gevraagd TIPS tegen verschuiven ANKY pad?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:35

linda_lekuri schreef:
Daarom dacht ik eerst ook dat het door mijn oude (slecht passende) zadel kon komen, MAAR ik heb dus sinds een paar dagen een nieuw perfect passend zadel!!! Speciaal door de zadelmaker laten aanpassen!!!! Het kan dus echt niet (meer) aan mijn zadel liggen!

Daarbij trek ik de pad inderdaad helemaal omhoog in de kamer (voor EN achter), maar aan de voorkant trekt deze dus zoweer naar beneden, strak op de schoft?! (achter niet?!)

Ik zou hem nog niet onder een net nieuw zadel leggen. Ze zijn iets dikker als een ander dekjes. Een nieuw zadel moet nog wat meer pasvorm krijg en meer naar de rug van het paard gaan staan. Ikzou even een maandje of zo wachten.

Die van mij is een keer verschoven hij was toen idd net nieuw maar de keren erna was het over.

@PriscaZ:
Mijn paard heeft ook een hoge schoft en is vrij slam gebouwt hij heeft zadelmaat 1 (speciaal besteld). Ik gebruik nu ook de anky dekjes en ik heb geen problemen ze gana niet schuiven en trekken ook niet strak of scheef.
Ik zou er eens een proberen ik ben toen oom omgeturnt en heb er nu meerdere.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:46

Ander zadeldoek proberen, ik heb een Passier Patron dressuur.
Br vind ik het enige goede merk dat er onder past.
Maar HH gaat ook, enkel durft dat na een lange rit ook verkeerd gaan zitten.
Met BR heb ik nooit last gehad, en het kost ook maar €30.
En is mooi!

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:00

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:08

RanouK schreef:
Ander zadeldoek proberen, ik heb een Passier Patron dressuur.
Br vind ik het enige goede merk dat er onder past.
Maar HH gaat ook, enkel durft dat na een lange rit ook verkeerd gaan zitten.
Met BR heb ik nooit last gehad, en het kost ook maar €30.
En is mooi!

Deze gebruik ik, en is gewoon super + dat het erg mooi is.

Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:23

Nu we het toch over pads hebben. Weet iemand waar ik de rambo/horsewear pads kan kopen? liefst noord holland, noorden van zuidholland mag ook

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:46

Bij Fugers in Soest! Mijn vriendin heeft daar een mooie beige gekocht.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:15

GvdT schreef:
Nu we het toch over pads hebben. Weet iemand waar ik de rambo/horsewear pads kan kopen? liefst noord holland, noorden van zuidholland mag ook

Je kan ze volgens mij ook bestellen bij Divoza (daar heb ik die van mij vandaan)

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:35

irvyarabier schreef:
je kan de harry's horse dekjes kopen bij www.piafferuitersport.nl ze zijn 24.95

Ik heb de HH pad's inderdaad gezien bij Piaffe! Maar ik heb er eentje van een vriendin mogen proberen. Deze blijft inderdaad wel goed zitten, maar ik vind deze wel heeeeel dik. En zoals Prisca ook al zegt, is het beter om een dunner dekje onder een nieuw zadel te leggen omdat het zadel zich nog moet aanpassen aan mijn paard!
Ik heb bij Piaffe dus maar 'gewone' (wel iets dikkere) HH dekjes besteld! Haha!
Mijn Anky pad's heb ik ondertussen via Bokt verkocht! Ik hoop dat de HH dekjes wel goed en mooi blijven zitten. *LOL*

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:02

Bij ons op stal zijn er ook div. met een HH pad. Mijn vraag is of dat je daar dan nog een gelpad onder moet leggen want volgens mij is de HH pad wel erg dik.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:30

Ik heb ook problemen met mijn anky pad, volgens mij ligt het niet zozeer aan een slechte pasvorm, maar een de bouw van je paard. Als ik een schabrak heb met voorgevormde schoft dan schuift het helemaal niet... Maar die ankypad zit echt op de schoft te 'trekken'... Die van HH vind ik ook te dik, dus ik hou het maar 'ouderwets' bij schabrakken en geen pads... Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:07

idd Kirstin, je paard moet wel een flinke schoft hebben anders gaat hij snel schuiven, dat merk ik ook bij sommige paarden

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:17

Javelin schreef:
Bij ons op stal zijn er ook div. met een HH pad. Mijn vraag is of dat je daar dan nog een gelpad onder moet leggen want volgens mij is de HH pad wel erg dik.

Als je zadel goed past heb je helemaal geen gelpad nodig als het goed is Knipoog

Verder had ik vandaag voor het eerst mijn Ankypad onder het dressuurzadel bij Nicole liggen en in het begin schoof het ook helemaal naar achteren, bleek dat ik niet goed had aangesingeld Bloos
Dus singel los, pad weer naar voren en in de kamer en zadel weer vastgemaakt. Toen bleef hij wel heel goed liggen.
Ik moet zeggen dat ik ze echt fantastisch vind, mijn paard zweet er helemaal niet meer onder en ze passen heel mooi Lachen