Bij hoeveel paarden zijn jullie wezen kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:22

Bij mijn eerste paard, werd hij het direct.
Bij mijn huidige paard is er nog eentje voor hem geweest. Heb mezelf wijsgemaakt dat als ik ooit een nieuw paard moet kopen ik veel meer ga rondkijken, maar ik vrees dat ik zo iemand ben die met het hart koopt en niet met het verstand Knipoog

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:22

euh 1

en het was dan een draver met eigenlijk wel een te groot hoofd naar mate haar lijfje was.
Daarna direct mijn paard gezien.

Ik heb wele en paard gekocht die volledig groen was. Dus alleen uitzicht en gangen waren belangrijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:34

Een stuk of 3 volgens mij. Lachen
Eentje was echt heel erg niet wat ik verwacht had. Haha!
Hij zou een bloedmooie kwpn'er moeten zijn, maar was meer een lompe overbouwde karrenknol. (niet dat die niet lief zijn, maar niet waar ik naar op zoek was)

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:56

Ik heb der 2 bekeken, Nero was Nummero 2! Gelijk raak...en ik ben zoo blij met uhm Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:17

4, maar de eerste 2 waren shetten, toen was er nog geen sprake van dat ik een grote pony zou krijgen, alleen niet lang daarna kon ik een stal krijgen voor de grote pony, dus ik heb de tweede grote pony genomen.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:21

Voor sara 2 een werd afgekeurd de tweede staat er nu al weer drie maanden.
Gamble reed ik als bijrijpaard dus ik heb geen andere gezien.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:37

ik heb er een heleboel gezien 6ofzo....daarvan wilde ik er 2kopen maar toen ik een afspraak wilde maken wanneer ik zou komen kijken was het paard diezelfde dag nog verkocht. Het andere paard was verkocht aan een handelaar maar die kon ik daar dan ook nog wel van kopen. wilde ik daar kijken had het paard net een ongeluk gehad in de trailer dus toen ben ik verder gaan zoeken. De paarden stonden trouwens heel verweg....en het paard (Umirilla) dat ik dus gekocht heb stond heel dicht bij en t klikte ook gelijk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:43

ik ben maar bij 1 wezen kijken...ik heb van tevoren heel veel paarden geselecteerd op punten die voor mij belangrijk waren. Het paard wat ik toen gelijk heb gekocht stond dichtbij, had mooie bouw, kende het L dressuur al en was mooie leeftijd en kleur. dus ja...als het dan klikt...kijk je toch niet verder...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:43

Ik ging als eerste bij Kaylee kijken. Die vond ik meteen al geweldig. Mar voor de vorm (men zegt altijd dat er een land vol paarden is en je er bij meer moet kijken) nog bij 2 andere. Maar ging toch voor haar en ze werd goegekeurt meteen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:49

geen een. Toen ik Larena op internet zag staan bij bm stables, wist ik het al dat moest mijn paard worden!
Ben zo snel mogelijk gaan kijken en mijn gevoel van achter de PC was helemaal bevestigt, dit is haar! Maar kon haar nog niet kopen, moest van mijn hengst af. Hij werd vrij snel verkocht en een dan later was ze van mij.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:54

Ik heb er ook een bezocht, ben wel met meer bezig geweest, maar toen ik Ivanka zag, toen wist ik het ook al ! Zij ís het!

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:56

Ik eigenlijk maar 1

Eerst bij Donni toen nog bij een ander maar kreeg der niet uit mijn hoofd Clown

Dus ben weer terug gegaan en ze was van mij Lovers

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:06

de eerste hebben we even gekeken en meegenomen (inmiddels weer verkocht)
de tweede bekeken even op rondgehobbeld en werd de volgende dag gebracht
de derde werd gebracht om op proef te krijgen... superknol alleen had iemand met een nogal stevige hand op gereden en hij was al 14
de vierde hebben we op de markt bekeken werd een uurtje later gebracht

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:08

Echt heel veel.....

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:27

Ik zal even van allebei mn paardjes vertellen!

Barney:
Ik zou op woensdag uit school gaan kijken bij een springpony, die eigenaar belde een uur van tevoren op dat hij verkocht was! Daarna ben ik bij een pony gaan kijken die veel Samengestelde wedstrijden reed, toen ik met die pony aangaloppeerde was ie dus niet meer te stoppen... toen kwam ik bij Barney terecht en die was gewoon perfect voor mij als leerpony!

