dillema-benieuwd naar jullie mening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:45

Wat ik niet goed begrijp. Is het JOUW bak?

Ik vind nl dat je eigenlijk dat meisje niet kan afrekenen op het gedrag van de moeder. Ze werkt blijkbaar al zo hard om haar paard te kunnen betalen.

Probeer nog eens met die moeder te praten. Wie weet staat ze er nu anders tegen over?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:58

Ja het is mijn bak.
aan de ene kant wil ik het meisje niet afrekenen op het gedrag van haar moeder(die echt niet openstaat voor een gesprek daarover)

aan de andere kant werk ik ook hadr genoeg om de bak te kunnen betalen, en ik betaal al het grootste gedeelte en ik vind het ook scheef tegenover de anderen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:00

missnynke schreef:
nee, het is meer een goede sfeer, gezelligheid die ik bang ben kwijt te raken.

Hoe je het ook went of keert, die ben je nu toch al kwijt Scheve mond .
Of je laat iedereen betalen, of niemand betaald.
Ik vind niet betalen geen optie, anderen profiteren dan van jou geld...
Lekker makkelijk, ik zou er niet eens over na hoeven denken...
Meer dan logisch toch om een bijdrage in de kosten te leveren als je van iets gebruik maakt !

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:05

Als het jouw bak is dan zou ik inderdaad iedereen laten betalen.

Staan ze niet met hun paard bij jou? Maar ergens anders?

Indien je ergens gehuurd staat, betaal je ook voor gebruik van de bak.

Ik zou tegen die moeder zeggen dat ze kan kiezen. Of mee betalen of ergens anders gaan rijden.
Ik zou ook heel duidelijk uitleggen waarom. Zeg het tegen die moeder en laat die moeder het maar met haar dochter oppakken. Mag zij tegen haar dochter vertellen dat ze niet meer in de bak mag rijden omdat mama niet wil betalen. Lekker l*llig........

Het is wellicht wat rot, maar de verhoudingen liggen nu toch al scheef. Dan kan je beter kiezen voor de betalende partij.

Voor niks gaat de zon op.............

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:17

Ik ben het wel met Dimple eens:

als die bak idd van jou is, dan mag jij toch de regels opstellen??
Dan moeten zij die regels aanvaarden en als ze dat niet willen, is misschien beetje l*llig om te zeggen, dan denk ik dat ze wat anders moeten zoeken, het is eenmalig en als het 5 tegen 1 is, dan zou ik het gewoon doen, en een brief sturen. Je kan toch niet iedereen zijn zin geven. Maar als er 1 tje het er niet mee eens is, zou ik me daar niet veel van aantrekken denk ik

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:17

nee, haar paard staat gewoon thuis.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel contact met haar moeder heb, des te meer met dat meisje( is trouwens bijna 17, ze is 5 jaar jonger dan ik)
Met moeders is het niet bespreekbaar ben ik bang, misschien alleen als ik het via dochterlief regel, maar dochterlief zal het toch ws. zelf moeten betalen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:15

Dan leg je het voor bij dat meisje. Je zegt heel vriendelijk maar duidelijk dat iedereen mee betaald om de bak goed te houden.

Zonder rot te doen 'ik verwacht die bijdrage ook van jou'. Eerlijk zeggen dat je haar moeder al hebt gesproken en ze niet wil betalen.
Zo ben je eerlijk en toch duidelijk.

Wellicht vindt zij het geen probleem om te betalen omdat ze graag bij jullie willen blijven rijden en het zo gezellig vindt!
Misschien kan je haar de optie geven om het in 2x te betalen of zo?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:20

Heb je nou een eigen stal, of een eigen bak? Ik volg het niet helemaal Bloos
Maar al is het je eigen stal, dan vind ik het onzin. Ze betalen immers ook de stalhuur, dus denk ik niet dat dat het is Tong uitsteken

Als het je eigen bak is, vind ik dat je er best wat voor kunt vragen, maar het is natuurlijk wel sneu voor dat meisje, dat haar moeder een beetje dwars is. Ik geloof niet dat ik je nu help Tong uitsteken

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:16

Natasja91 schreef:
Heb je nou een eigen stal, of een eigen bak? Ik volg het niet helemaal Bloos
Maar al is het je eigen stal, dan vind ik het onzin. Ze betalen immers ook de stalhuur, dus denk ik niet dat dat het is Tong uitsteken

Als het je eigen bak is, vind ik dat je er best wat voor kunt vragen, maar het is natuurlijk wel sneu voor dat meisje, dat haar moeder een beetje dwars is. Ik geloof niet dat ik je nu help Tong uitsteken

goed lezen Knipoog dat meisje haar paard staat bij hun eigen boederij en ze maakt gebruik van mijn bak.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:38

Ik vind niet dat die ene vrouw een bijdragen moet leveren in de kosten. Als het haar niet uitmaakt of de bak nat of droog is waarom zou je er dan geld in steken.
En sommige mensen kunnen nou eenmaal niet meer geld missen.

