Wat betaal jij voor je verzorgpaard/bijrijdpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:52

Ik hoef ook niets te betalen, en rij 2x in de week (hoef verder ook niets te doen, maar mag wel mesten enzo). Als het geld zou kosten zou ik het ook niet doen; het is een heel lief paardje, maar hij kan nog niet veel. Voor een goedgetraind westernpaard zou ik best wel iets willen betalen (daar leer je zelf, denk ik, meer van). Verder heb ik ook nog reiskosten, dus dat is wel prima zo! Op zich zou ik wel een eigen paard willen, maar heb ook een drukke baan, dus te weinig tijd .

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:54

ik betaal 65 euro in de maand (voor 4 dagen in de week)
ik mag er alles mee doen.
voor die 65 euro gaat de eigenaar mij ook leren mennen.
en dan mag ik ook alleen aangespannen rijden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:00

Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijd/verzorgpaard. Wat ik ermee mocht was afhankelijk van de eigenaar, met de pony's mocht ik niet alleen buitenrijden, maar verder wel alles wat ik kon bedenken. Met Puck mocht ik niet naar buiten (niet dat ik dat graag wilde, wil nog lang niet dood Scheve mond ) maar verder wel de "normale" dingen, zoals dressuur, springen.
Met Vos mocht ik echt alles, ik heb nog nooit echt extreme dingen gedaan maar ik kan amper iets bedenken dat de eigenaresse verboden zou hebben (tenzij het paard er onder zou lijden natuurlijk Haha! )

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:11

ik moest 22,50 betalen per maand en de andere bijrijdster ook ..... nu de pony van mij is betaald de andere bijrijdster nog steeds 22,50

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:16

Ik betaal ook niks.
Mag zo vaak rijden als ik wil. 1x in de week les (eigen keuze en die betaal ik wel zelf).
We bekijken per jaar hoe het gaat. Begin volgend jaar misschien starten, als alles goed gaat.
Uitmesten hoef ik in principe ook niet, maar dat doe ik wel uit fatsoen.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:33

vanwege dat mijn hobby een klein beetje uit de hand is gelopen. Bloos heb ik via marktplaats een verzorgster gezocht. nu heb ik 3 meisjes die alles willen doen voor de paarden (uitmesten,voeren,binnen/buiten zetten,poetsen). in ruil voor de hulp mogen ze onbeperkt rijden. ook gaan we regelmatig lekker buitenrijden met ze allen. ook krijgen ze les van mij waar ze zelf om vragen. ze mogen met de paarden/pony's op wedstrijd als ze dat willen.
niets moet maar alles mag.
gelukkig zijn ze allemaal vriendinnen geworden van elkaar,dus is het super gezellig op stal.
zo ben ik geholpen en hun droom is nu de waarheid. OK dan!

ze zijn niet meer weg te slaan bij de paarden/pony's. Schijnheilig

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:37

Ik hoef ook niks te betalen en mag eigenlijk zo vaak rijden als ik wil in de week, al kan ik meestal maar 3x per week vanwege school! Maar ik les wel op eigen kosten, van April tot Oktober, want dan is het langer licht, want les 'savonds en koop wel dingen zoals shabrakken enzo, of dingen die op zijn of kapot!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:24

Ik betaal niks ervoor. Rijdt ook nog niet. In april ga ik ze in rijden dus.
Ik koop regelmatig wel wat dingen, maar dat willen ze gerust terug betalen alleen dat vindt ik niet nodig Lachen
Ik mag alle dagen in de week komen.
Ik mest in de winter wel de stallen uit, omdat ze dan ook op stal staan...
In de zomer staan ze lekker dag en nacht buiten!
Tja en als ze eenmaal ingereden zijn gaan we denk ik wel bijna zeker wedstrijden doen...Vind de eigenaresse helemaal toppie! Tong uitsteken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:44

ik beaal alleen mn rijlessen, verder niks Lachen

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:27

Ik betaal niks voor de paarden, kan elke dag rijden als ik wil. Is nu een beetje lastiger in de winterperiode. Het enige wat er tegenover staat is dat ik help bij poetsen, optuigen en meegaan met ritten op de huifkar.
Ik vind het een goede deal want zo ben ik in mijn vrije uurtjes altijd met de paarden in de weer.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:29

Ik hoef niets te betalen, ik moet alleen wel uitmesten en de mest uit de bak halen, maar dat is niet zo erg en het is zo gedaan Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:16

ik hoef nikd te betalen, en mag echt alles. paardenparade, wedstrijden, echt te cool.

nu mag ik misschien een hengst gaan rijden en daar ga ik voor betaald worden!
(maar dat schijnt geen lieverdje te wezen)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:17

ooh, maar ik blijf natuurlijk wel bij rambo!!! betaalde hengst erbij rijden of niet, maar rambo is het belangrijkste

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:22

Ik hoef niet te betalen. Mag zo vaak komen rijden als ik wil, maar alles doen zolang het maar veilig is; Dus niet op een onbeleerd paard springen ofzo( beetje overdreven). Als ik iets nieuws wil gaan doen dan overleg ik altijd wel even, want ja het zijn niet mijn paarden. Maar meestal zeggen ze je doet maar wat je niet laten kunt.
Uitmesten hoef ik niet te doen, maar ik help af en toe wel eens even. Als we met de veulens naar de keuring gaan help ik ook altijd. En ik mag op hun kosten meedoen met bestgaand rijpaard. Als er een paardje tussen zit die beleerd is ( door mij of al door iemand anders).

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:22

Ik ben een verwend kreng dus zoals je kunt lezen. ( hahaha)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:34

Ik betaal ook niets, er wordt wel van mij verwacht dat ik het hooinet vul en de stal uitmest, maar omdat dat 's ochtends ook al gedaan wordt, valt het wel mee..

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:40

Wormenkuur, nieuwe spulletjes bix enz.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:08

ik betaal niks Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:28

Ik betaal niks. Eigenlijk bij alle paarden/pony's die ik verzorg(de), heb ik niet hoeven betalen, die mensen waren blij dat hun paardje gedaan werd/wordt op dagen dat ze zelf niet kunnen.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:32

Ik betaal ook niks. Ik kom er elke dag en mag alles met ze doen.
Ik help wel met uitmesten,water halen binnenzetten enz. Maar eigenlijk vind ik dat vrij logisch en ik doe het graag Lachen

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:15

Ik betaal 15 euro in de maand. Dat is niet veel, maar het is gewoon een bijdraagje voor het bix/ijzers enz.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:46

Ik hoef voor alle 3 mijn bijrijdpaarden nix te betalen Haha!

De ene mag ik ongeveer 4x per week rijden als ik wil (komt vaak uit op 3x )
De ander mag ik ook 4x per week rijden als ik wil (komt ook vaak uit op 3x )
De 3de mag ik 1x per week rijden (maar hoeft dus niet, meestal heb ik voor die geen tijd meer.)

Ik mag met ze wedstrijden rijden (onderling). Mee het bos in etc. Eigenlijk alles.
Ik hoef niet te mesten, te betalen, te voeren etc.
En de stal waar ze staan ligt midden in het bos aan de rand van de Veluwe, en er is een 20x 40 binnenbak en een 30x60 buitenbak Haha!