Galopconditie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:19

Serval schreef:
Dan moet je wel bos hebben en dat is hier niet of nauwelijks. Nou das niet helemaal waar maar dan heb je wel een trailer nodig en die heb ik (nog) niet. Op het moment moet ik echt roeien met de riemen die ik heb en das niet altijd het makkelijkst.

Ik woon midden in het Westland en heb hier ook een breede grasberm gevonden om dit te proberen. Soms is het wat moeilijker te vinden, maar als je wat wilt is het vaak wel te vinden.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:21

Ook wel maar aanzienlijk minder, buiten is ze veel meer voorwaarts als binnen. Buiten is ze veel vrolijker dan binnen. Kijk voorheen reed ik enkel maar buiten of in de buitenbak maar door de verhuizing naar de andere kant van NL is er het 1 en ander veranderd. De buitenbak die ze hier hebben is van een bar slechte conditie dat ik daar echt niet in ga rijden en ook het buitenrijden is hier maar een moeizaam iets omdat je hier steeds door het verkeer moet en er ook nog eens weinig bermen zijn waar je doorheen kunt. (Serval loopt op blote hoefjes). Zou ze eraan moeten wennen ? Ik bedoel dat ze nu anders gereden word ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:22

Heeft ze niet iets aan haar luchtwegen ofzo. Heb er geen verstad van hoor, maar heb zelf astma en in de binnenbak ben ik veel sneller buiten adem dan buiten, doordat daar meer stof is en minder frisse lucht enzo. Weet niet of dat bij paarden ook kan zijn. Maar omdat je schrijft dat ze buiten wel gewoon fit is.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:23

Sjonniej schreef:
Ik woon midden in het Westland en heb hier ook een breede grasberm gevonden om dit te proberen. Soms is het wat moeilijker te vinden, maar als je wat wilt is het vaak wel te vinden.

Ik stond voorheen in Maasland met Serval tot dat ik ging verhuizen naar Druten. In de regio die jij noemt kun je idd heerlijk buitenrijden op sommige stukken na maar daar had je tenminste brede grasbermen waar je dan doorheen kon sjezen. Hier is dat allemaal vrij smal en dan staan er ook nog eens bomen ingeplant. Dat maakt het wat moeilijker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:24

Serval schreef:
Ook wel maar aanzienlijk minder, buiten is ze veel meer voorwaarts als binnen. Buiten is ze veel vrolijker dan binnen.

/knip

Zou ze eraan moeten wennen ? Ik bedoel dat ze nu anders gereden word ?

het klinkt meer als verveling eerlijk gezegd. Ik zou wat meer afwisseling in je training inbouwen; maak eens een sprongetje, pruts eens wat diverse figuren, kortom doe wat meer dan alleen maar rondjes galopperen.

/excuses als je dat al doet, maar er is zoveel leuks te doen in een dressuurbak Haha!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:25

Anouar15 schreef:
Heeft ze niet iets aan haar luchtwegen ofzo. Heb er geen verstad van hoor, maar heb zelf astma en in de binnenbak ben ik veel sneller buiten adem dan buiten, doordat daar meer stof is en minder frisse lucht enzo. Weet niet of dat bij paarden ook kan zijn. Maar omdat je schrijft dat ze buiten wel gewoon fit is.

Voor zover ik weet is ze gewoon gezond. Ze is wel fit hoor echter in de binnenbak een stuk minder als buiten....... Scheve mond

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:31

Lielle schreef:
het klinkt meer als verveling eerlijk gezegd. Ik zou wat meer afwisseling in je training inbouwen; maak eens een sprongetje, pruts eens wat diverse figuren, kortom doe wat meer dan alleen maar rondjes galopperen.

/excuses als je dat al doet, maar er is zoveel leuks te doen in een dressuurbak Haha!

Oh nee, je hebt helemaal gelijk dat je dat zegt. We doen ook al een hoop dingen die anderen hier niet doen met hun paard. De bekken die je dan te zien krijgt..... Schijnheilig Om een vuilnisbak heen crossen b.v., balkjes lopen, free stylen, over dekentjes heenrijden (kraakt minder dan zeil Haha! ). Springen heb ik binnen nog niet geprobeerd omdat ik daar geen ervaring mee heb tot nu toe schrikt ze ervan weg als ze het springparcours aan het opbouwen zijn, buiten deden we het wel. Lekker greppeltjes springen soms hard remmen en het vrouwtje alleen laten springen/vliegen. Ik doe veel dingen om het voor haar en ook voor mezelf leuk te maken en te houden elke dag hetzelfde is echt saai. Top hoor die tips OK dan! , ook al doe ik er al een hoop van