Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik denk dat ik inderdaad maar gewoon met mn verlopen ruiterbewijs op stap ga, heb het ook even na gevraagd bij de mensen bij mij op stal die hebben wel eens een boete gekregen voor het van het pad afwijken maar toen is er ook niet naar hun ruiterbewijs gevraagd, dus ik neem mijn verlopen bewijs gewoon mee en als ze er naar vragen laat ik die gewoon zien. anders pech :-p 
sorry bokt hee
) ik neem aan dat jij dat verkeerde adres hebt doorgegeven (verhuisd of zo?). Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van juiste en/of gewijzigde adressen. En je zegt zelf dat je nalatig bent geweest, dus ik vind dat het je eigen schuld is en niet de KHNS/SRR de schuld moet geven. www.ruiterbewijs.nl schreef:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.
claudia23 schreef:ik rij al 15 jaar zonder ruiterbewijs, ben regelmatig boswachters etc tegen gekomen en nog NOOIT hebben ze mij gevraagd naar mijn ruiterrijbewijs
Cassidy schreef:Toen ik mjn ruiterbewijs ging halen is ons geleerd dat je in de berm/fietspad mag wanneer het anders gevaar op kan leveren voor jezelf, je paard, of de automobilisten. Degene die ons het examen af kwam nemen zei dit ook, dus dan neem ik aan dat het mag. Als jij het fietspad veiliger acht, dan mag je volgens haar dus op het fietspad.....Ik snap nog steeds niet dat je op een doorgaande 80 km weg met fietspad ernaast verplicht bent op de weg ter rijden, en niet in de berm of op het fietspad mag.
Leone schreef:volgens mij bestaat je ruiterbewijs uit twee delen
1 x het ruiterbewijs zeg maar en deel 2 het verzekeringsbewijs. ik weet alleen niet of er ook op staat dat deel 1 zonder deel 2 niet geldig is....
Maar anders is alleen je deel 1 toch voldoende en die verloopt volgens mij niet...
alleen lijkt ik inmiddels niet meer op de foto die er op staat