Naar pensionstal met mot bij vader weggegaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:48

Gewoon betalen. Het is misschien even lastig maar er valt zo'n zware last van je schouders en ik denk dat je er wel spijt van hebt dus dan zeg je dat gewoon Lachen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:55

ArwenLune schreef:
Dat is trouwens wederzijds, een stal mag jou ook niet zomaar op straat zetten.

OOh ZEKER WEL!!!

Bij ons op stal zijn er ff denken.....
5 zonder pardon op straat gezet.

puur omdat ze zich niet aan de regels hielde`.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:05

Als die man jou niet verteld heeft toen je daar kwam informeren dat je 1 maand opzegtermijn hebt, kan niemand jou iets kwalijk nemen, echt waar niet. Zoals Daantjuhhh ook zegt, beide partijen kunnen zomaar de overeenkomst stoppen. Daarom is het zo handig om een contract te laten maken. Ik zou dit wel bij je nieuwe stal doen. Vaak staat hier ook in wat de afspraken zijn omtrent de verzorging van je paard. Is ook handig dat je een stalhouder hierop kan wijzen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:10

Heel eerlijk gezegd zou ik je niet aannemen als pensionklant, ook al betaalde je de rekening achteraf nog.
Wie zegt dat je haar niet flikt wat je haar vader geflikt hebt?
Als ik die pensionhoudster was zou ik je nooit meer vertrouwen.
Dus als je schoon schip wilt maken betaal je de rekening zoals het hoort en dan ga je op zoek naar een andere pensionstal.
Ik denk dat het voor alle partijen wel duidelijk is dat je de rekening bij de vader alleen maar betaalt omdat jij bij de dochter wilt komen staan.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:13

Ja precies, had je ook betaald als je heel ergens anders ging staan? Lachen

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:21

Ja ik weet het ben een grote schoft,hond. Whahah. Zou nu nooit zoiets meer doen. Zijn niet veel stallen in de buurt die hebben wat ik zoek,en uitgerekent die dochter wel

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:00

daantjuhhh schreef:
OOh ZEKER WEL!!!

Bij ons op stal zijn er ff denken.....
5 zonder pardon op straat gezet.

puur omdat ze zich niet aan de regels hielde`.

Dat dat gedaan is wil nog niet zeggen dat het ook MAG...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:03

sonja11 schreef:
Ja ik weet het ben een grote schoft,hond. Whahah. Zou nu nooit zoiets meer doen. Zijn niet veel stallen in de buurt die hebben wat ik zoek,en uitgerekent die dochter wel

En als je jezelf nu eens in de positie van de dochter zet.
Zou jij iemand als pensionklant aannemen die je vader belazerd had?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:03

Ik heb oook een beetje stallingsachterstand, komende zondag gaat mijn pony weg en hij krijgt direct al het geld, ikwil er geen naar gevoel aan over houden en hij heef gewoon recht op dat geld.
( die van mij verdient zijn geld er niet mee trouwens maar dat maakt ook helemaal niks uit, hij hoort dat geld gewoon te krijgen.)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:14

vind het niet fair dat je pas nu nu dat je een andere stal nodig hebt, pas met de gedachte komt om die man te betalen, hij is er zelfs al achteraan gegaan en jij hebt het volledig laten afweten.

ik zou jou als ik die dochter was ook niet vertouwen, want wie zegt dat je het niet bij haar doet?

nee hoor, eerlijkheid duurt het langst en dan wel eerlijkheid puur uit je hart, niet uit noodzaak!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:36

Het is idd nogal vreemd om nu wel te gaan betalen, achteraf. Ik zou het gewoon voorleggen aan die dochter waar je wilt gaan staan ofzo. Ik zou het eigenlijk niet durven maar goed, een advies geven is altijd gemakkelijker dan het zelf uit te voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:58

taartje en excuses is wel makkelijk gezegd hoor. Schijnheilig

Hij heeft 2 herinneringen gestuurd en je betaald nog niet? Leuke binnenkomer. Ik weet niet hoor, maar de pensionhouders bij mij in de buurt zijn niet zo coulant hoor! Met zo een mentaliteit kom je bij ons bij de dochters er ook niet in. Je hebt pech, maar zoek maar een ander adres, want dit riekt naar volgende problemen.

Je kunt eieren voor je geld kiezen, maar in de paardenhandel is men niet van gisteren en alles draait om geld.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:29

Taartje en excuses + het geld maakt een hoop goed, misschien kan hij er nog om lachen ook.

Als je bij die dochter het uitlegt en laat merken dat je ervan hebt geleerd denk ik dat het moet kunnen.
Ik vind dat mensen een tweede kans moeten krijge, van je fouten leer je.
desnmoods ga je eerst naar die dochter leg je het hele va\erhaal uit dat je er zo rot over voelt en dat je deze week het verschuldigde bedrag nog bij haar vader brengt met een taart of bosje bloemen. Lijkt mij raar als ze daar dan nog moeilijk over gaan doen. Als je dat gewoon leuk brengt en duidelijk je spijt laat merken dan is er naar mijn mening niks aan de hand.

Heel veel succes in iedergeval en hoor graag of het gelukt is hihi.

Groetjes Ilse

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:30

Ik ben net bij die dochter geweest,en heb eerlijk verteld dat ik bij haar vader heb gestaan en hem niet betaald heb de laatste maand. Ze vond het geen probleem,ze zei we zijn 2 verschillende stallen. Ze zei wel ik zou het wel prettig vinden als je mijn vader alsnog betaals. Dat ga ik dus ook doen,en 1 maart kan k terecht bij die nieuwe stal. groetjes

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:06

Goed van je!! Maar nog ff een vraagje: betaalde je de stalling vooraf of achteraf???

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:20

Ik betaalde de stalling vooraf.Ik ging net de 28 e weg. Dus had nog die maand er na moeten betalen(reserveringskosten)Heb ook spijt van mijn daden maar ja. Heb net de vader gebeld en heeft excuses aanvaaard

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:20

mooi dat het zo goed is afgelopen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:38

vikki schreef:
Dat dat gedaan is wil nog niet zeggen dat het ook MAG...

als ze gaan jatten mag je ze er van mij uit trappen!!!!
want dat deden ze.

en ze zijn zonder pardon op straat gezet...

1 meneer moest voor 3 paarden een nieuwe stal zoeken..
ze hadden een ultimatem tot t eind van de dag!!

s ochtends werd verteld dat ze konden oprotten en voor 18.00 uur waren ze weg!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:39

sonja11 schreef:
Ik ben net bij die dochter geweest,en heb eerlijk verteld dat ik bij haar vader heb gestaan en hem niet betaald heb de laatste maand. Ze vond het geen probleem,ze zei we zijn 2 verschillende stallen. Ze zei wel ik zou het wel prettig vinden als je mijn vader alsnog betaals. Dat ga ik dus ook doen,en 1 maart kan k terecht bij die nieuwe stal. groetjes

toppie OK dan! OK dan!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:12

ik zou ontzettend dankbaar zijn en diezelfde fout geen 2e keer maken, zijn misschien wel 2 verschillende stallen, maar wel 1 familie!

veel plezier op je nieuwe stal

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:17

Ik vind het heel knap dat je het gedaan hebt. Duim omhoog van mij hoor!

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:15

harstikke bedankt allemaal,heb 1 ding geleerd: betalen wat je betalen moet,en eerlijkheid duurt het langst

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:25

Bingo!!! OK dan! En veel plezier op jullie nieuwe stekkie!! *LOL*