na gevraagd bij de mensen bij mij op stal die hebben wel eens een boete gekregen voor het van het pad afwijken maar toen is er ook niet naar hun ruiterbewijs gevraagd, dus ik neem mijn verlopen bewijs gewoon mee en als ze er naar vragen laat ik die gewoon zien. anders pech :-p

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:03

trouwens knor, ik merkte gisteren dat ik tot nu toe nogsteeds heb gereist met mijn OV van vorig jaar (ik had de nieuwe erachter zitten) en dat hebben ze niet eens gezien :| en die laat ik 1000 keer vaker zien!
En een lieve dame die zich een hoepeltje schrikt dat haar bewijs is verlopen, die komt er wel vanaf met een waarschuwing denk ik zo...

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:05

Wil nou ff iemand me antwoord geven a.u.b. Huilen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:07

Dat plastic pasje? Dat is bewijs van lidmaatschap... alhoewel ik die van 2003 alleen maar heb :S
En anders krijg je een papiertje van je koetsiersbewijs of ruiterbewijs

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:43

ik kreeg eerst een verlenging en nu krijg ik steeds een pasje :S

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:51

Bron NVVR

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief willen wij u berichten, hoewel u dit mogelijkerwijs al heeft vernomen, dat Vereniging Natuurmonumenten heeft besloten het pilotproject in samenwerking met de Stichting Rijvaardigheidsbewijzen Recreatieruiter te beëindigen. Dat wil zeggen, dat voor ruiters en menners in de terreinen van Natuurmonumenten het rijvaardigheidsbewijs en de daarbij behorende gele kentekenplaten niet meer verplicht zijn.
Per 01-01-2005 zal voor bovengenoemde doelgroep een vergunningensysteem worden ingevoerd. Dat betekent, dat ruiters en menners door middel van de jaarlijkse aankoop van een vergunninglabel à * 10 vrijelijk toegang hebben tot alle daarvoor bestemde paden in de terreinen van Natuurmonumenten, uiteraard met inachtneming van de geldende toegangsbepalingen. Met dit bescheiden bedrag levert men bovendien een positieve bijdrage aan het onderhoud van de recreatieve voorzieningen van het berokken natuurgebied.
In bijlage treft u een lijst aan met verkooppunten, waar de vanaf 1 januari 2005 verplichte vergunninglabels te koop zullen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoeren te hebben geïnformeerd, mochten er echter nog vragen zijn, dan kunt u zich wenden tot het Bezoekerscentrum Veluwezoom, tel. 026 - 49 79 100 of ondergetekende op het beheerkantoor Veluwezoom, tel. 026 - 49 79 196.

Met vriendelijke groet,

Vereniging Natuurmonumenten

Haha!

Je hebt dus GEEN ruiterbewijs meer nodig..maar je krijgt nu wel 50% korting met je ruiterbewijs bij de entreebewijzen voor de Nationale Parken Veluwezoom en Loonse en Drunense Duinen en het Bergherbos Clown
Laatst bijgewerkt door Cars op 20-01-05 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:56

Ik zou ook gewoon lekker gaan rijden met het verlopen ruiterbewijs... Trouwens, dat hoeft niet meer lees ik net... Maar (en nou ga ik zeuren Tong uitsteken sorry bokt hee Knipoog ) ik neem aan dat jij dat verkeerde adres hebt doorgegeven (verhuisd of zo?). Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van juiste en/of gewijzigde adressen. En je zegt zelf dat je nalatig bent geweest, dus ik vind dat het je eigen schuld is en niet de KHNS/SRR de schuld moet geven.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:46

@CarS: Het is wel degelijk in sommige gebieden verplicht:

www.ruiterbewijs.nl schreef:
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:14

Hey ik zie dat mijn ruiterbewijs tot 3-2005 geldig is, dat pasje is dus niet de verlenging, goh nu heb ik mezelf antwoord gegeven Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 03:23

Het ruiterbewijs is niet meer verplicht in de gebieden van natuurmonumenten, maar wel bij het gelderslandschap

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 06:57

claudia23 schreef:
ik rij al 15 jaar zonder ruiterbewijs, ben regelmatig boswachters etc tegen gekomen en nog NOOIT hebben ze mij gevraagd naar mijn ruiterrijbewijs Lachen

Toch gebeurt dat bij ons regelmatig. Je moet voor het gebied waar wij rijden ook een aparte ruiterkaart halen. Die kun je afhalen op vertoon van je ruiterbewijs.
De boswachter rijdt met grote regelmaat rond op zijn paard, en vraagt er dus ook naar.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:52

volgens mij bestaat je ruiterbewijs uit twee delen
1 x het ruiterbewijs zeg maar en deel 2 het verzekeringsbewijs. ik weet alleen niet of er ook op staat dat deel 1 zonder deel 2 niet geldig is....
Maar anders is alleen je deel 1 toch voldoende en die verloopt volgens mij niet...
alleen lijkt ik inmiddels niet meer op de foto die er op staat Verward

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:06

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald op Stal 't Reelaer, in 1 weekend, dus geen wekenlange cursussen. Je krijgt de boeken van te voren thuis gestuurd, daarna ga je er een weekend naar toe en krijg je nog een theorie- en een praktijkles en op zondag het examen en klaar is kees.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:39

Cassidy schreef:
....Ik snap nog steeds niet dat je op een doorgaande 80 km weg met fietspad ernaast verplicht bent op de weg ter rijden, en niet in de berm of op het fietspad mag.
Toen ik mjn ruiterbewijs ging halen is ons geleerd dat je in de berm/fietspad mag wanneer het anders gevaar op kan leveren voor jezelf, je paard, of de automobilisten. Degene die ons het examen af kwam nemen zei dit ook, dus dan neem ik aan dat het mag. Als jij het fietspad veiliger acht, dan mag je volgens haar dus op het fietspad.
Ook wordt er geloof ik gezegd dat er een gedeelte over ruiters in het rijbewijs komt, maar dit heb ik nog niet zien gebeuren.

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:54

Leone schreef:
volgens mij bestaat je ruiterbewijs uit twee delen
1 x het ruiterbewijs zeg maar en deel 2 het verzekeringsbewijs. ik weet alleen niet of er ook op staat dat deel 1 zonder deel 2 niet geldig is....
Maar anders is alleen je deel 1 toch voldoende en die verloopt volgens mij niet...
alleen lijkt ik inmiddels niet meer op de foto die er op staat Verward

volgens mij staat er wel op dat deel 1 niet geldig is zonder deel 2 en vice versa.

En dat pasje is alleen in 2003 uitgegeven. Ik heb het recent nog nagevraagd bij de KNHS en kreeg te horen dat het pasje niet meer wordt uitgegeven.