Ik zelf zou ,als het bedrag een beetje normaal blijft ,wel mee betalen.
Het is wel zo sociaal.
Maar het moet geen 'moeten' worden.

En als je vooraf geen vaste afspraken hebt gemaakt dan vind ik niet dat je achteraf dingen kan gaan verwachten van mensen. (met 'je' bedoel ik in het algemeen, dus niet de topic starter persoonlijk.)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:09

odje schreef:
Ik vind niet dat die ene vrouw een bijdragen moet leveren in de kosten. Als het haar niet uitmaakt of de bak nat of droog is waarom zou je er dan geld in steken.

Ik zelf zou ,als het bedrag een beetje normaal blijft ,wel mee betalen.
Het is wel zo sociaal.
Maar het moet geen 'moeten' worden.

En als je vooraf geen vaste afspraken hebt gemaakt dan vind ik niet dat je achteraf dingen kan gaan verwachten van mensen. (met 'je' bedoel ik in het algemeen, dus niet de topic starter persoonlijk.)

Maar het gaat hier wel om hààr bak. En als zij graag wilt dat haar bak goed te rijden is, dan moet ze daar wat aan doen.
Die andere mensen hebben tot nu toe altijd gratis gebruik kunnen maken van deze bak. En dan vind ik het niet meer dan logisch als er eenmalig grote onderhoudskosten zijn dat deze medegebruikers daarin mee helpen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:11

odje schreef:

Maar dan profiteer je dus wel van een ander, want dat nieuwe zand komt er waarschijnlijk toch wel, en of het haar uitmaakt of niet, ze rijdt dan toch in een droge bak.

Misschien kan je afspraken maken over het betalen van het geld, misschien idd in termijnen ofzow

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:14

odje schreef:

geloof me, das hier in de buurt niet zo'n probleem Bloos

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:17

Ik zou als ik in joun schoenen stond denk ik gewoon bak huur gaan vragen een klein bedrag per maand voor het onderhoud van de bak dit geld dan ook voor het meisje ik zou het wel klein houden 20 euro per maand of zo dat is dan een mooi bedrag per jaar voor bak onder houds kosten je moet er dan wel voor zoregen dat de bak dan ook altijd in goede staad.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:56

Verward Je rijdt met z'n allen in jou bak...
Vervolgens is de bak niet meer goed en moet er nieuw zand aangeleverd worden, logisch toch als er in gereden wordt?
Dan is het toch ook logisch dat ze met z'n allen daarvoor betalen Verward ?
Kom nou toch op zeg! Betalen en daar is niets mis mee hoor als je dat vraagt! Paardrijden kost geld en als je dat niet kan of wil betalen, moet je er niet aan beginnen! En als je dat ene meisje niet laat betalen en de rest wel, dan krijg je op den duur daar ook scheve gezichten over. Scheve mond ...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:23

ik zou ook bakhuur gaan berekenen aan dat meisje. Ze kan kiezen...
Of medelen in de kosten aan het onderhoud, anders betalen per keer dat ze gebruik maakt van de bak (hoeft maar een heel klein bedrag te zijn als je die 50 euro verdeeld over het jaar of een aantal maanden) Met een 50 cent per keer, of een euro of 5 per maand heb je het zelfde bedrag er al uit toch?

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:32

ik zou gewoon met haar praten.
zeggen dat iedereen meebetaald.
dat haar ma niet wil betalen en dat het niet eerlijk is tegenover de anderen als zij nou niet moet betalen.
Je an eventueel een regeling voorstellen. In 2 x betalen of iedere keer dat ze zakgeld en geld van haar werk krijgt een stuk.

Als ze niet wil, dan komt ze gewoon niet meer, ze kan nog altijd in haar weide rijden.
iedereen doet zijn deel, dat is toch normaal.
wat gaat dat meisje doen als haar paard ziek word, dood laten gaan?