Drama!!Shetlander en Haflinger wie eet wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:46

Een shet eet veel minder dan zon grote haflinger, ik heb teun bij een andere shet staan en die krijgne een hele hooiruif vol met hooi per dag, en savonds laat hebben ze dat pas op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:01

we hebben nu behoorlijke ruzie geloof ik Schijnheilig Scheve mond Pfff hoe druk kan een mens zich maken over een beetje hooi..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:15

Ja sorry hoor maar ze staat toch bij jou? Dan heeft ze zich maar aan te passen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:23

Ja dat vind ik ook als jij er eerst stond moet ze zich maar aan jou aanpassen en anders oprotten...

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:24

Je kan ze ook niet 1 keer apart zetten, allebei met een plakje hooi, en dan laten zien wat het verschil is in eetsnelheid?

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:28

Een shet eet zeker veel minder dan zo een grote forse pony.
Debo ik zou gewoon je eigen hooi kopen en Mex gewoon zelf jou hooi voeren(bv 1 baal in de week).
Laat haar gewoon haar eigen hooi kopen dan zal ze zien dat ze aanzienlijk meer kwijt is dan wat zij nu verwacht.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:32

Ik heb op stal 2 fjorden, 2 haflingers een arabier en een shetlander, ze krijgen allemaal evenveel en doen er allemaal ong. even lang over.

In jouw situatie zou ik proberen het probleem op te lossen ipv ruzie te maken. Kun je ze niet vastzetten tijdens het eten en een uurtje later weer losmaken? ik noem maar een voorbeeld... Of in de wei 2 kleine paddockjes maken met prikpaaltjes (gewoon 3x3) en dan tijdens het voeren apart zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:44

Ik ga mijn pony absoluut niet vast binden... We zijn een oplossing aan het bedenken de enige die ik kan verzinnen is dat ze een iegen stal koop maar krijg haar op een of andere manier niet uit mijn stal Boos!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:51

Debo schreef:
Ik ga mijn pony absoluut niet vast binden... We zijn een oplossing aan het bedenken de enige die ik kan verzinnen is dat ze een iegen stal koop maar krijg haar op een of andere manier niet uit mijn stal Boos!

Blauw oog wahahaha.....
Het is inderdaad een best lastig probleem want ruzie is natuurlijk geen oplossing.
Nou succes!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:14

Wij hebben zo'n hele grote baal. De ruif(niet zo super groot) word elke dag gevuld. Niet helemaal vol, voor 4 pony's. En is savonds niet helemaal leeg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:17

Pff wat een drama maakt ze er van zeg.
Het is toch gewoon logisch dat een haf veel meer eet dan een shet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:28

Tja nu is het ineens allemaal goed als ik me maar aan de afspraken hou... Verward nouja vooruit...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:36

sluit de stal.. zaag er een stuk uit dat alleen Mexx erdoor heen kan.... en klaarrr.. probleem opgelost Knipoog

of je probeert het toch nog een keer met een draadje.. mischien is de haflinger dommer(of slimmer Knipoog ), en kruipt er ook niet onderdoor..
Maar at Rydar dan eerst niet al het hooi van Mexx op??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:07

Rydar at vast ook wel mee. Maar toen moest Debo het van beide betalen, dus dat maakte weinig uit. Nu hoeft ze het alleen van Mexx te betalen, en niet van de mee etende haflinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:10

inderdaad dennis en toen kon ik zo veel geven als ik wou zodat ik zeker wist dat Mexxje ook genoeg kreeg...

Maar heb al een ander weiland op het oog Schijnheilig

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:15

Ik heb een 'broertje' van Mexx *LOL* én een Haflinger. Mijn Haflinger is minder groot. Wel heb ik Pardoes (mijn shetlander) geruime tijd alleen gehad en toen at hij een baal per week. Inmiddels is de Haflinger weer thuis en eten ze samen 3/4 baal per dag. Ze krijgen wat muesli erbij maar geen gras.

Reken ze Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:25

Debo schreef:
inderdaad dennis en toen kon ik zo veel geven als ik wou zodat ik zeker wist dat Mexxje ook genoeg kreeg...

Maar heb al een ander weiland op het oog Schijnheilig

ehm ik snap het niet helemaal. Het is toch jou wei? Waarom moet jij dan weg. Sorry als ik het even niet begrijp Verward Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:29

kijk maar op de eesrte pagina van dit toppic daar schrijf ik hoe t presies in elkaar steekt.. beetje ingewikkeld Tong uitsteken