Riki:
Eerst ben ik bij het paard [Viktor] van nameless hier op bokt wezen kijken, ik vond het een heel erg leuk paard maar toch wat te onervaren [ik zocht toch eigenlijk een paar dat veel wedstrijdervaring had! Toen kwam ik bij een merrie terecht [M springen en M dressuur] die liep alleen de eerste 5 minuten heel kort in dr passen en daarna werd het wel beter... deze hebben we niet genomen omdat het misschien beginnende slijtage zou kunnen zijn! Toen kwamen we bij Riki terecht, niet 1 van de makkelijkste paarden maar verder wel heel braaf!

Lachen

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:42

Maar bij 1 en ik was gelijk verkocht. Er was gewoon een "klik" en die is er nog steeds .

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:44

1, maar ik moet erbij zeggen dat ik haar al 3 jaar kende voor ze te koop kwam Knipoog Ik hoefde er dus niet eens over na te denken!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:13

Een stuk of 10....2 kwamen niet door de veterinaire keuring heen.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:30

1, het was precies wat ik zocht en het klikte gelijk

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:50

We hebben maar naar eentje gekeken en dat was Jive. We waren op slag verliefd en mochten bij het kijken alles met hem doen. Voordat we hem namen hebben we eerst Haflingers die we wel leuk vonden via de mail laten keuren door iemand die er verstand van had. Maar Jive liep goed en was heel erg lief toen we naar hem gingen kijken hij schrok ook helemaal nergens van . Toen heeft mijn vader een aanbetaling gedaan en was ie van ons. Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:00

2, ben eerst nog bij een anglo-arabiertje gaan kijken, en daarna bij Ushi Lovers

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:11

Ben volop bezig met zoeken Haha!, ik heb er tot dinsdag ongeveer 5 gezien en dan op dinsdag in totaal 9 (ben gaan toeren met mn trainer) ben helemaal verliefd op 3 ervan Haha! , maar dan zei ie dat hij er vrijdag (is dus morge) nog leukere had gepland voor mij, dus morge weer hele dag toeren en morge gaan we er 6 kijken Haha! ik vind het wel leuk, maar toch heb ik stiekem een groooote favoriet, morge pic!s trouwens Haha! waaaaa heb er zin in!!! XXX

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:24

7..

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:18

Toen ik Jumper gekocht heb, ongeveer bij 6 of 7. Maar toen de vorige eigenaar Jump uit de stal haalde wist ik meteen dat hij het was. Liefde op het eerste gezicht. Ik heb er nog wel op gezeten maar dat was eigenlijk al niet eens meer nodig. En ik heb er nooit spijt van gehad in al die jaren.
Bij Insley was hij eigenlijk de eerste. We gingen voor een andere pony, maar Rick (mijn zoon dus, voor wie de pony zou zijn) was op slag verliefd op Ins. Maar hij was al verkocht aan andere mensen dus wij zijn verder gaan zoeken. Maar Rick wilde eigenlijk niks anders meer en vergeleek alle andere pony's met hem. Na een paar weken belde de vrouw van die eerste pony's op en zei dat die mensen Insley bij nader inzien toch niet namen, maar de andere pony waar wij eigenlijk voor waren gaan kijken omdat ze Insley te onervaren vonden voor hun dochter. Tja, en toen konden we natuurlijk niks anders doen dan Ins kopen voor Rick... En daar is hij na 2 1/2 jaar nog steeds heel blij mee...
Bij Bieke was het ook de eerste. Ik zag bij toeval een advertentie in de Vondst dat er een goed tehuis gezocht werd voor een oude pony. We waren helemaal niet op zoek naar en pony, maar onze Mitchel (van 7)wilde heel graag ook een pony en zo'n lief oudje leek ons daar heel geschikt voor. We zijn gaan kijken en Mitchel vond haar meteen leuk en 's middags stond ze al bij ons op stal.
En Vienna ken ik al vanaf de geboorte, haar moeder trouwens ook, want die is door mijn schoonvader gefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:33

bij 1 Ik ben helemaal naar de andere kantvan Nederland gereden om bij Mexx te kijken en heb hem dan ook maar meteen meegenomen Lachen nu hij uitgegroeid is ben ik blij dat ik dat 'lelijke harige ding' heb meegenomen Knipoog